Blog

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2016-12-08

Elöregedtek, a leghátsó szét is szakadt, ideje volt a cserének.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2016-12-12

Alkalmi vétel volt. Autómentőn hoztam, mert:
-kell bele egy új hűtő
-fék és kuplunghidraulika felújítás kell
-nincs műszakija

Eddig ezeket szereztem be hozzá:
-Gyárilag ajánlott viszkozitású olaj: Total 10W-50, szűrő
-légszűrő
-szíjak
-3l GL-5 75W-90 váltóolaj
-olajnyomás kapcsoló
-olajgomba
-3db fékcső
-1db középső hardy
-kardánfelfüggesztő csapágyház
-antenna
-légtelenítő csavarok
-hidraulika javítókészletek
-hűtő gumicsövek

Az új hűtő elvileg 1 héten belül érkezik.

Ezek pedig már voltak otthon, nem kellett megvenni:
-1 jó gumi a pótkerékre
-hideg levegő szívócső harmonika
-fékbetétek
-féktárcsák
-Alfa 75 2.0 felirat
-kormánykerék
-szilentek, gömbfejek előre-hátra
-felújított első stabrúd, pálcák, alsó lengőkarok
-belső téri csetreszek

 
>> Szervizkenyer79 // Alfa 156 SW 2.0 TS // 2016-12-12

Elérkezett az első generál ideje.
Alfika kapott 4 új lengéscsillapítót, stabpálcákat, két új rugót előre,első, és hátsó fékcsöveket, tárcsákat elől, betéteket. kuplung kinyomó csapágyat (vagy mi a neve), és olajcserét.
Kicserélték a tartályt ami a hűtővizet tárolja, mert eresztett.
És ami hideg vízként ért... kasznist kell szereznem. Sajnos a küszöbök rohadnak :(
Jah, és egy új szerelőt, mert bár a cimborám szereli, most már nagyon mondja, hogy nem szereti szerelni az olaszt.
5600km-nél tartunk közösen.
Jah, és vettem egy donort 45 ezerért, ami főtengelyhibás. A költség azzal együtt értendő :)

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2016-12-12

Termosztát csere , hűtővíz csere 198266 Km , magam csináltam :)

 
>> Tuning és extrayani🍀 // Alfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2016-12-03

Szerencsére Erhard úgy gondolta nincs szüksége a továbbiakban a Novitec boxra, így átvettem tőle.
A bekötése nem bonyolult. A hozzá adott kábelköteget az autó két szenzora és a fojtószelep csatlakozói és ahhoz vezető kábelek közé kell bekötni. A vezérlőelektronika dobozát az ECU akkumulátor felőli oldalára, egy rozsdamentes profilra fogattam fel.

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2016-12-12

Eddig tartott a felhőtlenség... ezidáig gond nélkül tette a dolgát, szépen is indult, de ma pár indítás után a budaörsi auchan parkolójából már nem akart önerőből hazajönni... nógatásomra a válasza azon túl, hogy nem indul a motor, hogy nem alszik el a műszerfalon a kulcs (code) ikon... :(

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-12-12

Egy kicsit korábban ért ide a Jézuska.
Hozott egy elektromos működtetésű antennát, mert csak egyszerű kézi kihúzhatós volt benne.
Úgy kötöttem be, hogy tettem egy kis kapcsolót a fejegység és az antenna közé, hogy ne tolja ki mindig csak ha rádiót hallgatok.
Újra lett bőrözve a kormány. Nem azért mert nagyon használt volt (100eKm-nél szép is lenne), hanem mert így sokkal jobban néz ki. Új váltószoknya és új kézifék szoknya is jár a kormányhoz, nehogy megsértődjenek. :-)

Ma végre a nagyobb beavatkozásokon végig értünk. Megtörtént a váltó olaj cseréje. A szerelő szerint igen időszerű volt, ezt valószínűleg sosem cserélték még, a szerviz előírásban nincs is benne. Ronda fekete lötty jött le az biztos.
A cserét átmosással végezte, vagyis az egyik csövön ment be az olaj, a másikon ki, egész addig, amíg tiszta olaj nem jött a kifolyó ágon.

11l Tutela GI/VI olajat használt el a művelethez. Nem egy olcsó játék, de érezhető eredménye van már most, használatban is.

Eddig sem volt (nekem) lassú a váltó, de most észrevétlenebb, gyorsabb lett a váltás.

A szerelő, Zoli erősen javasol egy hasonló átalakítást: AJÁNLOTT OLVASMÁNY minden automata váltós 159 tulajának.

Ezen kívül javasolt egy LubeGuard nevű adalékot is, amit saját maga kipróbált az autójában.

Nem vagyok adalék párti (sőt) de a LubeGuard-ról egyéb vonatkozásban is olvastam pozitívumot. Nevezetesen a hidegben hangos szervopumpa jelenséget oldotta meg vele az illető sikeresen.

>> Egyébmate59 // Alfa 159 SW // 2016-12-12

Hiányoztak a könyöklőből a csavar takaró kis gumik, így vágtam bele bőrből :D

 
>> EgyébBécó // Alfa 156 sw // 2016-12-12

237000 km-nél gázolajszagra figyeltem fel a kapubejárón alapjáraton pötyögő autóm mellett. Elvittem egy általam sokra becsült szerelőcsapathoz előre kért időpontra, s megállapították hogy a szivattyút az ülepítővel összekötő csövemet kell kicserélni. A cső beszerzése 1 hétbe került, beszerelés előtt lemostam a motort, s ekkor vettem észre, hogy a csőnek semmi baja. A magasnyomású szivattyúnál folyt a gázolajom. A környékemen csak úgy javítják, ha a szivattyút levetetem, DE Debrecenben remélem még ebben az évben megoldják nekem ezt a problémámat. A szivattyú teljes felújítására fog sok kerülni.