Blog
Sikeres műszaki vizsgát tett a bella!
Egy hete, ahogy a komolyabb hidegek kezdtek beállni, észrevettem, hogy hidegen elsőre ugyan, de nehézkesen röffen be az autó.
Mivel mindig elsőre röffent nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
A mai nap reggelre viszont már annyira megfáradt az akksi, hogy izzítás után a gombnyomásra egyből kialudt minden a műszerfalon, az indítómotor egyet sem tudott forogni. A komputer kicsit be is gajdult kicsit, még részecskeszűrő eldugulás hibát is jelzett (Anti-pollution filter clogged), pedig utoljára úgy lett eltéve az autó, hogy éppen befejezte a regenerálást.
Beszereztem egy új 72/680-as BOSCH Silver S4 akksit, ki is cseréltem, és az autó pöcc-röff indult, minden hiba a múlté.

Kipufogórendszer lefestve és felrakva a helyére, a hangja kb mint egy ezres Suzuki. A törött Bal hátsó kilincs kicserélve az újra, ablakvezető a helyére rakva





Még annyit a vásárláshoz hozzáfűznék, a szívem hasadt, amikor belenéztem az autóba, mert olyan szintű koszt, ami benne Volt, hát...régen láttam. Az első dolgom Volt, hogy nekiálltam kitakarítani ott helyben, amit tudtam, de még így is...mind kívül, mind belül bizony egy komolyabb takarítás, mosás, és társai az első dolgom lesz, abban a pillanatban, ahogy elindul a lábán az autó. Szerencsére a kárpit egész jó állapotban van, nincs lelakva, csak éppen a kosz centi vastagon áll benne... :(
Alig két hete hogy megvettem ezt a csodát...igen, csoda, mert tulzás nélkül állithatom, hogy aki egyszer Alfás lesz, az az is marad. És hát ugye ez már a harmadik Alfám, és a második Selespeed.
Az autót eleve úgy hirdették, hogy váltóhibás. Igy gyakorlatilag majdnem hogy ingyen adták oda, én meg örültem, hiszen van otthon egy másik -motorhibás- példány. (Nem általam lett az). Azonban hiába vettem meg az autót, 100 km re van tőlem, gondoltam utánanézek, vajon mi lehet a problémája a váltónak, mielőtt az egész komplett váltót kicseréltetem, esetleg feleslegesen.
Nos, az itteni szerelők hogy úgy mondjam ,magas ívben tesznek az olasz Selespeed technikára, mivel hát ezzel ők nem foglalkoznak. (ezt még a szakszervíznél is tapasztaltam korábban)... az előző tulajdonos azt mondta, hogy kiolvasták a hibát, és kupplungot írt ki, de semmi konkrét információt ezen kívül nem kaptam. Ja, igen, az autó ugye hátramenetben van, igy a Motor sem indul, nem lehet kivenni sebességből... Na, ezen gondoltam, lehet segiteni, egy vasrúd segitségével kikupplungoltuk az autót, de ekkor jött a meglepi, a német tulaj még gyorsan magával vitte az aksit az autóból... bikakábellel egy másik autó aksijáról járó motorral, de a bikakábel nem adott elég kontaktot, igy éppen csak annyi áramot kapott, hogy ...picit - egyet forditott az önindítón... Na, hát akkor nézzük mit csinál a kupplung... Azt láttuk, hogy ha a váltok, akkor a kupplung karja mozdul...tehát ez működik, de mivel semmi Sem megy rendesen, a gyenge áram miatt, lehet ez sem, mindenesetre mivel vasárnap lévén, és a németeknél ilyenkor a fű sem nő, és engem szívességből vittek el oda vissza 220 km t, sajnos be kellett érni annyival, hogy egyenlőre marad ott az autó...viszont mivel nekem van egy másik Selespeed váltós 156 os otthon, és karácsonykor megyek haza, első dolgom lesz megnézni, hogy hogyan is viselkedik a kupplung karja ha váltok, mert nekem felettébb gyanús Volt, hogy itt inkább valami elektromos hiba lesz...Reméljük a legjobbakat. De az biztos, hogy amint lábra tudom állítani az autót, az első utam egy magyarországi Alfaszervízbe vezet majd, mert hát kapja meg azt ami jár neki...
A neten keresgéltem vászontető után és egy fénykép sorozatot találtam a tető leszedéséről. Mivel maguk a képek nem voltak lementhetőek, ezért a képmetszővel leszedtem a képernyőről őket. Még egyszer jól jöhetnek.
Sajna 14 képet nem lehet egy blogba tenni, így kettő lesz belőle...








Az autót elhozva az első hideg reggelen szembesültem azzal a fura hanggal. Elsőre azt gondoltam, hogy a váltótól jön. Aztán felnyitva a motorháztetőt egyértelmű lett, hogy a hosszbordás szíj felől jön. Ahogy egyre hidegebbek lettek, az is feltűnt, hogy kormányzásra hangosodik. Vagyis: szervo pumpa
Azzal a lendülettel meg is néztem a folyadék szintet. És igen, a MIN jelzésen volt éppen.
A váltó olajcserekor átnézték nekem a kormányművet is, nem találtak szivárgás nyomot. Reméltem, mert a szerviz történet szerint pár tízezerrel ezelőtt cseréltek benne kormányművet, tartályt, pumpát. A folyadék feltöltése után a hang egyelőre eltűnt.
Update : Megelőzésképpen a korábbi bejegyzésben említett LubeGuard-ból töltöttem bele egy kis adagot.


Féktárcsák első hátsó, betétekkel együtt cserére szorultak. Úgy gondolom a Jézuska kitett magáért.