Blog
Alig két hete hogy megvettem ezt a csodát...igen, csoda, mert tulzás nélkül állithatom, hogy aki egyszer Alfás lesz, az az is marad. És hát ugye ez már a harmadik Alfám, és a második Selespeed.
Az autót eleve úgy hirdették, hogy váltóhibás. Igy gyakorlatilag majdnem hogy ingyen adták oda, én meg örültem, hiszen van otthon egy másik -motorhibás- példány. (Nem általam lett az). Azonban hiába vettem meg az autót, 100 km re van tőlem, gondoltam utánanézek, vajon mi lehet a problémája a váltónak, mielőtt az egész komplett váltót kicseréltetem, esetleg feleslegesen.
Nos, az itteni szerelők hogy úgy mondjam ,magas ívben tesznek az olasz Selespeed technikára, mivel hát ezzel ők nem foglalkoznak. (ezt még a szakszervíznél is tapasztaltam korábban)... az előző tulajdonos azt mondta, hogy kiolvasták a hibát, és kupplungot írt ki, de semmi konkrét információt ezen kívül nem kaptam. Ja, igen, az autó ugye hátramenetben van, igy a Motor sem indul, nem lehet kivenni sebességből... Na, ezen gondoltam, lehet segiteni, egy vasrúd segitségével kikupplungoltuk az autót, de ekkor jött a meglepi, a német tulaj még gyorsan magával vitte az aksit az autóból... bikakábellel egy másik autó aksijáról járó motorral, de a bikakábel nem adott elég kontaktot, igy éppen csak annyi áramot kapott, hogy ...picit - egyet forditott az önindítón... Na, hát akkor nézzük mit csinál a kupplung... Azt láttuk, hogy ha a váltok, akkor a kupplung karja mozdul...tehát ez működik, de mivel semmi Sem megy rendesen, a gyenge áram miatt, lehet ez sem, mindenesetre mivel vasárnap lévén, és a németeknél ilyenkor a fű sem nő, és engem szívességből vittek el oda vissza 220 km t, sajnos be kellett érni annyival, hogy egyenlőre marad ott az autó...viszont mivel nekem van egy másik Selespeed váltós 156 os otthon, és karácsonykor megyek haza, első dolgom lesz megnézni, hogy hogyan is viselkedik a kupplung karja ha váltok, mert nekem felettébb gyanús Volt, hogy itt inkább valami elektromos hiba lesz...Reméljük a legjobbakat. De az biztos, hogy amint lábra tudom állítani az autót, az első utam egy magyarországi Alfaszervízbe vezet majd, mert hát kapja meg azt ami jár neki...
A neten keresgéltem vászontető után és egy fénykép sorozatot találtam a tető leszedéséről. Mivel maguk a képek nem voltak lementhetőek, ezért a képmetszővel leszedtem a képernyőről őket. Még egyszer jól jöhetnek.
Sajna 14 képet nem lehet egy blogba tenni, így kettő lesz belőle...








Az autót elhozva az első hideg reggelen szembesültem azzal a fura hanggal. Elsőre azt gondoltam, hogy a váltótól jön. Aztán felnyitva a motorháztetőt egyértelmű lett, hogy a hosszbordás szíj felől jön. Ahogy egyre hidegebbek lettek, az is feltűnt, hogy kormányzásra hangosodik. Vagyis: szervo pumpa
Azzal a lendülettel meg is néztem a folyadék szintet. És igen, a MIN jelzésen volt éppen.
A váltó olajcserekor átnézték nekem a kormányművet is, nem találtak szivárgás nyomot. Reméltem, mert a szerviz történet szerint pár tízezerrel ezelőtt cseréltek benne kormányművet, tartályt, pumpát. A folyadék feltöltése után a hang egyelőre eltűnt.
Update : Megelőzésképpen a korábbi bejegyzésben említett LubeGuard-ból töltöttem bele egy kis adagot.


