Blog
Sajna berepedt az anyósnál a szélvédő, így cserés lett. Tudni kell még a régiről, hogy bármit csináltam eszméletlen párás volt állandóan, így sötétben elég sz*r volt vele közlekedni. A Határ úton, a Delta Glass megcsinálta nekem, új szélvédőt raktak bele és mint kiderült a réginek már utólag ragasztott volt az alján a gumi, így nem volt jól leszigetelve, és ez okozta az állandó párát. Most már király, tiszta nem párás, de azért még a pollenszűrőt ha kijön a jobb idő kicserélem. :)
Nem vagyok és voltam híve az ilyen jellegű beavatkozásoknak, de kétszer is dpf eltömődéssel járó vészüzemem volt. Elmentem a szervizbe és kényszerregen-nel ki lett takarítva az autó. Más hiba nem volt nem is találtunk semmit. Lehet hogy a egr. lehet a nyomáskülönbség érzékelő, de egyik sem lehetett véglegesen megállapítani hogy az okozza mivel az ellenőrzés pillanatában minden rendben volt velük. A találgatások sokasága illetve a felesleges dolgok cseréje miatt inkább a kiiktatás mellett döntöttem. Az eltömődésem is több mint 900 km után történt. Az enyémen is rajta volt a frissített szoftver de nekem mindig 800 km felett takarította pedig elég sokat városozom. A saját szerelőm ajánlotta a szegedi ismerősét aki szintén alfás. A szerelőm Fiat Multipláját is Ő okosította fel. Nagyon komoly lett. Ő oldotta meg a kiiktatásokat illetve ha már ilyen jellegű a beavatkozás akkor egy kis optimalizálás is bele lett véve. A beavatkozás után haza érve kivettem a dpf-et és helyére egy cső került. A kivet dpf-et félreraktam, ha valamikor vissza kellene állítani az eredeti programot akkor az is lehetséges legyen.
A változás érezhető fél literrel kevesebb lett a fogyasztásom hosszútávon. A dinamikája?! Nincs megtorpanás, gondolkodás nélkül húz már alacsony fordulatról. Telegáznál olyan mint mikor a repülő bekapcsolja a utánégetőt és megindul. Nagyot tol és látványa is van igaz láng nincs de egy kis füst azért igen.
Már fél éve járok így vele mire ezt a blogot megírtam eddig minden jó csak lassan a kuplungom lesz cserés. Igaz a sok város és a 160000 km már megtette a hatását.
Már rég óta bosszantott ,hogy hideg időben ,indítás után hibajelzés tünt fel a kijelzőn ,miszerint nincs olajnyomás ,állitsa le a motort.A hiba oka az olajszivattyúnál lévő gumitömítés kikeményedése.
Dz tuningnál volt épp az offos kisteherem ,hengerfej hiba miatt ,és kérdeztem Zsoltitól ,be tudná-e vállalni Bocinátort egy ilyen tömités csere mutatványra. Plusz megint szivárgott rendesen az olaj a szelepfedéltől .Azt is javítani kellene.Mondta ,nem igér semmit ,millió a munka ,de végül mégis csak tudtam vinni az autót péntek délután.
Ki lett cserélve minden tömités ,most a szervószivattyúhoz is tömités került,legutóbb csak paszta. Remélem többet fog bírni ,nem szeretnék már olajfolyást látni fentről.
Sajnos a hatodik képen látható ,turbóhoz menő levegőcső eltörött a fütyijénél ,a fiuk megpróbálták megragasztani ,de nem jártak sikerrel . Majd nézek valami kétkomponensü ragasztót ,vagy veszek új csövet.
Az autó alatt bóklászva észre vettem ,hogy a 2.5 éves kipufogóm csereérett.. Venni kell sürgősen.
A szervíz folyamán cserélve lettek a tömítések ,vezérműszíj. Olajcsere Motul olajjal + Mann olajszűrővel,levegőszűrő.
Százas bácsival könnyebb lett a lóvétartótáska,de megszünt egy bosszantó hibajelzés ,és merem remélni ,hogy száraz marad a motor külseje.
Km állás:229964
Előző olajcsere óta megtett kilométerek száma: 8716 km








Mára volt időpontom a villanyszerelőhöz, aki kicserélte a trafót amit Alfás Marektől vettem.
Sikeres volt a művelet, közben még bekerült egy világosabb fényű helyzetjelző is, hogy jobban passzoljon a xenonhoz. Végre megy ismét teljes értékűen a xenonom!
A másik trafót megtartom, felújításhoz jól jöhet.


