Blog
Tervezve volt néhány dolog cseréje az autón:
- Futómű kopog elől, stabrúd vagy alsó lengőkarok okozzák a hangot
- Kuplungot nagyon nehéz kinyomni
- Fékek nem fognak úgy, ahogy az elvárható lenne
- Első fényszórók csúnyák
- Szelepfedélnél szivárog az olaj
- Utólagosan beszerelt motorolaj előmelegítő cucc kiszerelése
És akkor nézzük, hogy mi történt:
- Elől az összes lengőkar és stabilizátor cserére szorult. Alsó és felső lengőkarból TRW, stabilizátorból Lemförder, stabrúdból pedig gyári került beszerelésre. Hátsó futóműben a bal hátsó lengőkar szilentje ki volt kopva, a jobb oldali lengőkar pedig meg volt hajolva, ezek helyére Vema került.
- Kuplungból gyárit kapott, cserélve lett a munkahenger is. Beszerelésre került a Q2 torsen sperr differenciálmű, ehhez kellett még 2 csapágy is. Főtengely szimering is cserélve lett.
- Előre felkerültek a korábban a TS-hez vásárolt 330-as CrossWagon féknyergek. Előtte átfényeztettem őket a Bányai’s Garage által az O.Z. Superturismo LM felnikkel együtt. A felnik matt grafit színt kaptak, a féknyergek pirosak lettek. Féktárcsákból Brembok kerültek fel előre is és hátra is, a fékbetétek gyáriak.
- Első fényszóróból volt itthon 1 pár gyári xenon, ezeknek a belsejét kellett festeni feketére és az egyiknek a házát javítani is kellett. Xenon izzókon kívül a többit rendelni kellett bele. Xenon lámpa csatlakozóm volt itthon 1 pár, plusz az eredetileg az autóban levő fényszórókat felhasználva donorként csináltam átalakító csatlakozót halogénről xenonra. Így nem lett megvágva a gyári kábelkorbács. Oldal indexet kapott fehéreket és gyári új ködlámpák is be lettek szerelve.
- Szelepfedél tömítés cserélve lett mindkettő, Victor Reinz. Ki lettek cserélve a króm szívócsövek szebbekre, mint amik az autón voltak. Ezen is vannak halvány pöttyök, de legalább nem barnák.
- Előmelegítő cuccos kiszerelésre került.
- Rendelve lett néhány patent, ami a TS-nél is jól jön
- Cserélve lett a váltóolaj és a fékolaj
Talán nem hagytam ki semmit. És akkor most jöjjön az, ami még hátra van:
- Nem GTA-ba való hűtő van benne, hanem valamivel kisebb
- Egyik vízcső az eredeti fém helyett gumira van cserélve
- Küszöböknél van némi rozsda
- Első leömlő kifúj, cserélni kell
A javításokra a Csörgő Autószerviznél került sor.
Km: ~192.600

Nemrég észrevettem hogy a turbó környéke igencsak úszik az olajban és néha nem akar menni a kocsi + check engine, így irány a szerelő. Tény megállapítás a következő: hibakód olvasás után EGR leragadás plusz turbó szállított levegő értékek nem megfelelőek. Elküldve a turbó felújításra új középrész sikolas es geo takarítás 90 ezer. A szerelő orvosolta még az EGR hibát es volt egy kis hűtővíz szivárgás a hengerfejre csatlakozó csőnél ami tömítés cserével megoldva. A kocsi most igazán más lett jó értelemben. Következő projekt a bölcső lekezelése.
Történt egy kis malőr, amit gyorsan orvosolni kellett. Ha már szakszervízben van az autó akkor, hozzuk el tökéletes állapotban. Ami cserélve lett az autón: injektorok, az összes szíj, feszítő, generátor, szíjtárcsa....


Lecseréltem az olajat(Motul 8100 X-cess)olajszűrőt(champion) levegőszűrőt.gázolajszűrőt(Denckermann)

Akkumulátor (AUTOPART Galaxy SMF 72Ah 700A) a Starterakkutól.
Akksi: 27e
Munkadíj: 2e
Km óraállás: 126 876
Cserés lett az ablaktörlő lapátom.
Magnetti Marellit vettem, a márka minimum illik az Alfához.
Méret: 580/450 mm.
Egy hónap használat után nincs vele gondom.


Megjött ma UK-ból, be is raktam az üléshez szépen illeszkedik oldalról még jobb tartást ad, sajnos csak 1 db volt de remélem lesz párja is majd:-)




Rozsdamentesítése és festése az akku tálca, levegőmennyiségmérő rögzítőknek.
Szélvédőtörlőlapát karok felújítása, festése
Levegőszűrő csere és motortér mosása brigéziollal.

Első futóműn:
-stabszilentek( powerflex)
-kormányösszekötők
-stab pálcák cseréje
Hátsó:
-féktárcsa porvédő lemez jobb es bal csere -később
-kerékcsapágy és fékek cserje.-később
-stab pálcák cseréje
-keresztartók (újak)
168.000miles
Update:
Na mégegszer mert bal alsó lenőkar szilentje szar.
Így csere a lengőkarnak.
Beállítása a első sab rúdnak, mert így lett visszatéve.(bal és jobb oldalon)
és hátsó stab rúd cseréje a saloonból amit felújítottam(festés zsírzás)



Még ex Alfikámról leszedtem az Alfás rendszámtábla tartókat, plusz az Alfás szelepsapikat, most mivel úgyis van időm, így felraktam őket Gusztira, kis Alfásítás történt :)
Plusz a hangrendszerben is történt változás, sikerült megjavíttatni az autóhoz kapott nem gyári mélyládát, mivel vélhetően a kedves kereskedő akitől vettem a kocsit szépen kitépte, hogy a rossz nyári gumikat betehesse a csomagtartóba. Mostmár tökéletesen szól és kellemesebb hangzást ad a gyárinak, tetszik :)