Blog

>> EseménytheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-06-04

Hat, lett egy GTV-m is. Vegre !

Tervek vannak, nagyon franko lesz.
Elso korben kivonattam a forgalombol ideiglenesen, es beraktam a garazsba.

 
>> Tuning és extraszeruuu // Alfa 146 1.9jtd // 2018-06-04

Kicsit fakultnak, és csúnyácskának találtam a pajzs fekete műanyag részét, ezért úgy döntöttem, hogy felfrissítem egy kicsit. Üröm az örömben, hogy sajnos a maszkoló szalag leszedte a karbon fóliáról az írást, de ezt orvosolni fogom, és rendelek egy újat! :D

 
>> Eseményhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-06-04

Újabb 2 évig járhatja az utakat.

 
>> SzervizBalu1990 // Alfa 156 1.6 16 V TwinSpark // 2018-05-19

Sajnos a rozsda nem kímélte az enyémet se, mindkét küszöb kilakatolva, rücsizve és festve. Extraként lelett cserélve a jobb oldali visszapillantó mert lepattogott a fekete matt rész és lötyögött is.

Kilométeróra állás: 284200 km

 
>> EseményGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2018-06-04

Az utolsó métereknél adta ki. Öröm így hazaérkezni.

 
>> Szervizbilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2018-06-04

eresztett a jobb első. két hét alatt tök lapos lett, de 2 nap alatt is 2,5-ről lement 2,0 alá...
irány a gumis, aki megállapította, hogy felni gond.
2500 ft-ért megcsiszolta. Majd elmondta, hogy készüljek fel, hogy a többinél is ez lesz. vagy vegyek új felniket, vagy újítassam fel őket.

mindenestre most jó.

ellenben, most előjött, hogy ha balra kanyarodok, akkor úgy nyikorog, mint egy lovaskocsi...

 

A Selénia Rallyn véletlenül vettem észre, hogy törött a bal hátsó rugó. Egy típushiba utolért, valahol számítottam is rá, nem hangolt le különösebben.
Megrendeltem egy gyári rugót, egyelőre csak a töröttet cseréljük. Ha látok eltérést a két oldal között, akkor rendelek mégegyet, egyébként felesleges. Majd ha eltört az is.
Ha már szervizre vittem, rendeltem 5db izzítógyertyát is, tél óta panaszkodik az izzításra.

Tegnap megtörtént a csere. A kárpitok kipakolását a csomagtérből én vállaltam, a többit egy igen ügyes szerelőre bíztam. Eleinte kapták az ívet az olasz mérnökök a furán, látszólag fordítva bedugott alsó lengéscsillapító csavar miatt, de aztán megenyhült. Jól szerelhető autónak bizonyult a 159. A kárpitoknál meglepett, hogy milyen kevés patent rögzíti, és mennyire könnyű kivenni. A 146-ban van vagy 5-ször ennyi patent.
A kárpitok alatt viszont nagyon rendezett, szép, szinte ipari látvány fogadott. Ez az autó nagyon meg van építve.

Hogy haszna is legyen a blognak, a rugó így jön ki:

1. A kerék levétele után az alsó lengéscsillapító rögzítő csavar anyáját le kell venni.
2. A teljes teleszkóp egységet a kasznihoz rögzítő 4 csavart ki kell venni (kerékdob felől), ekkor már érdemes a rugóösszehúzóval a rugót összehúzni.
3. ülést előre hajtani, kárpitokat, szigetelő szivacsokat kirámolni. Ezen kár spórolni, tényleg pár perc, egy kis odafigyeléssel szépen kijönnek a patentok, nem törnek.
4. a lengéscsillapító tetején lévő anyát és gumírozott leszorítót le kel venni.
5. a lengéscsillapító egység ezután kifordul annyira (ha összehúztuk a rugót), hogy az alsó anya kihúzható!
6. alkatrészek összejelölése, mi merre nézett
7. rugó csere, lengéscsillapító egység összerakása
8. rugóösszehúzóval ismét húzzuk össze a rugót, így fog visszamenni a helyére.
9-10... rakjuk össze amit szétszedtünk

Elsőre nagyobb szívásnak tűnik, mint amekkora valójában. Megfelelő szerszámokkal nem bonyolult művelet.