Féktárcsák első hátsó, betétekkel együtt cserére szorultak. Úgy gondolom a Jézuska kitett magáért.
Ismet egy kis kellemetlenseg ami a vegere mar nem volt az!
Eszre vettem,hogy gazolaj szag jon be a futessel az utasterbe es mivel anno a Gt-nel is ereztem ilyet tudtam,hogy valahol gazolaj folyik. Ahogy megerkeztem uticelomhoz gyorsan motorburkolat le es eljezdtem keresni a gazolaj nyomat.
Semmit nem talaltam. 1x vissza vezeto agra gondoltam vagy a nagynyomasura meno csovekre de semmi nyom nem volt. Hat lehet h vlmi gazolajos cuccba mentem bele.. (regebben a Gt oladal telibe verte egy kamion gazolajjal)
Eltelt par nap es hol ereztem hol nem. Aztan eszre vettem,hogy all az auto alatt egy kisebb tocsa. Ismet felnyit keres.. semmi..
Elmentem felrakni a teli kereket es hat ereztem erosen es alanezve lattam h marpedig valahol folyik es a nagynyomasu kornyeken,hisz ott all a tocsa. Bilincsekre ratudtam huzni. Elmentem dolgozni es a parkoloba jelentos olajat huztam magammal.. igy mumka utan letettem az autot szombatig. Elvittem a szerelohoz es o se latott semmit,mondja megoldottam..
Olvasva egy cartasnal,hogy neki folyik a n.nyomasuja,de csak hidegen igy lementem beinditottam es lass csodat a szivattyu fedele alol durvan folyt a nafta. Ahogy melegedett a szerkezet ugy a ho hatasara megszunt a folyas,ezert nem lattuk elsore.
Vettem masikat es egy vezermuszijat,mert a vezerlesben van meg jocskan es az en eves futasommal elmegy par evet..
Dayco szijlett es gyari bosch szivattyu.
Alfas szerelokhoz vittem,akik nagyon rendesek es korrektek!
Mondta a fonok rendben van az auto nagyon es milyen szep,ha eladnam esetleg szoljak neki elsokent! Azert egy ilyen elismeres igen csak jolesik az embernek,foleg ugy h nem most kezdte a palyafutasat :) :)
Nehezebben indult az autó, mint a nyáron. Gyertyákra gondoltam, kiderült, hogy azok rendben vannak, viszont az akksi cellazárlatos, új 80 Ah-s akku került bele, szépen indul még a mínuszos hidegekben is. :)
Be lett zsírozva a kormánymű, ezzel megelőzvén a korai elhalálozását. Az egyik oldal jó állapotban volt, a másiknál valahogy bejutott a víz, ott nem volt minden rózsás. Orvosolva lett, bilincsek cserélve, teletolva zsírral, így tökéletes.
Szervóolaj gyári Tutela GI/A.
Köszi Roland159 :)
Tapasztalatok a négy évszakos Vredestein Quatrac 5 -ről. Megvolt az első havas, jeges városi teszt. Kifogástalan. Csak annyira kell óvatosnak lenni vele, mint amúgy bármilyen gumival.
Hóban: Szépen irányítható az autó, nem éreztem egy pillanatra sem kompromisszumosnak. Jót autóztam vele.
Jégen: Teljesen jeges útra futva érezni különbséget, valamivel később csúszik meg fékezésnél a téli gumi. Ezt konkrétan össze is hasonlítottam, másnap ugyanott mentem a 159-el (Vredestein Wintrac Xtreme). Érezhetően jobban tudtam jégen lassulni, még az abs ropogás előtt (a TD-n nincs ABS, onnantól nem ér :-)). Viszont teljesen elfogadhatóan működött a Quatrac is jégen. Forszíroztam jobbra, balra, szépen tartott, kezelhető maradt, nem dobta el magát.
Eddig igazán hátrányát nem tapasztaltam, nem bántam meg és pláne nem érzem azt, hogy a mindenre jó az semmire se volna jó. Városi autóra nem vennék többet külön téli és külön nyári gumit.