Blog
A zord időjárás hatására úgy döntöttem veszek egy védőponyvát.
Utána nézve, mire figyeljek, a sima ponyva kiesett, Ráfagyhat, feltöltődik antisztatikusan, karcolja a kocsit. Magyar cég 100e-es árát túlzásnak tartom.
Egy német márkát találtam, amiről jó véleményeket is olvastam. 3 rétegű, a belső puhább, talán nem karcol annyira, levegőzik, mozog alatta a levegő, és nem töltődik fel. Típusra méretezve.
SOFTGARAGE für ALFA-ROMEO 159 LIMOUSINE (939) 2005 - 2011
A kék tetszene, de épp nem volt raktáron, maradt az ezüst. 4 nap alatt megjött, jónak néz ki. Méret tökéletes, még marad 20-30cm, nyitott tükrökkel, antenna csonkkal is bőven rámegy. Alul 4 sarokban felnihez köthető, ne fújja le a szél és széle összehúzható körbe a kocsi aljánál.
Tapasztalatok később:
2017.03.05
Egy hónapot volt a kocsin. Hóban, fagyban, esőben, szélben, napsütésben.
Elégedett vagyok vele, a kocsi csontszáraz maradt alatta, eső lepereg róla, dér is mint a homokszem úgy csúszik le róla, nem volt sztatikusan feltöltve, jól levegőzik, macska pisi nem marta ki, nem karcolta össze a kasztnit.
2017.09.13
Mindennapokra nem használom, csak ha előreláthatólag legalább egy hetet áll a gép. Így, keveset teszem fel.
Tél-tavasz minden körülménye közt jól védte a kocsit.
Nyáron tűzőn napon nem volt fent, nem tudom mennyire fülledne be, de szerintem nem nagyon, mert párás időben is tökéletesen szellőzött.
Jég ellen nem tudom mennyire véd, szerencsére nem kellett megtapasztalnom.

Meg volt az első közös valóban hosszabb utunk. Szerdán fel Budapestre, másnap vissza Szófiába. 800 km oda és 800 vissza. Odafele 8 óra volt a menetidő, vissza már csak 7 és fél. :) Silverfox hibátlanul teljesített, pályán 140-150 között mentem, néha kicsit gyorsabban. Nagyon jó, hogy mindig van tartalék ebben a motorban, iszonyú kellemes vezetni ilyen hosszú távon is.
Átlagfogyasztás 10 liter.
Ki lett cserélve néhány dolog az autón:
- kézifékkötelek (TRW)
- kuplung főmunkahenger (TRW)
- tetőantenna tömítés


Turbofelújítás: Wizard Turbo 110eFt
Kipufogócsonk síkköszörülés: 5eFt
Kipufogó csonk tömítés: 3770Ft
Intercooler-szívó-nyomó csövek mosása,kartergáz rendszer mosás.
Egy marék csavar meg tőcsavar,meg bilincs.
317019 Km
Immár 4000km-en is túl egy dolog nem stimmel még. Minden hosszabb utam után fáj a derekam. De nagyon. Már a három memória pozíción három különböző beállítás van, de egyik sem oldotta meg a gondot. Utazás közben nincs gond, nem tűnik kényelmetlennek. Kifejezetten kényelmesnek sem, valahogy túl kemény az egész ülés. Az igazi gond az. hogy 5-600km után kiszállok és beleáll a fájdalom a derekamba. Nekem, akinek ezelőtt soha, semmitől nem fájt a derekam.
Bárkit vittem, bárki vezette ezt az autót, csak dicsérte, hogy mennyire kényelmes. Úgyhogy a hiba biztosan az én készülékemben van. Viszont tény, hogy 2 napra megnyomorít. Utolsó ötletként ma fogtam és lemértem a 146 ülését. Magasságot, ülőlap és háttámla szögeket, majd átmásoltam a 159-be. A motorok elég fura helyeken érnek végállásba.
Végül az ülőlap és háttámla szögét teljesen sikerült lemásolnom, viszont az ülés magassága 5 cm-rel alacsonyabb legfelső állásban is.
Beülve ismerős az érzés, úgyhogy van remény, hogy jó lesz. Sokkal könnyebb kiszállni, nem kell kászálódni, mint eddig. Az is biztos, hogy érzésből nem állítottam volna ide, bármeddig próbálgatom, ezt le kellett mérni :-)
Most reménykedek hogy bejön, mert igen nagyon morcos lennék, ha ezen múlna egy ilyen jó autó használhatósága.



Rugó csere, törés miatt+hátsó gumi.
Selenia 20K és szűrők cseréje:194.537.
Turbó : BMW F10 GTB2260v
Kipufogó 70es saválló egy átmenő dobbal.
Munkát , Faterom , Én , és Öcsém csináltuk.
Eddig az autóm 235,5le 529,9nm volt.
Turbó felrakás, kipufogó után : 258le 558nm lett.
Eddig egy progit írtam rá amivel el akarta érni a 280loerőt , sikerült. 281,5le 590,3 nm
Ez mind perfexpertes mérés nem padi, ha végleges lesz padon megméretem.
új olaj ,olajszűrő
Beépítésre került még egy kis 2,1colos oled kijelző amin látom kis szondák segítségével a kipugogó nyomást, hőmérsékletet, turbó nyomás , beszívott levegő hőméréskelet , olaj és vízhőfokot is, ezt be építettem a fordulatszám mérőbe.
Szeretnék 300le fölé menni , nyomatékban már nem megyek feljebb kuplung 600nm bír hagyok neki kis tartalékot.
281,5le 590,3 nm ezt 100mm3 1750bar rail nyomás ,2 bar töltő nyomással tudtam elérni. Üzemanygra számolva tökéletesen teljesül.Füst nincs!
itt egy gyorsulás 100-180 8,5mp , 100-200 12mp
100-200
Motorolaj ,szűrő csere.
km óra állás 249.950km










0
485
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
- 155
- Spider
- Alfa reklám
- Filmek
- 4C
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8