Blog

44.887 km
Olaj+szűrő és pollenszűrő csere áprilisban már megtörtént. 🙂

 
>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2024-05-16

Indultunk a hosszú hétvégén pihenni,előtte meg tankolva, kitakarítva lemosva várta az indulást a ház előtt a parkolóban. Másnap reggel induláskor vettük észre, hogy valami nagyon ügyes meghúzta az elejét. Persze semmit nem hagyva maga után.. Egyenlőre csak kézzel de majd géppel is átpolírozom. Rendszám keret is már kelleni fog eléggé lekopott már.

 
>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2024-05-24

Megérett a felső lengőkarok cseréje, Frap márkájú lett most beszerelve. A bal oldalinak csak a szilentjei voltak oda a jobbosnak már a gömbfeje is megadta magát.
Vissza peremeztük a sárvédő peremét is,emelkedőnek kanyarban volt,hogy bele ért a gumi ami megnyomta és a gumiba is bele vágott kicsit.
Kristyon barátom megint ahol tudott segített,innen is köszönöm neki ezt a pénteki gyors szervizt.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-05-23

Az óracsoportnál is volt némi hiányosság, pl. a fordulatszámmérő jobb oldala nem volt megvilágítva, és a km számláló sem. Ide a led túl erős volt így végül izzót kapott. a többi pontra ledet raktam. A fűtéskapcsolók is nagyon halványan voltak megvilágítva. ide is ledet kapott. Itt az izzók jók voltak, cak korábban letörhették a felfogatásokat, és nem voltak a helyükön, az egyik izzó meg teljesen fekete volt valami ragasztó anyagtól. A középkonzol órái is ledet kaptak, csak a víz forrásban izzóját hagytam meg. A szivargyújtó is ledet kapott. a lámpamagasság állítónál kb egy fél rizsszem izzó volt kiégve, ezt sima rizsszem izzóra cseréltem. Már egész jó az összkép...

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2024-05-23

 

Vége az utcai hajléktalankodásnak, beköltözött a 145-ös mellé.

 

Ha már fel volt emelve a hátulja alánéztem hogy milyen állapotban van a kipufogó.
A középső dobon nem látni semmit.
A hátsó párosból az első már nem az igazi.
3 "majdnem" lyuk van rajta és megkopogtatva furcsa hangot ad. Nem olyat mint amilyet egy fém ad, inkább olyat mintha kartont kopogtatna az ember.
Szerintem cserés lesz ez is.
Holnap megnézem az elejét és indulhat a keresés.

 

Nekiálltam a fékfolyadék cseréjének.
Először MES-sel megmozgattam az ABS blokkot, hibakód nem volt.
A hátsó kerekekkel kezdtem. Kocsit hátul felbakol, kereket leszed,
Fecskendővel a légtelenítő csavaron keresztül kiszívtam a folyadékot. A régi sárgás színű az új inkább színtelen.
Ha már itt voltam kipucoltam a fékeket. A betétek és a tárcsa még bőven jó lesz.

A gumikkal kapcsolatban ellenben nem vagyok nyugodt.
Középen még látszik az 5 mm-es jel, de a belső oldal bordái 2-2,5 mm-esek. 11-12e km-t mentek. Tavaly tettem hátra őket a futómű állítás előtt, mert elöl látványosan koptak. Akkor 4 mm volt a belső oldal. Az idei szezont már nem fogják kibírni.
Az anno előre rakott kerekek jobban bírják, ott még mindenhol megvan az 5 mm.
Csak két új gumit kell venni.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2024-05-22

Fényezve lett a tető, a csomagtartó és az ajtók feletti rész mindkét oldalt mert már csúnyán lakkhibásak voltak.
Kapott egy Vadi új szélvédőt.
Felkerült a Zender szárny is végre.Teljes a kép.
Volt mit összelegozni,de most már kész.

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2024-05-22

Cserélve a bal hátsó ablakemelő szerkezet Vadi újra.