Blog
2024.03.31-04.19 /Csörgő Autószervíz Kft./ (203 115 km)
• 2024.01.05- Akkumlátor csere (Bosch pp005: 54 466.-)
• ABS kocka csere (csere felújítása: 45 000.-)
• Injektor híd csere galvanizált (csere galvanizálás 5 000.-)
• 2.3bar-os víztartály csere (tartály 34 652.-)
• Fojtószelep ház csere (bontott 25 000.-), test viszzakötése
• Olajcsere és olajszűrő csere (Selenia Racing 10W-60)



Ma kaptam légszűrőházat kompletten tartókonzollal együtt, és egy hővédő pajzsot.
Tisztítás után neki is álltam beépíteni. A gyári pipa meg volt az autóban, így annak a rögzítéséről le volt a gond. Ítt azért kibukott, hogy nem teljesen ebbe való lehet, vagy az a pipa nem ebbe az autóba való, mert kisebb az átmérője, mint ami a gumicsővel érkezett. Mivel bilincsel némileg passzosra rá tudtam szorítani, így ez maradt bent, mert a másiknak meg le van törve a tató konzolja. Majd később az meg lesz javítva, és az kerül be. A légszűrő ház tetejét egyenlőre hosszabb ötös csavarokkal, és nagy alátétekkel huzattam össze. A gumi cső beépítéséről már csak akkor jutott eszembe, hogy képet nem csináltam, mikor már visszacsavaroztam a kerékjárati ívbe a dobbetétet. Valahogy nem volt kedvem visszabontani...
Még mindíg maradt némi érces hangja, főleg kigyorsításoknál, de sokkal élvezhetőbbé vált az utarás :)








Eljött a gumicsere ideje.
A csomagtartó csak egy gumi befogadására alkalmas, a többit az utastérbe, a lehajtható hátsó ülésre kellett betenni. Legalább valahogy befért :)
A kerekeket magam szereltem le. Döbbenten láttam az állapotukat. Erre mondják, hogy ki van fizetve. Ez az utolsó túra hozadéka. Előtte nem volt ennyire durva. Rendesen elfogyott, különösen a belső blokkok sínylették meg.
3. képen jobb első, kilátszó szövet.
4. jobb első felülete
5. egyik hátsó belső fele, blokkok teljesen eltűntek, az eltérő színű a hordozó réteg
6. hátsó felülete, hordós
Ha már lekerültek a kerekek, megmértem a féktárcsák és betétek vastagságát.
Tárcsák kopása (mm):
BE 0.66, JE 0.56, JH 0.45, BH 0.42
Betétek vastagsága 3.9-4.0 mm között egységesen.
Jobb első felnim sajnos kapott, nem kerek a belső fele. Ki lett egyensúlyozva, próba után derül ki, jó lesz-e vagy el kell vinnem görgőztetni.
35085 km, ebből legalább 10% Race, 70% autópálya, maradék vegyes országút, város.
Mondhatnám, hogy kiváló a gumikezelésem, de egyúttal köszönöm az őrangyalomnak ezt a defektmentes 35kkm-t :D












Egy szombat reggeli kiadós eső utáni párás délelőtt nekem kellett elhozni a gyereket (saját plusz két szomszéd kölök) a focimeccsükről, Budáról. Indítás után rázkódás és egyenetlen alapjárat fogadott, mintha csak 2 vagy 3 henger indult volna el. Picit járattam, de nem tért magához, uh újraindítással próbálkoztam, de az sem használt. Na, mondom “fasza, kapom majd az ívet a szomszéd mercis és teslás haveroktól, hogy ezért nem kell Alfát venni” 😡 Nagy nehezen, rángatózva kiálltam a kertből, majd óvatosan elindultam, áttettem manuális módba, hogy megpróbáljam magasabb fordulatra bírni, de majd kiesett a motor a helyéről, jött is a check engine… Majd megint megpróbáltam újraindítani, szerencsére most vette a lapot, és minden szépen ment, mintha mi sem történt volna. Megnyugodtam, mehetek a gyerkőcökért, nem kell másik apukát riasztani és megúszom az élcelődést 😀
Útközben a hibalámpa is kialudt, teljesen elmúlt a probléma.
Két dologra gyanakszom, ami végül 3 lett:
- szaródik el a MA
- szaródik el a múltkor cserélt Nox-szenzor, akkor is ilyen tünetek voltak
- szar volt a benzin, mert mindig OMV-nél tankolok, de most úgy jött ki a lépés, hogy 2x egymás után is Mol került bele. Amikor legelőször csinálta ezt, akkor is Mol benzin volt a tankban, uh gyanús a dolog.
Bármi is okozta, maradok az OMV-nél, és most prémium E5-öst tettem bele, amit minden 2. tankolásnál meg fogok ismételni. Ha nem jön elő ismét a probléma, akkor ez a verzió nyert és nem kell aggódnom, ha meg igen, akkor még él a gari, uh inkább most jöjjön elő, mint majd a lejárta után.
Bal oldala szèt volt menve, típushìba. Keresgèltem hozzá jobb első ülèst, hogy majd abból megcsinálom. De vèletlenül találtam a jofógàson, egy gyári új ülölapot.










