Blog
Sziasztok!
Arra gondoltam, hogy vezetek egy blogot az újításokról, extrákról, javításokról stb :)
Az első, amit extraként kapott az a mélyláda, és egy új rádió :)
Végre beszereltük :) Szerencsére nem volt nehéz!
Nem piros rádiót szerettem volna, de a belső térbe ez a szín passzol :)
Sok hely most nincs a csomagtartóban, de nem bánom! Nagyon jól szól :)
Rendeltem hozzá matricát, meg is érkezett, csak még felkell rakni rá!
Nyáron kap egy szép felnit és mehetünk is Alfa talira :)


Gondolom senkinek sem mondok újat a rohadt hangosan kattogó ajtóval. Nem csak hangos, de elég ciki is szerintem.
Nekiálltunk szétszedni, hátha menthető csere nélkül. Szétszedésnél láttuk,hogy kevés a zsír benne, és már az is kiszáradt, megkeményedett. Ultrahangos mosás után szépen újra zsírozva (jó vastagon) összeszereltük, vissza a helyére, és láss csodát, teljesen hangtalan. A tartósságáról majd beszámolok, remélem sokáig ilyen marad. Örülünk!
Update : 1hónap után is még hangtalan.
Update 2 : nyár van már ,és még mindig jó.



- életkor: 427 nap
- km óra állás: 53.456 km
- össz. menetidő: 604,17 óra (31,00 nap!)
- átlagsebesség: 72 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.196,52 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,87 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 20,66 Ft/km
- átlagos napi futás: 125,19 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,26 %




SELENIA WR Diesel 5w40 motorolaj 5liter - 13 700ft
ALCO olajszűrő - 750ft
BIRTH Féltengely csillag jobb 9 400
alsó turbócső 10 000
olajcső 6 500
BEHR termosztát 20 000
Km: 200 200
Semmi gond!
71188 km
Ma eljott a nap mikor elvittek alfit.
Nagyon jo auto es nagyon szep,ritka jo allapotnak orvend es a legfontosabb nagyon szerettem ot is. Pakolhatosagi szempontbol,ugy dontottem hogy kell egy SW.
Bar onmagaban kisebb egy 56-os,de dontheto az ulesi es ha a 66-nak is lehetett volna donteni,biztos megmarad,de sajnos nem.
Jo helyre kerult alfastol vettem es alfasnak adtam,raadasul evtizedekota 66-osai vannak,igy a legmegfelelobb emberhez kerulhetett. Remelem ugyan annyi orometfog okozni neki,mint nekem.
Valaminek a vege egy uj dolog kezdete...
Par kep emlekul... :)











Az előző mélyláda (http://alfaamore.hu/tagok/9536/blog/1444) sajnálatos módon a házimozi erősítőre lett kötve és túl jól szólt ahhoz, hogy visszakerüljön a kocsiba (ráadásul a dupla tekercses Helix sorba kötve 8 ohm ami pont jó a házimozi erősítőnek, stabil 2 ohmos autó erősítőm nincs, így csak a töredékét tudnám használni a tudásának...).
Kellett valami mély is a kocsiba helyette...
Garázsban csak 25cm és 30cm-es kb 15éves SAL-ok voltak. Próbálkoztam velük, de csak idegesítettek. Vetem egy használt Sony Xplod XS-L106P5-t. Szerencsére kis láda kell neki (gyári ajánlás nettó 17.6 liter), így az amúgy is szűkös csomagtartóból több hely marad. Gyorsan számolgattam és lapszabászatban meg is rendeltem a lapokat hozzá. Egy délelőtt alatt össze is csavaroztam/ragasztottam a zárt ládát. A mélynyomónak sajnos elég kicsi az érzékenysége (83dB), a kis 4 csatornás erősítőm hídba kapcsolt 2 csatornája (170W RMS) éppen, hogy meg tudja hajtani, nem túl hangos, de nekem éppen elég. Viszont az első szettet (Peerless Definition 6) majdnem minimumra kellett tekerni ahhoz hogy együtt fussanak a méllyel...
Most öröm van.





Pár napja megjött az új kipufogóm. A fönökkel megbeszéltem ,hogy hétvégén hadd álljak be a mühelybe ,hogy jó melegben tudjam lecserélni.Ma mentem is volna ,de állt bent a cégnél egy fóliázásra váró autó ,és nem találtam a kulcsát sehol ,hogy kiálljak vele.Ezért kivittem egy tábla nikecellt ,aláfekvőnek ,és kicseréltem a kéményt az udvaron a -7 fokban😃
Komplikáció nem volt,legutóbb is bekentem a csövet rézpasztával ,szét jött könnyen. Most is adtam neki vastagon. Kb fél óra alatt kész volt a műtét.
Elég gáz ,hogy ezek a 2.0 jtdm gyári dobok 2.5-3 év alatt laskára rohadnak.
Km állás: 230730





Ahogy mondani szokás, a kocsi nem folyatja az olajat, csak kijelöli a vadászterületét...
Ez azonban nekem nem szokott tetszeni, úgyhogy átültem a Ritmoba, a 166 pedig csápra került:
- kuplung tárcsa / szerkezet / kinyomó / lendkerék csere
- kuplung munkahenger / csövek csere
- szelepdekni tömítések csere
- turbó felújítás (tulajdonképpen középrész csere)
- gyertyák / alsó sor gyújtáskábelek csere
- apróbb vákuumcsövek meg turbócső csere (repedtek helyett)
- új olaj meg hűtővíz
Szép lista, de végre megint élmény vezetni, megy mint a rakéta, jó a kuplung, és nem ég büdösen az olaj a leömlőn...
Kapott új Hankook téli szettet is, tapad rendesen. Persze pont a hó idején nem próbáltam ki, akkor a kis Ritmot nyúztam.
Hátsó futómű felújítást kellene még megejteni.
A nagy mínuszokban indításkor valamelyik csapágynak (szíjfeszítő? generátor? pumpa? affene tudja) hangja van, de aztán hamar abbahagyja, remélem ez nem valami újabb baljós előjel.
Zé Mester elkészült Angeloval :)
Csere:
komplett vezérlés vízpumpával
első ajtók kivető pántja
kézifék
Kértem egy teljes átnézést is a futásteljesítmény miatt.Szerencsére más baja nincs Angelonak,úgyh ez egy jó hír :)
Igazából ez a márciusi vizsga miatt is egy remek hír :)
0
536
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth