Blog

>> Tuning és extraGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2018-06-03

Régóta bántotta a szemem a szép kocsimon a nem oda való 'castrol xy-autó soltvadkert kft' színes felírat a rendszám kereten.
Végre kaptam az Elaforg-nál megfizethető Alfás keretet. Cseréltem is gyorsan :)

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2018-06-03

A csomagtartó teleszkópok műanyag végei elfáradtak, letöredeztek. német minőség :(
gyári Stabilus volt benne, Marelli-re cseréltem.

Nem kell nagy tapasztalat hozzá. Rögzítő bilincseket kipattintani és lehúzni a fejről. Adja magát.

Képen a régi még beszelve és az új doboza

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2018-05-13

Egy hónapja folyamatosan terjedő olaj foltot vettem észre a kocsi alatt. Nem találtam a forrását. Elvittem szerelőhöz.

A láncfeszítőnél lévő tömítésnél eresztette az olajat. (alk.szám: 71739394, 71739393; a képen 7-es,8-as). Nem nagy összeg - 1800 ft az alátéttel együtt - de mindenhol csak 10es csomagban árusítják. Végül 1 hét keresgélés után a Pappas-nál adtak 1-1 darabot is.

Ha már szerelőnél van, a bal kézifék bowdent is kicseréltettem (AKRON), mert télen volt, hogy befagyott.

Motor olajat is utántöltöttem, Selenia 5w40

>> SzervizTocke // Alfa 159 Berlina 1,9 JtdM 8V // 2018-05-30

Megtréfált engem is az ablakemelő. Vezetősínre kapaszkodó 2 fül letörött, ablak lecsúszott.
Komplett szett 15e, csak a műanyag betét 5eFt. Rémlett régről, hogy olvastam valakinek a blogjai között egy nekem tetsző, kreatív megoldást. Pityukomáé volt az. A lényege, hogy a műanyag fülecskéket egy "z" profilra meghajtott alu lemezzel helyettesítjük. Örök. Szerencsére a bovdeneket ki tudtam egyengetni, az összerakással kínlódtam kicsit, de azért sikerült. Aki ilyennel szenved, ajánlom olvassa el Pityu blogját, képek is vannak.

 
>> Tuning és extraTocke // Alfa 159 Berlina 1,9 JtdM 8V // 2018-06-14

A bőrkormányt az előző hölgy tulaj nagyon elkoptatta a gyűrűivel, ahogy a váltógombot is.
Kormány újrabőrözésre 20e körül mondtak árat. Tatán találtam leakciózva eredeti új Ricambi kormányt 28e ft-ért. Megvettem, perforált bőr, gyönyörű, most van először autón. A kialakítása selespeed-es, tehát hátul ott a két váltófül helye, de ebből semmi nem látszik. A kormány ezüst burkolatát részben lefóliáztattam szálcsiszolt feketére, nekem így bejön. A váltógombot a Royaltuning-tól rendeltem mindössze 3490Ft-ért. Perforált bőr+váltókupak. Tatán csak az utóbbi kerül 5e-be. A kopott indítógombra pedig került egy vörös alumínium gomb az Ali-ról.

 
>> AutóápolásTocke // Alfa 159 Berlina 1,9 JtdM 8V // 2018-03-02

Az alufelnik elég karcos állapotban voltak, az egyiket ráadásul egy biciklis pedálja elég mélyen végigkarcolta. Kívül-belül finoman meghomokoltam, csak annyira, hogy érdes legyen a felülete, majd elvittem a fényező sráchoz. Színt is vittem hozzá, világos ezüstöt, nekem ebben tetszik. Nagyon szépen lefújta és lakkozta. Szebb, fényesebb lett mint a gyári volt.

 
>> Tuning és extraTocke // Alfa 159 Berlina 1,9 JtdM 8V // 2018-05-18

Fóliáztatva lett a két hátsó ablak és a hátsó szélvédő, valamint az elsó szélvédő felső részére is került egy sötétebb csík. A fólia Skyfol, 35%-os. Eredetileg az első ablakokra is szerettem volna tetetni 50-est, de a fóliázó srác lebeszélt róla, hogy elég rizikós a történet. Azon túl, hogy levetetik, még új műszakira is kötelezik az autót. Persze rendőr függő, de ennyi kockázatot nekem nem ér meg.

 
>> EgyébTocke // Alfa 159 Berlina 1,9 JtdM 8V // 2018-03-30

Az autón lévő 215/60R16-os Good Year Excellence gumik igaz még 3,5 mm profillal voltak, de már 8 évesek és kezdtek a felületéből kisebb darabok kitöredezni. Látóterembe került egy garnitúra 4 éves 225/55R16 Dunlop Sport 01, 6-7 mm-es mintával. Lecsaptam rá, feltetettem, viszont a bal eleje elég hangosan 'tapsikolt". Nem volt szálszakadt, sem elfékezett, hanem valamiért a keresztbordák magasságában eltérések voltak. Tehát a gumi kuka. Szerencsére találtam ugyan ilyen abroncsot, 2016-os 7mm-est, 2 db-ot meg kellett vennem, 1 nem volt eladó. Ki lett cserélve párban. Ezek nagyon jó gumik, csendesek meg tapadnak mint állat.

 
>> Tuning és extraTocke // Alfa 159 Berlina 1,9 JtdM 8V // 2018-02-02

A gyári fej kicserélése Alpine-ra már nagy minőségi fejlődést hozott hangzás terén. Azonban az első ajtókban lévő hangszórókat is ki szerettem volna cserélni jobbakra. A választásom a Hertz ESK 165 komponens szettre esett, abból is a laposabb kivitelre (biztosan beférjen). Kellet még 2 hangszóró kiemelő keret is. A hangváltó elhelyezése okozott némi fejtörést, végül belül az ajtókárpitra, az ajtóbehúzó és a hangszóró közé került felcsavarozásra. A magas hangszórókat nem akartam átfűzni az ajtón, mivel a gyári a műszerfalban van, hanem a tükörháromszögben helyeztem el őket. Az eredmény elsőre picit csalódás volt, nem adott annyi dinamikát, mint reméltem, de két hét alatt bejáratódott. Most már ég és föld a különbség. A basszus most sem tépi le a fejem (nem is kell), de nagyon szépen, tisztán szól az egész és bírja a nagy hangerőt is.

 
>> Tuning és extraTocke // Alfa 159 Berlina 1,9 JtdM 8V // 2017-07-06

A viszonylag gyenge tompított miatt (H7) az emelt fényű izzókat veszem az autóba. Ezek viszont nagyon hamar, kb 7-8 hónap alatt kiégnek. Ezalatt az élettartalmuk 80%-ban feleslegesen világítottak, ugye a kötelező tompított nappal is. Elhatároztam, hogy menetfényt szerelek az autóra. Nem volt egyszerű a dolog, mert a csík-egyenes menetfény sztem nem passzol a 8 körlámpához. Sok matekozás után a ködlámpát kiszereltem, az üvegbúrának van egy válla, melynek az átmérőjére rendeltem két led gyűrűt. Sima FBS-sel felragasztottam az üvegre, ránézésre abszolut gyári. Természetesen a műszakin is ok volt. A ködlámpa takaró burkolatát a megnövekedett átmérő miatt át kellet alakítanom. A vaterán vettem egy menetfény vezérlőt, rögzítettem az akkumulátor mellett és bekötöttem. A menetfény gyújtásra és helyzetjelzőre világít, tompítottra kikapcsol.