Blog
Ma hoztam el az Alfát a szerelőmtől. Sikeresen megtalálta és megszűntette a nyikorgást ami a hátsó felfüggesztésből jött. Kicserélte a hátsó stabilizátor karokat és gumikat, valamint a kézifék sem fogott igazán rendesen így azt is kicseréltettem vele.
Stabilizátor kar (2db): 12540Ft
Stabilizátor gumi (2db): 908Ft
Kézifék bowden (2db): 6936Ft
Következő szervíznél az olajcserével egybekötve kicseréltetem az első stabilizátor karokat és gumikat, mert amióta megvettem az Alfát azóta kopognak :).
Váltó és difi olajak le engedve, Tutelával feltöltve
Elvitték motor nélkül, mivel egyben ment el és nem látom, ahogy megbontják, így nem bánt, darabjai majd tovább élnek egy testvérében :)
KUL-on kiderült, hogy folyik a hűtőm. Úgy döntöttem, hogy nem szórakozok bontott hűtővel, így cseréltük újra. Megint sokat tanultam, már nem csak utánanézek az autómnak ha leparkolok, hanem a visszaérkezésnél alá is nézek, hogy milyen tócsák vannak alatta. 😊
Végre sikerült szereznem egy gyári fejegységet és már a helyén. Az előzővel sem volt baj, de az autó vásárlásakor már tudtam, hogy amint lesz rá lehetőségem, lecserélem. A fejegységgel együtt vettem az alattalevő pohártartós részt is, mert az enyémben a kártyatartó rekeszt nem lehetett kinyitni. A cserénél kiderült, hogy a fogaskerék el volt törve és a problémát megoldották egy igényes csavarral 😊 Megint kicsit szebb lett az autóm 😊


80 km/h-nál rázott az autó, futómű át lett nézve, ott minden rendben, de az alsó motortató kuka, cserélve lett, továbbra is ráz...
És ez is megvan (:
Vezérműszíj, vízpumpa kicserélve !
INA készletet kapott, egy pár km- t most megint elszaladgálhat.
( 239105 km )
Egyébb apróságok is javítva lettek: + akksi saru, illetve egy féklámpa izzó is cserére szorult.
INA vezérműszíj készlet 30 239 Ft
Szerelő: 40 000 ft

Nos ez az izzó csere kissé megtréfált. :)
Az istenért nem tudtam kiszedni az izzót több próbálkozásra sem.
Csabi ki sokat segítve még fotót is küldött.
Végül csodák csodájára siker.
A problémám az volt, hogy a kábel rögzítő pofákhoz volt beszorítva és emiatt én azt hittem, hogy belül akad valamiért. Ahogy a kábelt felszabadítottam sikerült.
2 db xenon csere kipipálva.



sötétben egy 90 fokos jobbkanyar szélén nagy gödör. nagy csattanás, utána dübörgés...
megállás, kerék lapos. pótkerék nincs, csak defektjavító... (hogy az a jó...k....a.... annak aki kitalálta...)
mentés...irány a gumis...felni horpadt, gumi jó. Felni görgőzés, gumi vissza...
próba...
valami nem okés, mintha úszna az autó, és a kormányzás sem közvetlen, úgyhogy most irány egy futóműves átvizsgálásra...
tetejében még az ablakmosó is kifogyott. feltöltöm, egyet spriccelek...majd...illa-berek-náda-kerek...az ablakmosó folyadéknak nyoma veszett...2 liter...szóval valahol ereszt...bár tócsa nem volt a kocsi alatt...