Mai napon telefonon kértem időpontot a 180.000-es km állapot miatt,illetve a vezérléscsere miatt:)
Írtam egy kis listát Zé mesternek,amit szegénykém nem sejt,de hát szereti a kihívásokat :D
Kapott időpont:2017.01.25. Angelo már nagyon várja,hogy kicsit kényeztessem a lelkét az új alkatrészekkel :)
Nagyon piszkálta a csőröm, h miért nem működik a jobb első ablakom. Hááát belekukkantottam.
Az első kép fogadott. Összedugtam csak kerregett és az ablak meg sem moccant. A 2. kép nem ks döbbenetet hozott arcomra mikor megláttam a fadarabot. A 3.-4. Kép pedig a mai nap a szerelőnél. Itt már csak nevetni tudtam. De most hála a szakiknak, gyönyörűen működik ahogyan kell.




Már jó másfél hónapja, hogy megvettem az autót, de még mindig áll szegény. Annyival előrébb vagyok, hogy elvontattunk a munkahelyem parkolójába, igy legalább rálátok, és bármikor tudom intézni az autóval kapcsolatos dolgokat. Mint azt már emlitettem, itt a német szervizek nem állnak éppen a helyzet magaslatán ha Selespeed váltóról van szó... azt mondjuk én sem értem, hogy miért van az, hogy ha nem jár a Motor, akkor kiemel a kupplung, de ha beinditom, egyáltalán nem reagál. Ez egy fogós ravasz kérdés, de mivel az is biztos, hogy a kupplung rossz, igy megérett a döntés, teljesen mindegy mi rossz, és mi nem az, eljött az ideje, hogy az otthoni "donor" odaadja hat a szerveit. A komplett váltó a Selespeed, illetve a kupplungszett. (azelőtt lett cserélve benne, hogy hazament volna az autó, nincs benne 1500 km)...
2016. októberben új Taurus 225/50 R17 téligumikat kapott az autó, valamint a hátsó ablaktörlő motorját kellet cserélni.
2017-et az esedékes olajcserével (Selénia), váltóolaj, valamint fékolaj cserével kezdtük. A jobb első kerékcsapágy és stabilizátor rúd cseréje is megtörtént. Km óra állása: 201.000.
Múlt héten szombaton elindultunk haverokhoz egy jó jércelevest enni, de nem jutottunk messze.. Elindulás után súroló hangot hallottam a hátsó tengely felől + a kézifékkar is lötyögő állapotban.. Mondom na ez szép lesz.. Az első kereszteződésnél fékezek, megállok. Az autó nem akar tovább indulni, mintha állnék a féken. Motor vinne, de valami fogja... Gyorsan haza.
Hívtam a szervizt, nem érnek rá, mindenki most viszi az a kocsiját. Hívom a következő, majd következő, majd következő szervizt.. Senki nem tud fogadni, mindenkinél telt ház..
Csütörtökig vártam, majd mivel még mindig nem tudott senki fogadni, nekifogtam.
Kocsi felemel, kerekek le. Kézifék bowdent kiakasztottam mindkét oldalon. Nézem, hát a jobb oldalon a belső fékbetét fémen, míg a bal oldalon még tökéletes állapotban (áprilisban cseréltem a szettet). Szóval a kézifék szép lassan megette, úgy hogy észre sem vettem... Elejét is ellenőriztem, ott is lassan csere érett a szett..
Eddig jó, csakhogy az utolsó kerék levételekor a kerékőr szett megadta magát (gumis jól ráhúzta ősszel... fene vigye el..), így rohanás Bécsi útra hogy valaki szedje le (mert így másnap nem lesz fékbetét csere..)
Aki ilyen jellegű problémával küzd, bátran ajánlom őket:
http://www.servico.hu/
Gyorsan és olcsón dolgoznak, eddig 3 féle kerékőrtől szabadítottak meg :)
Este fékbetét rendelés (brembo), majd másnap reggel kicserélve elől-hátul új betétekre.
A kézifék bowdenek cseréje még vár, majd ha lesz kapacitása a szerelőnek és jobb idő lesz. Addig majd fogja a P állás az automata váltón.
Költségek:
Hátsó fékpofák: 12 000
Első fékpofák: 17 000
Kerékőr leszedés: 5 000
Csápos "emelő bérlés": 6 000 (persze a betét cserében is segített a szerelő)




Teljesen össze volt már rohadva a kézifék bowden, használhatatlan volt 2 kattanás után nem lehetett tovább húzni. Cofle bowdenek kerültek beszerelésre.
1
409
Fórum
Friss topicok
- A Stellantis menedzsmen...
- Giulia
- Zenebutik
- Filmek
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV