Blog
Nem tudom miért, de megint tönkrement a Lambda szondám. Igaz, utángyártott, viszonylag gagyi volt, de azért azt hittem, hogy 1 évnél többet fog kibírni. Most egy jobbat vettem, kíváncsian várom meddig bírja...
Ma jöt el a napja hogy nekifogtunk lecserélni a sok alkatrészt amit Erhard-nál vásároltunk. A végén egy szuper állapotú Alfám lesz.
Elérkezett az idő!!
4 lengőkar csere, 2 kormányösszekötő és 2 elsö gátló csere. Nemis merem beírni hogy mennyibe kerültek ezek az alkatrészek. De az az öröm hogy nem fogk koponi és nyüszögni semmi, az felér mindennel :D
Ma látogatást tettünk a "Csörgő Művekbe". Idegesített a ciccogás, zavart a tudat, hogy nem tudom előző szervíznél mit csináltak az autón Rómában. Mint kiderült nem sokat:) Csöri átnézte a gépet, megbeszéltünk egy pár jövőbeni kiadást az elvégzett javításokon túl. 9-től 2-ig boldogította az Alfa a műhelyt.
Ami új lett:
- Vízpumpa
- Vezérműszíj, feszítő, vezető
- Hosszbordásszíj, feszítő, vezető
- Üzemanyag és olajszűrő
- Légszűrő
- Pollenszűrő
- Selenia motorolaj
Hazafelé úton egész másképp járt a motor. Mintha meghálálta volna a gondos kezeket! Köszi Csöri!
- 71775 km
- olajcsere
- szűrők
- vízhűtő
- xenon szintszabályzás javítása
- hátsó stabilizátor rúd
- kézifék-bowden
A hengerfejek lekerültek a "hengerfejeshez" átnézésre, rendbetételre.
Sajnos nem bírt vele. A vez.tengelyek végén lévő tárcsák nem akarnak lejönni. 3 db lehúzót eltörtek neki, szénne melegített, lefagyasztotta, de egyszerűen nem jönnek le. Visszavittem a műhelybe hátha ott többre jutnak de nem. Egyszerüen nem jönnek le. Most megálltunk.. Lehet kénytelen leszek bevetnia a tartalék motort..
Felpróbáltam a felniket. Őszintén szólva nem tetszik. Pontosabban tetszik, csak annyira nem, hogy azt a sok átalakítást megérje amit az autón kellene elvégezni hogy rendesen elférjen. 215/40ZR18
Amik kritikus pontok:
1. Elöl a rugótányér - ez a legnagyobb gond. Kb. 0,5-1 cm hely marad a gumi és a tányér közt. Tehát mindenképp valami "tuning" lengéscsillapító kellene aminek nincsen ilyen rugóalátétje.. Bár tervben van, de csak későbbre, ha már kész a többi rész.
2. Elöl a küszöb - sajnos befordulni befordul, de kifelé már nem. Ütni kellene a küszöbön.
3. Hátsó lökhárító - a lökös alja hozzáér a gumihoz.
Hát ennyi. Inkább maradok a 17"-nál, ezt meg átveszi a szerelőm a Suzukijára. :)
Ha már kiszereltem a fejegységet, bekötöttem egy vezetéket az aux in csatlakozóra, a másik végét meg felvezettem a hamutartó rekeszébe. No smokingos az autó, így legalább használom valamire azt a rekeszt, meg amúgyis hajlamos letiltani a fejegység egy-egy nagyobb rázkódásnál. Nem egy unilink, számot léptetni nem tudok, de legalább kihasználom a lehetőséget, hogy ugyanazt hallgathassam a kocsiban, mint gyalog.