Blog

>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-08-19

Hogy ne unatkozzak, az indítási problémák megoldódása és a kiegyenlítő tartály cseréje között kilukadt a flexi-cső a kipufogóban :) Mai napon orvosolva lett a probléma, Bosal cső került a régi helyére, érdekes módon a próbakör alatt előrébb ugrott minden, és a hátsó dob eleje kopogott a környezetén, ahogy kell. Visszaálltam az aknára, kis igazgatás és minden jó. Újra csöndes a gép :)

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2015-08-19

2015.08.12. 161670Km! Cserélve lett a vezérszíj (Dayco Isoran), feszítő,és vezetőgörgő (Ruville),vízpumpa (Thermotec). A hosszbordás feszítőkar(Ruville) főtengely szílytárcsa (Impergom) vezetőgörgő (Breda) feszítőgörgő (BTA),valamint a baloldali alsólengőkar (TRW).

 
>> SzervizBrigi147 // Alfa 147 1.9 JTD, 116 LE, 85 kW. // 2015-08-19

Tavaly meg volt a bal felső és jobb alsó lengőkar csere, most aktuálissá vált a
jobb felső-bal alsó cseréje is.
Hátulról fura kopogó hang...Hm.. Stabilizátor összekötő cserélés közben felfedeztük, mindkét oldalon szakadt a lengéscsillapító gumiharang ütköző.
Probléma orvosolva, pipa!

 

Kollégától kaptam egy szuper sprayt,hogy ez jó lesz az ajtókra. Addig épp csak volt egy kis hangja,de befújás után úgy elkezdett kattogni,mint amiben egy gramm zsír sincs. Szégyelltem amikor ki kellett nyitni az ajtót,szó szerint ciki volt. Mindig kiakartam szedni és megnézni,hogy mi a gond,javítható-e vagy csere kell. Aztán egyik Kozi Cartárs megtette azt amit eddig még mindenki csak akart. Szétszedte és megcsinálta. Leírását követve szétszedtem,és megcsináltam.Tele volt zsírral,kimostam benzinnel,lágyan bezsíroztam és...... Öröm boldogság,ismét csendben nyílnak az ajtók
:D
Menete:
1. Kormányoszlop alatti szövet eltávolítása (2 db csavar) 4.kép
2.Ajtóhatárolót tartó csavarok eltávolítása az ajtóból,majd az A oszlopról.
3.Belülről egy kis mozgatással simán kivehető már.
4.Fém lemezek eltávolítása a szerkezetről ( kis csavarhúzóval fel lehet tolni,majd óvatosan hogy a rugó ne repüljön el,ki kell venni.) Másik fele ugyan így.
5.Tisztítás,szennyeződések eltávolítása.
6.Újra zsírozás,majd fordított sorrendben összeszerelés

 
>> SzervizDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2015-08-13

Felkerültek az új nyári gumik, a felújított felniken. A karosszériamunkák is elkészültek, alváz és üregvédelemmel kiegészítve. Felkerült a nagy méretű matricarendszám is, az első lökhárítót kisimíttattam a rendszám alatt. Felkerültek a sportcsomagos küszöbök, amiket még a TS-re vettem anno. Kapott az autó egy pár új első lámpát is a xenonos-projektoros lámpák helyett. Még a hátsó sárvédőknél előfordulhat idővel probléma, az egy másik projekt lesz majd, egyelőre nincs gond. Következik a motor, a futómű és a beltér renoválása.

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-08-18

A vételkor már nem ment a klíma , vagyis ment de nem nagyon fújt hideget. Ma sikerült feltöltetnem, vákumpróbázva is lett nem szivárgott sehol, most fagyaszt :D A klíma rendszert pedig egy bő félórás ózonos tisztítással fertőtlenítették ki.

Töltés, nyomáspróba: 10.000 Ft
Ózonos fertőtlenítés: 3.000 Ft
MOTIP klíma illatosító gránát: 1.500 Ft

>> SzervizBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2015-07-24

228000km Olajcsere és a többiek :)

 
>> SzervizBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2015-07-09

227800km : A napfénytető egy utólag beszerelt Webasto. A szánszerkezet tönkrement elég gáz ,mert 5 éves. Webasto szakszervizben kicserélték a komplett szerkezetet,hát nem volt olcsó :S
Naptető típus: Webasto hollandia 300 deluxe medium

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-08-17

Egy újabb erős nap az autó agyában...
Bekerült egy másik EGR, hogy az mit alkot, de nagyjából ugyan azt mint a saját. Egyedül annyi eltérés volt, hogy az enyém magától visszazárt egy idő után 95%-ról 4%-ra úgy, hogy a gázpedálhoz hozzá sem értünk. Amit betettünk teszt miatt, az maradt végig 95%-on és gázra 4%-ig lement, majd elengedett gáznál vissza 95%.

Nyomáskülönbség szenzor azóta még kétszer jelentkezett szabadság kérelemért.
Kipucoltuk, vissza. Élő adatot néztünk alapjáraton...-1 mBAR (ez most hogyan?) MES-ben csináltunk egy cserét mint ha új került volna bele... alapjáraton az érték 4-5 mBAR lett. Egy idő után megint ránéztünk, kíváncsiságból...akkor 28 mBAR volt alapjáraton az érték. Majd telefon Zé-nek hogy adjon tippet a köhögésre meg erre a szenzorra...hátha mond valami okosat.
- DPF hány %?
- 71%
- Kényszer regen.

Furcsán néztünk, de általában be szokott jönni amit mond.
Lefuttattuk és akkor jött a meglepi.
Regen után a DPF eltömődése 70% WTF?? Később megtudtam, hogy ez normális az erőltetett regen után és majd csak a normál regen lesz ami befejezi a folyamatot és a normális takarítást.

Mára elfáradtunk...folyt. köv....

 
>> Tuning és extranorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-08-18

Ma felkerült a matrica amit GT-től szereztem be.
Szerintem nagyon csinatos lett ;)

Még van egy tartalék a biztonság kedvéért.