Blog

>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-04-13

Akkor a képek...

>> Tuning és extraCSI // Alfa 147 Selespeed // 2017-04-13

Megérkeztek a lopásgátló szelepsapkák is. Majd képet is készítek róla.

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-04-12

Szóval úgy másfél hete, egy jó erős kigyorsításban épp egy Subaru-t aláztam volna le, amikor hirtelen elszáll az erő, a body comp-on megjelenik a check engine, én meg egyre kisebb pontként eltűnök a Subaru-s visszapillantójában. A kocsi vészmódba állt és ott is maradt. Hazaérve kiolvastam a hibakódot: P242A - Turbo bemenő hőmérő szenzor, mint pár hónappal ezelőtt. Több helyen is olvastam és egy itteni cartárs is megerősítette, hogy a szenzorok csatlakozója el szokott oxidálódni, meg kell kicsit kapargatni és utána helyrejön. Így utólag visszagondolva lehet, hogy első alkalommal tényleg csak ennyi volt a baj, mert hol magához tért, hol elmúlt a hiba, tehát anno pont úgy viselkedett, mint ha kontaktos lenne. Most azonban éreztem, hogy másról van szó. Egy durva lepadlózásnál térdelt le és magához sem akart térni. Azért megtisztogattuk a csatit is, de semmi változás nem történt. Pár hónappal ezelőtt egy bontott alkatrész ment bele, mivel nem voltunk biztosak a szerelővel abban, hogy pontosan melyik is rosszalkodik, újakat berendelni pedig elég sokba került volna. Ez pedig eddig bírta...
Ez után az ePer-ből kinéztem az alkatrész cikkszámát, majd - mivel a neten nem találtam belőle értelmes áron, bementem a helyi autósboltba és berendelték nekem. Találtam a neten egy teljesen jó útmutatót a cseréhez, de igazából nem bonyolult a dolog. Le kell venni a motorról a hővédő pajzsot, onnan pedig már hozzáférhető a szenzor. Mivel bő 2 hónapja volt még csak bent, ezért nem volt ideje belegyógyulni és elég könnyen ki lehetett csavarni, bár azért nem egyszerűen hozzáférhető, mivel a turbóról lejövő cső épp felette van. Csere után a MES-ből azonnal törölni tudtam a hibakódot és az autó újra felszaggatta az aszfaltot, ha odaléptem neki.

Képek: az elsőn már le van véve a motorburkolat és a hővédő lemez. Ez utóbbin átfut a lambda szonda, ezért, ahogy látható, csak oldalra kitettük a szonda vezetékén vezetve. A második képen látható maga a szenzor a helyén, a turbó kimenő csöve alatt. Ez csak a 2.0 JTDm motorokon van. A harmadik képen felülről, az előbbi cső és a motor között befényképezve látszik a kulcs, ami már rá van téve a szenzorra. A negyedik képen az új, míg az ötödiken az épp kiszerelt régi alkatrész látható. A hatodikon pedig már a helyére került az új.

Lekopott gyári Alfa Romeom logóinak cseréjére vettem én is a fáradságot. Utána néztem ki mit ajánl..., ezért RomeoOne- nál alkalmazott fúrásos megoldást használtam, csak elektromos verzióban :) a leszedés simán zajlott, bár nem találtam 147-es hátsó emblémával kapcsolatos leszedést vagy feljegyzést... ezért nem sejtettem hogy mi várhat rám :D ugyan is a hátsó embléma NEM 74mm-es és NEM vállas, hanem 71mm-es és lapos... Uánna néztem sajnos 2 félét készítenek 71mm-esben fekete-fehéret és az eredetire hajazó sárga szélűt. Na pont nem ilyet tettem fel a kocsimra :D Nagyjából hoztam a szokásos formámat :D Vissza térve a lényeg hogy feltettem előre nagyon szép mutatós lett, a hátuljára is feltettem a logót, csak sajnos le kellett a széleit nagyon óvatosan, hogy passzoljon kicsit..., nem lett sajnos szép az én kritikus szememnek... ezért csak addig marad amíg meg nem érkezik a hátsó matricás logó. Valószínűleg ezért újra le fogom cserélni az elsőt is hogy párban maradjon :) Illetve még kapott egy 2cm-es alig észrevehető lóherét is ;)

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-04-12

Koppan.

Ott, elöl.

Nem szeretjük.

Szereljük.

>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-04-11

Egy "kis" munka volt a gépjárművön. Küszöb megbarnult, lökőt kilyukasztottam hátul. Első lökhárító nem volt megfelelően visszarakva és a motorvédő fosmost elengedte pár csavar...Szép lesz...hamarosan.

>> SzervizBushmaster // Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm ti // 2017-04-11

Egyik napról a másikra nem nyílt a jobb hátsó ajtó kívülről , valamint nálam is volt egy kis rázás 3.-4. Fokozatban padlogazas gyorsításkor. De az még annyira nem is volt zavaró viszont a zár annál inkább ,ezért mivel kaptam garanciát az autora vissza vittem tárják fel a problémákat. Így aztán kaptam új zárat hátra kicserélték a feltengelyt ,és közben észre vették, hogy a bal hátsó rugó el van törve így azt is kapott újat . Most megint minden ok.

>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-04-11

Mióta megvettem az autót, törött volt a balos tükör háza, már nagy szélben is hallhatóan zörgött. Ma bementem a tatai bontóba hővédő lemezért a kipufogó fölé, mert az is elengedte magát, és kijöttem egy balos tükörrel. Nem volt a legolcsóbb, de eddig mindenki csak hozta, bontotta, de valahogy soha nem ért ide. Egy úttal megszüntettem a fejegység keretének zörgését vékony kétoldalas ragasztóval. Remélem maradandó lett.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2017-04-11

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2017-04-05

Tank felújítva, festve, felszerelve.
De-Dion összerakva a váltóval, új M7-es csavar a kuplung munkahengerhez, az egész bent az autó alatt.
A képen fel van lazítva a vonóhorog amúgy.