Blog

>> Szervizsparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-02-05

Olaj:Selénia 5w30 6liter
Gázolajszűrő: UFI
Olajszűrő: UFI
Levegőszűrő: UFI

242.000km

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-02-05

Ismét elromlott a bal első zár. Mifitől beszereztem egy bontottat még korábban, amit most be is szereltem, mert már egyáltalán nem nyílt az ajtó. Sajnos ezzel sem lett tökéletes, mert bár az ajtó szépen nyílik, a központizárat csak zárja, de nyitni csak magát nyitja. Most így marad, majd ha már melegebb idő lesz, újra nekilátok.

 

Szmog riadó - Kontra környezetvédelmi besorolás...
Amikor autó keresésbe kezdtem, sok helyen eltérő adatokat találtam az autóról... Nem néztem utána, hisz úgy voltam vele, hogy lényegtelen. Az a tudat volt bennem, hogy a 156 SW 2.4JTD EuroIII besorolású. Azonban idén a szmogriadó alkalmával szembesültem csak a ténnyel, hogy a forgalmiba a V.9 résznél 4-es bejegyzés szerepel... Elkezdtem utána járni, és kiderült, hogy 1997-óta az Alfa 156 2.4 Jtd autói MIND EUROIII környezetvédelmi besorolás szerint kellene hogy szerepeljenek.
Első utam egy okmányiroda, ahol azt mondták, irány a műszaki vizsga állomás. Megpróbáltam felvenni a kapcsolatot Pesten a Mozaik Utcai vizsgaközponttal, de sikertelenül... végtelenül bunkók voltak, így felkerestem a Vas Gereben Utcai vizsgaállomást. Ott sokkal segítőkészségesebbek voltak. Azt mondták,hogy kell egy igazolás az importőrtől, amiben igazolják, hogy a gépkocsi megfelel az EuroIII szabványnak. Felkerestem az importőrt (Fiat Group Automobiles Central and Eastern Europe Kft. e-mail címük: customercare.HU@fcagroup.com) és kértem a segítségüket. Miután lefotóztam, és elküldtem nekik a kocsi adatlapját (plakett, alvázszámmal, motorszámmal) a forgalmi engedély másolatát, azt a választ kaptam,hogy az autó megfelel az EuroIII szerinti szabványnak, azonban ha erről hivatalos igazolást szeretnék, úgy küldjem el a postacímemet, és 10.000.-+áfa összeget, és küldik a hivatalos igazolást.
Ezzel a levéllel, a forgalmimmal, és minden egyéb papírral bementem a Vas Gereben Utca Vizsgaközpontba... Időpont nélkül... Péntek délután 2 órakor. Kisebb huzavona, és magyarázkodás után 3 órakor kézhez kaptam a papírt, miszerint a forgalmi engedélybe téves bejegyzés történt, és megkaptam a bűvös V.9-és rubrikába a 8-as számot... Ez 1.770.- forintba került, Természetesen, mivel cserélni kell ilyenkor a törzskönyvet,és a forgalmi engedélyt, érdemes mindkettővel elmenni az okmányirodába, és az igazolással INGYEN kicserélték a forgalmit, valamint postán küldik majd az új törzskönyvet,
Kicsit macerás, türelmet igényel, de érdemes szembe menni az árral.
Ha kérdésetek van, szóljatok, segítek, ha tudok.
Sok sikert mindenkinek, aki hasonló folyamatra szánja el magát.

 
>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2017-02-04

190780 km: olaj, olaj-, levegő-, pollenszűrő, váltóolaj, két axiálcsukló és korrmányösszekötő-gömbfej, egy vízcső, termosztát, futóműállítás

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2017-02-04

Akkucsere alkalmával láttam,hogy a kuplung munkahengerem már nincs épp a leg jobb formában.Rendeltem is gyorsan egy TRW-t,meg gondoltam ha már megbontom a rendszert a fékolajat is lecserélem.Az Ferodo lett.Ma szép tavaszi napra virradtunk.13 fok van,így megejtettem a cserét.Jobb lett mint uj korában.Lehet csak bebeszélem magamnak,de mintha a kuplung is könyebben járna.