A bal oldali ülésem oldaltámasza már ki van kopva/szakadva, ezért figyelni szoktam a hirdetéseket, hogy estleg találok-e jó állapotut azonos színben.Most szerencsém volt és akadt egy. Pátyra kellett elmenni érte, de megérte.
A szett egy GTV-ből származik, ezért a hátsó ülésekre nincs szükségem, de elhoztam mert hátha lesz még egy GTV-m is valaha.


A motortérben a nyomó csőnél észrevettem egy pici benzin szivárgást. Húztam egy kicsit a bilincsén, erre elkezdett szivárogni a visszatérő ágnál. Ezen már nem lehetett húzni. Vágtam le egy picit mind két cső végéből. Az újra rögzítés után már nem szivárgott, meg nem is kellett annyira meghúzni a bilincseket sem.




Az MY19 magasabban ül mint ahogy azt a Giuseppe megálmodta 2016-17-we első szériához. Angoloknál szembe jött velem egy szett régi rugó amit meg kellett vennem, mert az első percektől furcsa hintázós volt az érzet a futómű kapcsán és hátha segít.
1-2 képeken az eredeti magasság, 3-as képen az új (régi) rugók színkódja, 4-5 képeken az új magasság és a 6-os képen a cikkszámok..
Első benyomásra keményebbnek érzem, minimum 1-1,5 centivel lejjebb ül az autó és az érdi M6 emelkedő tetején a felüljáró buckákon jóval kisebb az autó oldalirányú kilengése is.






