Blog
Tegnap este feltettema nyári kerekeket. Jó érzés volt vele menni újra a téli gumi után, 205-ös. Úgy tűnik, hogy ez is szálszakadásos, mint a téli gumim. Vennem kell ebből is újat.
2008.04.08.: Sajnos, mint egy elátkozott gyermek, sorban jönnek elő váratlan dolgok.
Vennem kell jobb oldalra egy új lámpát.
Kicseréltem a kiégett tompított izzót.
Volt egy nagyon jól bevált izzó, ami fehér fényű volt, nem vakított, xenon hatású volt. Nemcsak szép volt, hanem nagyon jól lehetett látni vele szürkületben és éjszaka is, még esőben is, amikor elnyeli a fényt az esős úttest. Ezért kerestem utánpótlást ilyen izzóból.
Sajnos, a cikkszám hiába volt ugyanaz, nem volt olyan az izzó, ami megérkezett az autósboltba. Ennek kicsit olyan árnyalata van, mint a szivárvány, nem annyira tetszik, mert nem szeretem a lányos, rózsaszínes árnyalatokat semmin. Meglátom, milyen lesz éjszakai vezetésnél, esőben.
Ez csak mellékes.
Ami viszont a fő gond: az őzös balesetnél a lámpám is megsérült, a hátsó részén, a műanyagok darabokban potyognak, tönkrement a lámpamozgató is. Sajnos, ez csak most derült ki. Vennem kell új lámpát.
Ma elkészültem a gépem aljának festésével! Hát mit mondjak, nem volt egy egyszerű mutatvány, de sikeresen elkészült! Először is lekellett csupaszítanom teljesen, hogy mindenhol letudjam festeni! Tehát az egész kipuff rendszer le, benzintank és benzincsövek le! A fémfékcsöveket csak kiakartam pattintani a helyükről, de sajna nem jött össze, mert néhol rozsdásak voltak és ott természetesen el is törtek! :-(( Szemre nem volt ennyire vészes a helyzet, viszont a látszat néha csal! Úgyhogy akkor fékcsövek is le! Csináltattam helyettük újakat rézből, pontosan 3 darabot (6.500 ft), egy gyári cső (1.009 ft) meg volt otthon még régebbről! Viszont mivel fékolajat (2.500,-/L) gyorsan kellett szereznem, ezért csak valami OFF-ost kaptam a helyi szerelőnél, de mjad cserélve lesz fincsi Tutela-ra! ;-) Közben szépen lecsiszoltam az alját, aztán már festettem is, bár aknából nem ilyen egyszerű kompresszorral festeni, mint ahogy leírtam, de a lényeg, hogy kész van! A közeljövőben még kap majd egy réteg alvázvédőt is és teljes lesz a siker! :-)
És ami a legfontosabb, hogy AlfaCitybe is odaérek vele! ;-))
Ahogy elnézem itt az oldalt, nemsok típustiszta Sprintet látok (nem megsértődni, oké). Így a célom, hogy az enyém olyan legyen, mintha éppen a gyártósorról gördült volna le és eddig egyetlen gazdája lett volna, Én :) Mivel nem én vagyok az első tulaj, így lesz egy-két dolog, amit ki kell cserélni: (aki tud ilyeneket, az szóljon, köszi)
- kerekek
- szellőző rostély a műszerfalon
- kürt (2db)
- váltókaron a gumiborítás
- hátsó fékerőszabályozó és karja
- hátsó kipufogódob
- motortér világítás
- zöld csik pótlása
- jobboldali belső ajtónyitó kar
- első szélvédőmosó motor
Alfi Olaszországban átlépte a 100.000 km-t, a Toscan tájakon megtett 2600 km-es utazás során, amin láthatóan ő is jól érezte magát :) Átlagfogyasztás 5 fővel és csomagokkal autópálya tempóban: 8,3 l/100km
Ez is bent van! :-) Különbséget még nem érzek, nem sokat tesztelhettem, de biztos jó! :-))
Vasárnap visszaszereltem a nyári kerekeket. Talán már nem fog havazni. Ha már le voltak szerelve a kerekek, ránéztem a fékekre és a futóművekre, nagyjából minden rendben van. A jobb hátsó kerékcsapágynak van egy kis zaja.