Blog
Ma olyan szép idő volt, hogy kimentem a drágámhoz, hogy kicsit saját kezűleg is ápoljam.
A donor autóból kiszedtem pár patentet a kárpithoz, ami hiányzott az enyémből, illetve a jobb oldali küszöbön az alfás műanyagot is lecseréltem.
Kapott a nózijára egy szép új alfa emblémát is. Mert megérdemli :)
szerettem volna lecserélni a kormányokat is (jelenleg bőr, a donor fa), de kifogott rajtam .
Majd legközelebb.
Jah, és pollenszűrőt is cseréltem.
Sajnos nem úgy fogott a kézifékem ahogy annak kell.Így hát beszereztem 2db új kötelet pikk-pakk ki is cseréltük.Hát nem is csodálom,hogy nem volt jó lásd a képeken.




Öcskös meglepett egy pár emelt fényerejű izzóval. Egyik legjobb most a piacon.
Km: 240.000
Vèlemény később...

Vezérlés szett, vízpumpával (ricambi originali ,azaz gyári)
Olaj (Eneos 5W40) és szűrők (gázolaj,levegő,olaj,pollen)
Hosszbordás szíj új volt, azt nem cseréltük, és az összes vezetőgörgő is jónak bizonyult. Szóval azok visszaküldésre kerültek.
Karteren volt repedés, és a leeresztő csavar is szét volt nyalva, illetve sajnos a karter menete is.
Levétel, alapos tisztítás, hegesztés, új menet marás, új csavar, dekkni visszapasztázva, most patent.
Kapott egy bontott olajszint jelző szenzort is.
Km: 233400
Cserélve lettek a hátsó fékbetétek. Mikor az akksit tettük bele felvillant a kopásjelző ikon, majd a következő indításnál elaludt. Azt gondoltam, hogy csak szórakozik velem. Másfél héttel később beesett a fékpedál és fékezésnél korholó hangot hallottam. Mivel karácsony közbejött, így több, mint 1 hetet kellett várnom a cserével, szerencsére az autó nem volt nélkülözhetetlen, így max 50 km-t mentem el így vele. Meyle került bele, mivel majd terveim vannak a fékekkel, így nem fogom sajnálni a betéteket.
km óra állása: 248 475


Igazából 7 ekm volt az olajban nem indokolta volna a cserét,de még múltkor ellátogattam Elaforg-hoz mert az általuk kinált olajcsere csomag tényleg megéri... és elég 5liter olaj a Tbi-hez.....
Itt sokan azt mondták nem elég az 5 liter, ezért a nyáron Motult vettem .. de elég sok német forumot olvasok és úgy döntöttem hogy bevállalom a Selenia Sport Power-t mert a kenése veri az összes Olaj gyártót és csak a Gyári a legjobb... igy karácsony elött megkapta a Selenia-t nivó max-on... szintjelzö max-on... a munkát Debrecenben Kornya Laci végezte... elöször jártam nála de nem utoljára... nagyon jót beszélgettünk közben....
A szervóolajnál leszivtuk a tartályban lévö olajat... majd feltöltöttük maxra... kormánymü rendben... nem látni olajfolyást csont száraz.... mikor visszajöttem rendeltem egy gyári új szervótartályt nem volt drága... Januárban cserélve lesz plusz teljes szervóolajcsere....
És elértük a 100.000 Km :)
Költségek: Olajcsereszett: 23000 Ft
Munkadij: 4000 Ft
Szervótartály: 38 Euro
Reggel indítózás, kicsit fura szag az utastérben, nem kimondottan amperszag, nem tudtam hova tenni, de minden működött. Így hát indulás, kb. 15Km után jött egy halk zúgó hang, de ez sem folyamatosan, és még mindig rendben volt minden. Majd még kb 10km és felvillan a töltés jelző lámpa, már csak kb 5km kellett, otthon voltam. Rámértem és töltés tényleg nem volt. Apukám próbált rábeszélni a felújításra, így előbb le lett szerelve. Majd felújító műhely, itt megállapították, hogy a szabadonfutó is beállt, és a kilóméterekre való tekintettel totális felújítás kell 35000Ft, ill. 2 nap mire megcsinálják. Igy maradtam az új generátornál 120A Denso. A gyári Magneti Marelli, de ennek is Denso a bele. Délután 5-re érkezett meg, a visszaszerelés már sokkal könnyebben ment, mint a kiszerelés. Bár bakiztam egy orjásít, ugyanis letérdeltem a porlasztók tetején lévő túlfolyó elosztókból kettőnek a csatlakozó csövét. Már 3/4 hat volt Bárdi zárva, és a többi szerelőműhely is már zárta kapuit. Így rögtönzött megoldással kis fúrás kis ragasztás, popszegecsnek a szárával lettek pótolva a letört csövecskék.
Ez után beindítás, működik minden rendesen, és újra van töltés is :)
Másnap a Puskás autószerelő műhelyében kaptam 2db ilyen elosztót így újra a gyári formáját mutatja, azért tartalékba elraktam a javítottakat...