Újra megnéztem az Izsák-Orgovány-Jakabszállas szakaszt. Jók a kanyarok, de a köztük húzódó egyenesek kissé hosszúak ennek az autónak. Van pár elég rosszindulatú bekunkorodó derékszögű kanyar, figyelni kell.
Arra jöttem rá, hogy nem a váltó a zseniális ebben az autóban, hanem a váltó és a hozzá hangolt kuplung együttese. Öröm gépészkedni vele.
Érződött, hogy régen mentem sokat vele, kicsit rozsdásak voltak az idegpályák, de a végére belejöttem. Szenzációs az indulás is ahogy a karbis motor minden apró pedál mozdulatra reagál. Ja és a hangja.
Nem lehet megunni. Őrület ez a gép.
Már nagyon várják a felvidéki hegyek.
Kecskmét-Izsák-Orgovány-Jakabszállás-Kecskemét
69km
39488km
Megint sikerült olyat húznom aminek népfelzúdulás lett a vége:D
Zselé Cartárs szíve megesett rajtam hogy milyen keréken nyomom a kakucsot, és ő amúgy is új gumikat rendelt a régi kerekei pedig még nem kukásak, így hát felajánlotta nekem ha kell enyém lehet nem dobja ki.
Persze azonnal kaptam a dolgon, hisz a játszó gumim az azelőtti csapatáson oda lett:D
Mik vannak:D Passattal ilyen bajom sosem volt:D:D:D
Szóval adott egy Veloce gumi szett P-Zero AR jelzésű:))) Nyamm:)
Egy bökkenő van: ez a 8 és 9 colos R19 felni mérete, nekem pedig a 8,5 és 10 colosat szánta a sors:D:D:D
Na ilyet sem csináltam még, megnéztem kalkulátorban megkérdeztem pár gumistól, megnéztem pár Wörtherzéé videót, és vettem a bátorságot ok, csináljuk:D
Végül is úgysem napi használós lesz így arra a pár alkalomra meg ez tuti átványosság:D:D:D
Szóval elmentem a jól megszokott 24h gumisomhoz, meggyóntam hogy hát a legutóbbi gumi elszakadt nézzék meg, mit tett vele asszony:D:D:D
Ők együtérzően dörzsölték a markukat ilyen mókusból kéne még:D:D:D
Lényeg a lényeg kis gyözködés után felrakták:D
Ilyenkor a gumis nem is attól fél hogy szétmegy a felni vagy ilyesmi, az a te bajod.. de ha olyan gumit rak fel ami nem fér el az autó alatt, és leszakít valamit róla, na azt valahogy nem akarják:D
De mondtam ez gyári méret csak nem erre a felnire, így még kisebb is lesz egészében, hadszóljón.
Hát felrakták: akkor tudatosult bennem hogy konkrétan a felni kintebb áll mint a gumi:P
Mondták ezzel parkolni nem kéne nagyon járda mellé:D
Márt öbb helyről kaptam görgős és egyéb felnijívítós ajánlatokat azóta.. Nem tudom miért:D
Persze én nyúl vagyok, felrakták a gumit majd montam... akkor rakjuk vissza a csomitartóba majd otthon felpróbálom az autóra:D:D:D
Eljött a péntek, hazarobbantam a munkábók és már azt veszem észre, hogy úgy ahogy vagyok az autó alatt térdeplek, és rakom a kereket:D
Jó már kezdek rutinos lenni javul a köridő, most valahol 20-25 perc környékén tarthatok, hátmég ha vennék rendes krokodilt amit nem kell ennyit illesztgetni:D
Na de felrakom a kerket, és valami különös érzés fogott el hogy ezt most meg kell osztani másokkal is:P:D
És felrobbant a facebook, az amore:D ennyi raakciót nem kaptam sosem:D Óriási:D
NA de a lényeg, nézem nézem az autót.. ok.. de most el kéne menni egy tesztkörre...
Mind mondtam NYÚL vagyok, így ez 2 napot tartott mire elindultam vele, addig szoktam a gondolatot, vészforgatókönyveket gyártottam, meg ugye 3 gyerekkel van ez-az szóval zajlott az élet.
De eljött a pillanat, este van, mondom feleségemnek a mosógép még megy én lefeküdnék aludni.. erre.. ő nem marad fent.. őőő stb... végül is jogos minek indítok 10-kor mosógépet:D:D:D
Na jó hát akkor üssük el valamivel az időt, fogtam a fényképezőgépet, bedobtam hátra az emelőt, két 17"-es kereket tarcsiba és nézzük mi lesz:D
Először 30-al legurultam a benzinkúthoz, hogy megnézzem a nyomásokat:
2.3-2.5-öt mutatott.. és érzésre jó volt.. de én fújtam bele egy kicsit.. saját mérővel is körbe mérve így a 2.5 lett mindben kb. Ugye most szenzorom nincs..
Ezek után növeltük a terhelést, elmentem körforgalmat vadászni, megrángattam kicsit, mi lesz:)
Nem lett semmi, csak az érzés hogy ez valami brutál penge most így.
Hála a kifeszített gumikank olyan oldaltartása van az autónak kb. mintha tömör gumin futna, tényleg brutál.
A futómű életrekelt, van visszajelzés érzem mind megyek át és mindent:D
Na de jó ok, csináljunk még pár képet, hát jobb ötletem nem volt mikor már az összes körforgalmat meggyaláztam a környéken:D
Óvatosan mert ugye tudjuk ha érintőre vennék egy padkát vagy egy beton gyolyót, az nem plub-blub-plub lenne, hanem krssss pakk:D ez nem játék
A VERDA ÉLES FEGYVERNEK SZÁMÍT:D
Szóval akkor irány a vár, jó tilos bemenni de adott jegyet szóval bementem, készítettem alibi fotót a Hilton előtt hogy ha kérdezik ide jöttem de már elment akiért jöttem:D
Szóval nem teljes nyugalomban de megálltam itt ott és lőttem pár képet, este fél 12-kor nem nagyon érdekelt senkit, útban sem voltam:))
Lehet a diszpécser központban persze ment a muri, nézd már megint egy fotós.. küldjünk rá valakit..? á csak figyeljük ha hülyéskedni megbüntetjük:D:D:D
Ez valami eszement hát hogy néz ki ez, hogy tartja az utat:)))
Plusz: mivel ez a gumi igazából nem outdated, pár éves még csak kicsit már kopott ezzel igazából el is lehet indulni rövidebb utakra:)))
Lévén a 17" kicsit meg lett pörkölve a pályán végül is nem is baj ha nem csak az van azért kapott rendesen:)
Szóval haladok a 19" lét felé szépen lassan.
Hát milyen állat mód néz ki ez a gép?:D