 
>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-02-04

Az autót a 20 küllős 17"-es gyári alufelnivel vettem. Valamikor tavaly nyáron fejbe ütött, hogy nekem ennél nagyobb felni kell majd, ezt meg meghagyom télinek.
Mivel az autón gyárilag a Brembo fékek vannak, ezért ez egy elég nagy feladatnak ígérkezett, mivel utángyártott felnit akartam, hogy egyedibb legyen. A Brembok lényegesen túlnyúlnak az agy síkján, ezért a legtöbb utángyártott felni nem fér fel a féknyeregtől.
A kutakodásom már körülbelül szeptember óta tartott. Leginkább olasz felnit szerettem volna, de megnéztem sokfélét. Sajnos Magyarországon nagyon szűkös a kínálat. Sokat kutattam, írtam közvetlenül a felnigyártóknak is, bár közölük egyedül a Tomason írt vissza, jelezve, hogy tudnak a problémáról, az ő felnijeik nem fognak felmenni a Brembo-s 159-re.
A performancealloys.com sales manager-e viszont rendkívül segítőkész volt. Rengeteget nézegettem a felniket, az sem segített túlságosan, hogy én is jó válogatós vagyok. Amikor találtam olyat, ami tetszett, akkor rákérdeztem nála és ő felvette a kapcsolatot a gyártóval, sokszor még aznap visszaírt, az eredménnyel. Sok esetben negatív volt a válasz, nem fog felmenni a fék miatt.
A választásom végül a NIU-ra esett (David Laidelli), akik jelezték, hogy a féknyereg ellenére is jó lesz a felnijük. Ez egy ízig-vérig olasz brand, de nem túl nagy gyártó, Magyarországon nem is elérhető.
Külön kiemelném, hogy központosító gyűrűt nem rendeltem, mindössze annyit említettem, hogy Brembo-s 159-re lesz. Ezeket később akartam megvenni itthon vagy legyártatni. Erre meglepetésemre nem csak ezeket küldték el a korrekt méretben, hanem küldtek 20 kerékcsavart is. Alig hittem a szememnek. Ez a vásárló megbecsülése :)
A kupakon a felirat: Prodotto con goglio in Italia - Proudly produced in Italy :)
Ma felpróbáltam a kocsira is, valóban elfér :)

A 4 felnit 770€-ért kaptam meg a szállítás pedig 80€ volt.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2017-02-03

Ismét olajfolt keletkezett az autó alatt, ami bő 1 hét alatt 200ft-os méretről, Bő A4-esre nőtt. Az olajszűrő-ház tömítése eresztett.

>> EseményZselé // Alfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2017-02-03

Valamikor 2016 decemberben eldőlt: hiába vettem egy Spidert az offos családi járgány mellé, hogy kapjak egy kis életmentő Alfa-dózist, kiderült, ez olyan mint a nikotin: az érzés utáni éhség nem csillapodott, hanem nőtt. Így úgy döntöttem, nem küzdök tovább a sors ellen, a (soha ki nem használt) praktikum mehet a lecsóba, megesszük a bejglit, eldurrantjuk a pezsgőt, és az ünnepek után nekilátunk 159 kombit nézni.

Aztán eljött a január, és néhány szűkítési feltétellel nekivágtam a HAHU kínálatának. Hát, nem voltam elájulva... első körben 1.9 120 lovas, 2010-es, vagy 11-es forgalomba helyezésű példányokat kerestem, de ebből tán 1-2 darab volt. Majd nyitottam a 2.0 dieselek felé, mert be kellett látni, ha az utolsó évjáratokból keresek, inkább ennek van realitása. Főként 170 lovas példányokat hirdettek. Ismertem a 159-est, mert már 2 alkalommal majdnem vettem (értsd: zsebemben a foglalóval megindultam az eladó felé, de mindkétszer valami eltántorított, és maradtam a seggemen). Ricsi (Angelo) barátom pedig hatásomra pont tavaly vett egy 159-est, és igencsak belemászott a típus rejtelmeibe, tehát elvittem magammal autót nézni.

A szomorú felismerés ott ért, hogy gyakorlatilag nincs magyar forgalomba helyezésű autó. Illetve ami van, azért egy jó millióval többet kérnek. Ez már egy olyan szám, amiért én vállalni merek bizonyos kockázatokat, de kicsit csalódtam, amikor 2,3-2,4m körül is találtam francia, belga, kicsit lelakott, kicsit sumákolt példányokat, ismert előélet nélkül.

