Blog

Lekopott gyári Alfa Romeom logóinak cseréjére vettem én is a fáradságot. Utána néztem ki mit ajánl..., ezért RomeoOne- nál alkalmazott fúrásos megoldást használtam, csak elektromos verzióban :) a leszedés simán zajlott, bár nem találtam 147-es hátsó emblémával kapcsolatos leszedést vagy feljegyzést... ezért nem sejtettem hogy mi várhat rám :D ugyan is a hátsó embléma NEM 74mm-es és NEM vállas, hanem 71mm-es és lapos... Uánna néztem sajnos 2 félét készítenek 71mm-esben fekete-fehéret és az eredetire hajazó sárga szélűt. Na pont nem ilyet tettem fel a kocsimra :D Nagyjából hoztam a szokásos formámat :D Vissza térve a lényeg hogy feltettem előre nagyon szép mutatós lett, a hátuljára is feltettem a logót, csak sajnos le kellett a széleit nagyon óvatosan, hogy passzoljon kicsit..., nem lett sajnos szép az én kritikus szememnek... ezért csak addig marad amíg meg nem érkezik a hátsó matricás logó. Valószínűleg ezért újra le fogom cserélni az elsőt is hogy párban maradjon :) Illetve még kapott egy 2cm-es alig észrevehető lóherét is ;)

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-04-12

Koppan.

Ott, elöl.

Nem szeretjük.

Szereljük.

>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-04-11

Egy "kis" munka volt a gépjárművön. Küszöb megbarnult, lökőt kilyukasztottam hátul. Első lökhárító nem volt megfelelően visszarakva és a motorvédő fosmost elengedte pár csavar...Szép lesz...hamarosan.

>> SzervizBushmaster // Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm ti // 2017-04-11

Egyik napról a másikra nem nyílt a jobb hátsó ajtó kívülről , valamint nálam is volt egy kis rázás 3.-4. Fokozatban padlogazas gyorsításkor. De az még annyira nem is volt zavaró viszont a zár annál inkább ,ezért mivel kaptam garanciát az autora vissza vittem tárják fel a problémákat. Így aztán kaptam új zárat hátra kicserélték a feltengelyt ,és közben észre vették, hogy a bal hátsó rugó el van törve így azt is kapott újat . Most megint minden ok.

>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-04-11

Mióta megvettem az autót, törött volt a balos tükör háza, már nagy szélben is hallhatóan zörgött. Ma bementem a tatai bontóba hővédő lemezért a kipufogó fölé, mert az is elengedte magát, és kijöttem egy balos tükörrel. Nem volt a legolcsóbb, de eddig mindenki csak hozta, bontotta, de valahogy soha nem ért ide. Egy úttal megszüntettem a fejegység keretének zörgését vékony kétoldalas ragasztóval. Remélem maradandó lett.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2017-04-11

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2017-04-05

Tank felújítva, festve, felszerelve.
De-Dion összerakva a váltóval, új M7-es csavar a kuplung munkahengerhez, az egész bent az autó alatt.
A képen fel van lazítva a vonóhorog amúgy.

 

Végre eljutottam odáig, hogy elvittem a kocsit foliaztatni. A legsötétebbet akartam de az nem volt, szóval egy árnyalatabbal világosabb lett, így is szebb, meg jobb de atsut rajta a nap, és sír a gyerek ha pont a szemébe süt... az előző autoimon a legsötétebb volt, de nem emlékszem hogy azon is átsütött volna?! Kaptam névnapomra egy polirgepet, megcsináltam vele a kocsit, szebb lett mint ha kézzel csináltam volna de nem szedi ki a mélyebb karcokat, kell vennem egy erősebbet, ez gyenge sajnos (130W)

 

Jó az idő, menni kell. Örömmel olvastam, hogy megnyitott a Huszár vendéglő Örvényesen, így hát elmentünk. Vagy 200 k-t mentünk fedetlen fővel, le is égtünk.
Jó nap volt :-)

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-04-10

Ahogy jönnek a melegek, a TD füstös. 5 éve ilyen, mégis valahogy most jött rám, hogy zavarjon. Gondoltam nem nagy ügy, tekerek a füst csavaron. Na igen. Azt tudom melyik, de nem értettem, hogy mi teker mit.
A képen ott a csavar. Van egy csavarhúzóval tekerhető része, egy 13-mas kulccsal tekerhető és egy fura bilincs.

A csavarhúzó meg sem moccantotta. No akkor legyen 13-mas dugókulcs. Rátettem, kilazítottam és a 13-mas anyánál fogva tekeredett kifele az egész szelep. A csavarhúzóval is jött az egész szelep, de a 13-as anyához képest a csavarhúzós rész nem mozdult...
Őszintén nem értettem, hogy akkor itt minek mihez képest kellene mozdulni.
Kitekertem az egész mindenséget, amikor egyszer csak megindult a gázolaj. Na észbe kaptam, basszus, nem kéne beleszaladni egy adagoló légtelenítős sztoriba.
Visszatekertem az egészet a 13-mas anyánál fogva és úgy döntöttem, hogy nem piszkálom.

Vasárnap mentünk volna ebédelni. A TD nem indul. Na fene.. Levegős lett? Vagy eltekertem valamit mégis?

Átszaladtam Józsibához, pont a műhelyében sertepertélt. Adagoló guru, kértem, hogy mutasson már nekem egy ilyen adagolót, és magyarázza el, hogy hogy kell légtelenítetni. Mutatott. És rájöttem mi van...
A 13-mas anya egy kontra anya. A csavarhúzóval az egész szelepet lehet ki-be tekerni és a 13-mas anya fixálja a beállított pozícióban. Csak nekem valamiért felragadt az anya, és együtt tekeredett minden. Kivéve amikor visszahúztam :-)

Amikor erővel meghúztam a kontra anyánál fogva, végül elengedte és már csak az anya tekeredett, a szelep nem. A dugókulcs takarásában pont nem látszott. Így jól kitekerve maradt a füstcsavar, ami azt jelenti, hogy elvettem az anyagot tőle. De nagyon. Nem kapott gázolajat. Szóval nem kellett légtelenítenem szerencsére.

A kis bilincs valamiféle jelzés lehet, ha a bilincsig betekerem, akkor vagyok a jó beállítás környékén. Szóval visszatekertem teljesen. Na így beindult az autó, és füstölt mint korábban.
Csaptam egy kört a környéken, autóztam is egy jót... Néha megálltam és hangyányi piciket kifelé tekertem a csavaron, míg el nem ment a füstje, épp csak padlógázra dobott egy kis pamacsot, mint régen a jtd.
Azt hiszem most jó. Nem füstöl, erőben semmivel nem érzem kevesebbnek, meglepően jól húz az öreg gép.

Mire ezzel készen lettem, megnyugodam, meglepett egy kerek ezressel a műszerfalon :-)