Blog
Elkezdett kopogni alig észrevehetően valami jobb hátul. Utána olvastam dolgoknak és sajnos ennyi km vel a hátsó lengéscsillapítók szoktak elfáradni. Attila megnézte és megerősítette a dolgot. Rendelt hozzá gyárit. Ki is cserélte. Most végre csend uralkodik. Meg kapott pár dl olajat hogy a szint a max - on legyen, mert kicsit lentebb volt a nívópálcán. Szerencsére nekem még van benne pálca.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112942t.jpg)
Most hogy nézegettem a blogokat szembesültem vele hogy elmaradt a szerviz bejegyzés. Természetesen Várpalota Csörgő szerviz mint szokott lenni ez elmúlt sok év alatt.
Piritu blogjában találtam ezt a linket a szélrács beszerzéshez. Hetedikén adtam le a rendelést, és ma már meg is hozta a posta. Szerelés gyorsan megy, csak két lyukat kell fúrni. kicsit csavarozni, és kész... Visszapillantó tükörből tök jól átlátni rajta, tető nyitásnál és csukásnál sincs útban...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112934t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112935t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112936t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112937t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112938t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112939t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112940t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112941t.jpg)
Lehetőségem lenne venni egy tartalék TS motort.
A lehetőség megannyi kérdést szül:
Hogyan kellene hosszú távon tárolni? (Légmentesen lezárva tengernyi páramentesítővel? Állva vagy döntve?)
Olajjal feltöltve vagy szárazon? (Előbbire szavazok)
Vízzel feltöltve vagy szárazon? (Utóbbira szavazok)
Hogyan lehet megakadályozni hogy a hengerfal megrozsdásodjon? (Öntsek olajat a gyertyanyílásba? WD40-et? Létezik valami csodaszer erre? - eddig nem találtam)
- Nem kéne időnként átforgatni? Kézzel vagy indító motorral? (Egy német fórumban "karácsonyi ajándékként" forgatta át a fickó kézzel)
Mivel használt motorról van szó meg kéne ejteni rajta a 2021-es PHuBi motor javítást és a PH2/PH3 átalakítást is a dugattyún. Hogy csináljam? Arra gondoltam hogy nem lenne jobb "szétszedve" és átalakítva alkatrészenként tárolni és csak használat előtt összerakni? Külön a blokkot, dugattyúkat, gyűrűket, csapágyakat, hengerfejet, stb. finoman leolajozva légmentesen lezárt dobozba tenni? Szilikagél van elég, mellé lehetne tenni és akkor a pára és a rozsda nem lenne téma. Nagy előny lenne hogy összerakás előtt meg látni lehetne ha mégis lenne rozsda.
Érdemes-e egyáltalán foglalkozni a dologgal? - Ha nekem végül is nem kell még másnak jól jöhetne.
Vegyek váltót is? Azt hogy lehetne "eltenni"?
...és az elektronikát?
A legjobb alfás buli!
A Spider csapat pénteken érkezett. Mi korábban jöttünk és amíg a többieket vártuk fürödtünk egy jót.
Már a vacsora utáni "bemelegítő edzésen" megfogalmazódott a kihívás. Aki a legrosszabb eredményt éri el az fizeti a szombati italt!
Szóval a Selenia:
- Az itiner jó volt, ettől függetlenül már az első állomás (CARNET) előtt sikerült eltévednünk és csak nehezen találtunk vissza. Aztán a templomkerülésnél is elcsatangoltunk, de ott már hárman bolyongtunk :-)
- A feladatok ötletesek volt. Főleg a templomszámolós tetszett. (Még mindig kérdés számomra hogy honnan lehet tudni egy tornyos épületről hogy az templom-e?)
- A tesztek szokás szerint sok esetben tényleg tippelősek voltak. (A lóhere első alkalmazása a rombusz alapon pl. nekem teljesen kiesett, el is rontottam a kérdést.)
- A szintidőt nagyon nem értettem. A levonás nélkül is 2 perccel korábban értünk be. Mi meg útközben haza is jöttünk hogy rövid nadrágot vegyek fel - emiatt 21 percet levonattunk. Nem kellett volna. Szóval valamelyik hétvégén megyünk még egy kört az útvonalon, immáron nem a megengedett sebességhatáron, hanem alatta. Az 5:04 körüli szintidőből 103 perc volt a feladatokra (a feladatokra adott időket is mértük, ott nem csúszhattunk el), amit levonva 201 perc menetidő jön ki. A távon 23 percet "nyertünk", ami bő 10%-ot jelent. 10%-al folyamatosan gyorsabbak lettünk volna????
- A lángosevés jókor jött.
- A rajtszámok miatt egyértelmű volt hogy ki a versenyző és ki az aki csak Alfával közlekedik. Jó ötlet volt!
- Általában minden infót időben megkaptunk a szervezőktől, erre nem lehetett panasz.
- A szálloda jó választás volt, minden igényt kielégített.
- Szemben a pizzaautomata érdekes volt. Ilyet még nem láttam!
- Volt még egy Spider, de valahogy nem találkoztunk vele, nem is jött oda hozzánk. Kár.
