Blog
Egyik nap a netet böngészve- azt hiszem fűkaszát kerestem - megakadt a szemem egy tolatóradaron. Pár napra rá feldobta reklámba, gondoltam egye fene, megpróbálom. Miután hazahoztam szerelőtől az öreget, örömömben "gyorsan"beépítettük.
Nem volt egy bonyolult dolog, bár a kijelző vezetékének hátra húzásával elkínlódtunk, meg hát persze csak sikerült kicsit elbaszni, de így lett bencés...
És működik (:





Történt egyszer,hogy fogta magát a kicsi-kocsi, és menet közben leállt.
Elvontattuk szerelőhöz,3-4 nap pihi, kicserélték a benzin pumpát, meg a holtponti jeladót.
Számlát elfelejtettem kérni, ami amiatt lett volna jó, hogy tudom mi van benne, viszont a lényeg, hogy működik.
A lökhárító már régen kész, kapott az autó egy új pajzsot, ma végre megjött a rendszám is. A festés miatt le kellett venni a rendszámtartót, de a fólia rendszám miatt ez csak úgy lehetséges, hogy a rendszámot átszúrva kell kivenni a csavarokat. Tehát sérül a rendszám. A pajzs nem pont olyan mint az eredeti, és mivel ezen nincs jelvény, a régi jelvény akartuk át rakni. Na ez aztán egyáltalán nem sikerült. A jelvény csak úgy jött le, hogy teljesen használhatatlan lett, kuka.
Rendeltünk Erhardtól jelvényt, de ez még nem jött meg a mai napig sem?!




2019.06.07.-én délután Miskolcon, a kertészáruház mögötti parkolóban belém tolatott egy régi Opel Astra. Én nem voltam a helyszínen, a feleségem ült a jobb elsőben. A fiatalember elismerte a felelősségét, kitöltöttük a bejelentőt. A lökös kicsit behorpadt, a pajzs pedig eltörött.

Levettem a bal első doblemezt, kevés sár volt alatta, és itt még nyoma sincs a rozsdának! Itt is befújtam alvázvédővel.


Rendeltem egy 100W Xenon szettet amit pár hónap várakozás után sikerült beszerelni, ha már nyaralni megyünk és éjszakára terveztem az utat, legalább lássak is.
A rendszerhez, tartozékként adtak egy pót áramkört relével ellátva.
Az eredmény!? kb a reflektor fényerejével bír, viszont nem vakít nem szór messzebbre. kb 2000kb mentem vele autópályán és közúton vegyesen az elmúlt két hétben és még 1x sem villogtak rám, hogy vakítana...


Észre vettem, hogy a generátor szíj elég kopott, több helyen már eltűnt a bordázat és így nem mertem nekivágni a nyaralásnak. Az elvileg egyszerű szerelésből egy kétnapos tortúra lett.... A szíjat csak úgy "lehet" cserélni, ha a komplett elejét lebontják.
Közben kiderült, hogy a hosszbordás szíj feszítőjének felfogató csavarja félre van kapatva és így a feszítő lötyög, korrekció közben beletörték a csavart a tartókonzolba.
Két nap után sikeresen elindultunk Éviára (1100km) majd ott egy szerpentinen felment a vízhőfok 110°c -re, ekkor vettem észre, hogy nem mennek a hűtő ventilátorok. Biztosíték, relé, áramellátás van és mégsem megy!
Menet közben nem volt gond szépen beállt 90°c -re, viszont hazafelé úton az első fizetőkapunál ahol kb 30percet kellett állni ismét ugyrott felfelé a hőfok, így autót folyamatosan le-be indítottam vagy toltuk amíg amúgy is csak lépésenként lehetett haladni.
Ahogy hazaértünk, reggel vittem is a szerelőhöz hogy ez így nem fasza, mivel "rendes voltam velük" így garanciában visszakötötték a festet a hűtőre és láss csodát lett hűtés!
Hálás vagyok az autónak, hogy a 2800km hosszú útról szerencsésen hazahozott...
- 2db hosszbordás szíj
- generátor szíjtárcsa
+ munkadíj !!!!


Történt, hogy elkezdett valami halkan búgni/zúgni, érzésre jobb elölről, úgy 100 km/h környékén. Nem nagyon volt vele időm foglalkozni, továbbra is hajtottam, de a km-ekkel érezhetően romlott az állapot, egyre hangosabban és egyre alacsonyabb sebességnél is hallható volt.
Elvittem a helyi Bosch szervizbe, ott először a jobb oldali féltengely emelő csapágyra gyanakodtak, de aztán a j.e. kerékcsapágy lett a végső diagnózis.
Kaptam egy 80 ezer körüli ajánlatot alkatrész + munkadíjra. Kis fejvakarás után elfogadtam.
A vége aztán kicsit több lett, mert a felső lengőkart is elkefélték és abból is kellett egy új.
De legalább a diagnózis jó volt, most csendes az autó, tényleg a kerékcsapágy búgott.