Ami még a szerelőt is meglepte, hogy az izzítógyertyákat mennyire könnyű cserélni. Semmit nem kell bontani, semmi nem volt felkokszolódva, csak simán ki kellett tekerni a régit, be az újat.
Én még itthon, mivel gázolajszagot éreztem hazafelé, kicseréltem egy résolajcsövet. Az izzítógyertya cserekor kapott annyi stresszt, hogy megadta magát. Hála az égnek, hogy így. Azt a csövet valaki már cserélte, de olyan rossz minőségűre, hogy tört a kezemben, mint a ropi.

Az autó rendben, alul, felül átnézve, még mindig olyan élmény, mint egy új autó. Nincs egy rozsdapötty, mindenhol tiszta és könnyen engedő csavarok, minden apró patent, kötegelő, műanyag a helyén.

km állás: 149070 (a fotót elfelejtettem)

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-06-04

Múlt héten csütörtökön párommal nekiindultunk Visegrádnak megnézni a várat, meg csúszni egyet a bobon. A 11ezen baleset volt ezért be kellett mennünk Szentendre "szegénynegyedébe" fel a dombra... A bob után felmentünk a várhoz leparkoltam. Indulás után a parkolóban 1es alapjáraton gurulunk ki a parkolóból amikor egy durranást hallottunk. Megálltam mondom asszonynak biztos rámentem egy öngyújtóra. Visszatolatok ránézek mi volt... Hát a kocsi meg sem akar mozdulni... Kiszálltam a kocsi mögött olajnak hitt zsírtócsa... Mondom zsír.. Alánéztem és azt láttam ami a képeken van... Hazavontattuk... Erhardtól beszereztem az új SKF féltengőt és nekiáltam kicserélni. Sajnos nem tudtam felálni aknára mert az emelkedőn van... Mivel az előző tengő a külső harangban tört el a levétele nem kos cumi volt. Először is a csavar a kerékagyban rá volt verve a féltengőre érthető okokból ugyan de a levételt nem egyszerűsítette meg, illetve miután leflexeltem azt a részét a csavarnak és a tengőnek rá kellett jöjjek, h az anya nem sz@rt még ma... 36OS csőkulcsal és a nagyobbik yatoval nekiáltam semmi a yatora rátettem egy kétméteres!!! csövet erőkarnak semmi... Na mondom ennek a fele sem tréfa... Elővettem egy acélfúró készletet és nekiáltam elfúrni az anyát... Ezzel a megoldással lemászott a helyéről. Ha már ott jártam körbenéztem és cseréltem a kormány gömbfejet felső lengőt illetve a stabkart is. A féltengő behelyezése így nem volt már komolyabb tétel illetve összeszerelés végén én is gondosan rávertem az anyát a tengő végére le ne akarjon mászni nekem...
14én lemegyek a szerelőmhöz azért megmutatom neki a törött tengőt amin egyébként újszerű volt a gumiharang valószínűleg azt cserélte az előző tulaja miután gondolom az eredeti rajta elfáradt, viszont sokalta az új tengő árát...

 
>> Tuning és extraosee_selespeed // Alfa Giulietta 1.4 Tb Distinctive // 2018-06-02

Eladódtak a csúnya, matt feketére fényezett nyári gurulók, két fűrészfogasra kopott, de még jó mintájú Semperitekkel. Jöttek helyette szép 8C felnik, 5-7mm-es Bridgestone gumikkal. Még nyereség is volt a bizniszben.

 
>> SzervizZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2018-06-03

A mai napon megtörtént az olaj és a szűrők cseréje, valamint cserére került a vízhűtő is. A régit kibontva megnéztem, kb. az 1/3 felülete volt még használható... Megérdemelte az újat!

Az autó még pénteken sikeresen teljesítette a műszaki vizsgát is, hibabejegyzést nem kaptunk.

Km állás: 107125

Az idén tervbe van még a tető cseréje, jövőre pedig egy kuplungozás (ezzel műszakilag kvázi kész), illetve az ülések és a külső fényezés rendbetétele, és egy gumi/felni szettel lesz teljes az öröm :)