Blog
Ma átléptük a 250k km-t! Tettünk egy kirándulást Fehérvár-Zírc-Veszprém-Almádi-Velence-Fehérvár útvonalon, közben legalább 10 Alfával találkoztunk,mindenki visszaköszönt! Jó érzés volt. :-)

NGK BKR6EKPA 4x cseréje
Éljen május 1:-)
Végre volt 1 kis időm az autót lemosni, tempomatkart beszerelni / plug&play semmi matek /



A jobb első lengőkar csere már tervben volt, az alkatrészt már korábban beszereztem és most a kormánymű csere jó alkalom volt ennek a cseréjére is, így ez is megtörtént.
231.770 km




Egy ideje már a párom jár (többet) Bözsivel, így Ő volt aki először érezte, hogy kicsit furcsán kezd viselkedni bizonyos kanyarokban a drága. Eleinte kicsit kétkedtem, mert nálam nem produkálta... de azért átnéztem az első futóművet, de nem találtam semmi biztosat. Bár a jobb első lengőkar még nem volt kicserélve, de ott sem találtam erre utaló jelet, nyomot. Kis idő elteltével kissé erősödött a jelenség bizonyos kanyarokban... hát elvittem egy kicsi tesztre a kocsit és lám, valóban... mintha kicsit bebicsaklana kanyarban az egyik kerék... és a szervó olaj is csúnya szürke lett. : o Újabb nyomozás, részletesebb, alaposabb... Kiderült, hogy a kormánymű bal oldalán jobb kanyarban kottyan a fogasléc. Azonnali csere szükséges. Mifi cartárstól vettem (5000.-) egy bontott kormányművet, amit beszereltem a régi helyére. Remekül működik, remélem sokáig így is marad! :)
A két kormánymű nem teljesen volt egyforma, így sajnos nem volt olyan egyszerű a csere, hogy a régi ki, az új be... Nem egyezett a belső kormány összekötő átmérőben és az újon bowden vezető volt, míg a miénk még az öreg Td-n rudazatos, így annak a konzolját is át kellett szerelni. No, ez némi akadályba ütközött, merthogy az eredetin ez húsz éve volt rajta és nem igazán akart lejönni... végül kénytelen voltam lefúrni ... Mindent frissen zsírozva és új olajjal feltöltve szereltem be.
231.770 km












Bontott pillangószelep
+ új tömítés az olajbetöltő kupakba. 3266 Ft
Idő közben bekötöttem a nappali menetfényes ködlámpákat. Volt egy plusz kimondottan menetfény vezérlőm, de ezt sajnos nem lehetett bekötni, mert közös testen van a menetfény és a ködlámpa, a vezérlő egység meg negatív oldalt vezérli. A már bent lévőnek a vezérlőjére meg nem mertem rákötni, mert az meg 28Voltot ad a fejeknek. Ezért egy sima relével kötöttem be...



Felkerültek a nyári kerekek, de előtte végeztem egy kis felújítást a féknyergeken illetve a féktárcsákon, A nyergeket átfestettem, mert elég csúnyán megkopott a lakréteg, rendeltem hozzá hőálló matricát, majd ezután lelakkoztam.



Sikerült a belső tér kipucolása. Nem volt annyira koszos, így könnyű dolgom volt. A csmagtartón lehetne még dolgozni, de elégedett vagyok így is az eredménnyel. Spray -> vár -> kefe -> porszívó. Az autótakarítás nem az én műfajom (inkább cserélek olajat), de annyira belejöttem, hogy az asszonykám offosát is megpucoltam kicsit :-) .



3
559
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Spider
- Forma-1
- Alfa tuning
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10