Szóval 69-70. helyet csíptük meg azonos pontszámmal Zseléékkel. Jobbra számítottunk, de végül is mindegy! Jó buli volt!
A Spider csapat nem nyert most se semmit.
Este - amikor már nem voltunk szomjasak - Kraszy arra tévedt és beszélgettünk egy jót. Meg is említettük neki hogy egy különdíjat igazán kaphattunk volna: A Spideres csapat, aki négy éve nem nyert semmit! :-))
Ja, és nem mi lettünk a Spider csapatban az utolsók, így potya piával zártuk a hetedik Seleniánkat.
Jövőre újra megpróbáljuk!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112922t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112923t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112924t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112925t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112926t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112927t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112928t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112929t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112930t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112931t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112932t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112933t.jpg)
Súlyát és árát kis túlzással aranyból is kaphattam volna.
Mióta megvettem az autót volt egy bosszantó tulajdonsága, hogy ha nem jól lett becsukva az ajtó (felhúzott ablakos gtv-nél nem nehéz) akkor belülről nem nyílt. Ilyenkor ablak lehúz, kinyúlsz a gombhoz, majd bevágod, mint az ólajtót.
Nem túl szofisztikált megoldás.
Rákadtam, hogy kilincs rugót kell cserélni.
Megrendeltem, egy borítékban volt a képen látható semmiség 4000+2000postáért…
Nyilván darabokra kellett szedni az egész kárpitot, nem lehet csak úgy pikk-pakk kicserélni. Öreg autó lévén arra számítottam. Én kis naív :D
Mivel a másik már darabokban volt, ki is kellett sakkozni,hogy passzol .
Azért egy jó 1.5 órát el lehetett vele sakkozni. Képeket nem is készítettem eléggé belemerültem.
A sokkoló árán túllendülve baromi fasza lett az ajtó. Szóval nehezen mondom ki, de megérte. 😆
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112921t.jpg)
Végre visszakaptam a 2.5 hónapja elküldött kormányomat bőrözésről.
Legalább 5 autóm kormányát csináltattam ,és vagy 10embert küldtem oda. Utoljára.
Ez a munkamorál az én értékrendemmel nem összeegyeztető, főleg,hogy időpontra küldtem. A munka egyébként kifogástalan.
A kormányt én szereltem ki, csiszoltam le, és fényeztem újra.
2x3 réteg lakkot kapott ,első 3réteg száradása után bemattít, megint 3réteg.
Az ezüst csíkot is rekonstruáltam, mert 1-2 helyen picit megkopott.
Ezt már februárban megcsináltam. Most végre valahára bekerült, a szintén általam felújított fa váltógombal egyetemben.
Olyan brutál nehéz volt levenni a kormányt, hogy én 4, faterom 2 vízhólyagot szerzett a kezére, de lejött. A CSAVART KAPASSÁTOK VISSZA LEVÉTELNÉL. Drága az új fogsor. :)
Nekem nagyon tetszik, iszonyú szép.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112915t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112916t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112917t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112918t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112919t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112920t.jpg)
Megtörtént az idei olajcsere is, kapott Mobil 1 5w50et a masina, egy gyári olajszűrőt, egy Mann levegőszűrőt, a váltóba pedig Tutela Matryx-ot, mert az előző Technyx-el nem voltam megelégedve, azzal valamiért akadozott a váltó.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112914t.jpg)
Már nem nagyon tudtam eldönteni, hogy esetleg még a váltó is morog ötödikben, vagy ez még mindíg csak a kipufogó hangja. Biztos ami tuti lecseréltem a váltó olajat.
Minden esetre ráfért. Csak kb.1.7L jó fekete olajat sikerült leengedni.
Úgy tűnik, csak a kipufogó hangját hallom, az a morgás ugyan úgy megmaradt...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112905t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112906t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112907t.jpg)
Veterán találkozó Ajka-Padragkúton.
3 , azaz három szavazattal sikerült lecsúszni a kupáról. Csak a szokásos 😆 Megérdemelten nyert a BMW 850i tulaja, akivel sikerült elég jól összebarátkozni rövid idő alatt.
Meglepő volt számomra mindenesetre, hogy ennyi közönségszavazat jött a GTV-re, mert nem az a tipikus Old-Timer 🙂 Jópár gyerkőcöt és felnőttet remélem boldoggá tett, hogy behuppant az OMP kagylóba 🙂
Más:
Először úgy gondoltam ,hogy az autó márciusra készen fog állni pályanapokra.
Ezt főként a sokszor felmerülő ilyen-olyan megoldandó dolgok meghiúsitották.
Aztán a házon voltak mindenféle projectek, na meg minden más project is van. -mindig- :D
Kicsit bele is fáradtam ,hogy őszinte legyek.
Arra jutottam ,hogy amennyire görcsösen akartam, kicsit visszább veszek, és elkészül ,amikor elkészül. Ez tőlem eléggé nem megszokott. Biztos öregszem. :)
Ha az év vége felé, akkor sem probléma.
Próbálok precízen, a lehető legtöbb hibaforrásra gondolni, azokat megelőzni.
Jelenleg stabilan működik az autó 👌
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112901t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112902t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112903t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000112/0000112904t.jpg)