Aztán véletlenül elkeveredtünk a Bécsi úti Maxabo-hoz, ahol ott állt egy sötétkék (mint az első Alfám) kombi, nagyon szép állapotban. Természetesen ez is kinti, olasz példány. Ám ez egy flottakezelőé volt, 6 éves korára 167000km-et vallott be az órája, és sokkal szebb volt a beltere, mint az előtte és még utána is megnézett 100-140 ezret állító példányoknak. Ám amin felcsillant a szemem, hogy Milánóban végig vezették a szervizkönyvét. Itthon utána néztem, és hivatalos, az Alfaromeo.com-on is megtalálható márkaszerviz volt. Szerencsére van egy ismerősöm, aki olaszországi kapcsolattartója egy cégnek, és megkértem, vegye fel a kapcsolatot a szervizzel, informálja le az autót. Jött is az e-mail, minden egyezett, 30 ezer km-el ezelőtt a vezérlés cserét is elvégezték. Itt kezdett érdekelni a jármű komolyabban.

Jött a második kör, a próbaút. Itt sem csalódtunk semmiben, bár kiderült, hogy az akksija kuka, illetve az egyik kanyarban leszakadt a kipufogó hővédő lemeze, és ordenáré csörömpölés közepette tettük meg az út második felét... itt már éreztem, hogy ez az enyém akar lenni, mert az asszony kiborult, hogy ez már itt szétesik, én meg sírtam a röhögéstől (a kereskedő pedig halál sápadt lett..). Na, végül mondta, hogy ezt a két hibát (akksi és kipufogó) ne számoljam bele a dologba, ezt ők rendbe teszik.

Végül, a legfontosabb: én eddig minden Alfámat úgy vettem meg, hogy nem az első és nem is az utolsó volt amit megnéztem, de az adott példány "mondta, hogy vigyél haza". Így volt ez ennél is, így bár még megnéztem pár kintről hozott, gányolt szemetet az alibi kedvéért, végül visszatértem a Bécsi útra, és megegyeztünk az árban.

Az átadás az optimálishoz képest egy okmányirodai malőr miatt megcsúszott két héttel, de annál édesebb volt ma beleülni és hazahozni :)

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2017-02-03

A felső vízcső légtelenítő csavar után, következő típushiba ellenőrzésként bekukkantottam a kipufogó tőcsavarokra. Már lélekben készültem egy lehetséges (drága és hosszadalmas) megelőző szervízre, de ismét kellemes meglepetés ért. Már előttem ezt orvosolták. Ez egyben magyarázat arra, hogy az autó orrában miért van zölddel összejelölgetve sok-sok alkatrész. A tőcsavar csere egy viszonylag nagy bontással járó művelet, ekkor kerülhettek oda a jelölések.

A fotón az olajos csőcsonk még mindig a szívócsonk tömítésnél kifolyt olaj nyoma, ide nem ért be a kezem kitakarítani, egyelőre így marad. A motormosásnak meg nem vagyok híve.

>> SzervizJózsef // Alfa 156 1.8 twin spark // 2017-02-03

Az autóval hazafele menet leakartam kanyarodni így vissza akartam váltani ami sajnos nem jött össze a kuplung pedál semmi ellenállást nem mutatott mintha a levegőt nyomkodnám de hála sikerült kivennem sebességből. haza mentem vele mivel ha pumpáltam a pedált akkor valamennyire felkeménykedett és tudtam váltani így 2- be hazáig elgurultam. Felhívtuk szerelőt mondta hogy kinyomócsapágy de hát akkor akkor már kompletten kellene cserélni az egész kuplungot. egyik ismerősőm mondta hogy nézzük meg a pedál alatti munkahengert hátha az a rossz.Rendeltem is egyet kedvezményesen 7 ezer-ért meghozták (valeo).beraktuk feltöltöttük folyadékkal. Hát nem nagyon lett jó. Hát mondom akkor megrendeljük a kuplungszettet és ki lesz cserélve.De közbe a szerelő nem vállalta így nem rendeltük meg. 1 hónapo állt az autó gondoltam beindítom hátha megszánta a szentlélek és megjavult hát igy is lett.
Azota hibátlanul vált. Kinyomonak sincs hangja
De azért nyáron ha addig nem jön elő megint akkor egy kuplung szettet kinyomoval kap.