Blog
Végre eljutottam a vezérlés cseréig. Cserélve lettek az alábbi alkatrészek:
-Vezérműszij szett vízpumpával - gyári
-Hosszbordás szíj szett - gyári
-hosszbordás szíj ékszíjjtárcsa - Birth ( ha jól emlékszem ) :D
-hűtővíz természetesen.
Ha már ott volt a kocsi a szerelőnél akkor megkértem hogy nézze át hogy mit látni mi lenne cserés idővel. Csupán egy dolgot talált a " hosszú" féltengelyt. Lóg ! ami érdekes mert nem rég volt cserélve, de mindenesetre remélem a csere megoldja majd a remegést gyorsításkor.
Összességében boldog vagyok hogy jó karban van :)
A műveletet Mosonmagyaróváron végezte a Kozi's garage. Innen is köszönöm a precíz, gyors munkát. ráadásul még kaptam egy ajándék proxy rendezést is mert villogott a km-er számláló. :) Köszi !
Km: 266.366





Második olajcsere:
- Selenia Digitek P.E. 0W-30
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
km állás: 14.791
Már megvételkor se nagyon akart melegedni a lelkem, ez további vizsgálódásra adott okot. Városban cirkálva nagyjából 30-40 perc volt mire a víz eléri az üzemi hőmérsékletet (az olajról ne is beszéljünk), aztán egy rövid menet nagyobb sebességgel a pályán és minden gyorsan visszahűl. Egyértelmű: a termosztát nyitott állásban szart be.
Tegnap végre elkerült dokihoz, ahol orvosolták a problémát. Rövid kör a környéken: a mutatók pedig viszonylag hamar kúsznak is felfelé.
Ha már szervíz akkor befizettem egy átvizsgálásra is, ahol kiderült ez-az. Semmi komoly, de vizsga előtt ezeket is javítani kell. Ezekről majd később.
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.
Fényszóró maga elé tekingetett.
Már látszódott hogy volt szétszerelve, a tömítő anyag használata végett.
A két lámpa tartozéka kissé hiányos is volt, össze szerelésnél elveszhettek a dolgok belőle korábban. Ezeket pótoltam (1. kép).
Mivel ezek a műanyag rögzítő karikák nem voltak benne, ezért a fényszóró belseje billeget a házban.
Az egyik állító műanyagot már cserélték (fekete színű), ami egy "kicsit" rövidebb, de attól még ugyanúgy beállítható lett.
A magasság állítok így szemrevételezésre hibátlanok voltak.
Az elektromos része kapott mindenhol szigetelést.
Újra tömítőzve.
A helyzetjelző ledes izzók cserélve halogénre.
Majd beállítva, és szépen látni vele...






Szerencsére csak a szelepdekli egyik sarkán repedt meg, vált ketté a tömítés, hiába volt alul - fölül pasztázva, közte szivárgott. Mire kicsit jobb idő lett, azért elfolyt sajna 1-2 dl. Hiba elhárítva. :)



2020 Január 11-én került hozzám ez a gyönyörűség, a blog korábbi fejezetei Dzsozy cartárs által itt: LINK
Éppen a rázkódás kivizsgálásával volt szervizben amikor megjelent az eddigi első check engine. Szerencsére semmi komoly, a gyertyák ideje jött el, már korábban is szóba került, hogy lassan cserések, ez most meg is történt.
12000HUF
Végre van értelme a szivargyújtónak (igazából a helyének). Bekerült egy 2xQC 3.0-as USB töltő voltmérővel. Ezzel pik-pak feltölt a telefon útközben, plusz észreveszem ha az akksi vagy a generátor elkezdene gyengélkedni. Amazonról kb 11ezer Ft.
A beltéri világitás halogén izzójai canbus-os LED-re cserélve a jobban látás érdekében.
Darabja kb. egy ezres a Homasitában.
Az Alfa logo-s kilépőfény van aki szerint túl gizda, szerintem még pont belefér. :) A cseréje nagyon egyszerű, csavarhúzóval régi ki, új be.
Amazonról szintén, egy pár kb. 15ezer.




