Blog
Időszerű volt megejteni a vezérműszíj cserét, ezzel együtt cserélve lettek még:
motorolaj és szűrő
kormányszervó olaj és ékszíj
generátor, vízszivattyú ékszíj
termosztát
fagyálló folyadék
gyújtás rotor
javítva lett a vezérműszíjfeszítő
Leszereltem a szelepfedeleket, letakarítottam a piros festéket, ellenőriztem és korrigáltam szelephézagokat.
Ezek után leellenőriztem a jeladókat, kitakarítottam az Aux Air Valve-t (nem tudom mi a magyar neve), gyújtást és alapjáratot állítottam. Sokkal szebb lett a hangja.
Ezzel együtt tavasszal ki fogom emelni a motort, az összes csavart és fém bizgentyűt elviszem galvanizáltatni.
Cserélni kell még a motortartó bakokat is, készülni kell az OT-re...



A "pápairém" lassan Éjfúriává varázsolódik, ezért kellett kivenni szinte mindent belülről.
A tetőkárpitot is, mert a bal C oszloptól komplett sárvédő cserét –és sok más mindent is - kap, és ehhez útban volt. A kivétele nem nehéz. Le kell szedni minden kapaszkodót, lámpát, napellenzőt, oszloptakarókat, gumikédereket, csomagtér burkolatot, majd óvatosan lefelé húzni két kézzel, benyúlva a tető és a kárpit közé, hátulról a tetőkárpitot. Vigyázni kell, hogy ne törjön meg a hablemez, amire felragasztották a szivacsot és a vásznat. A teljes kárpit több ponton tépőzárral került rögzítésre a tető merevítőkhöz. / Mellesleg az is cserélhető, mert csavarral került rögzítésre./ Ha lejött minden tépőzárról, akkor óvatosan forgatva picit a hátsó csomagtartón keresztül ki lehet húzni hátrafelé. Ez kétemberes, mert a mérete miatt könnyen hajlik és törésvonal keletkezhet benne. Egyik tartja a szettet, másik igazítja kifelé. A lámpák foglalatait a kivétel előtt teljesen vissza kell fűzni a kárpit tetejére. A lámpa foglalatok rögzítő műanyag keretei néhány esetben a pontragasztás miatt elengednek, de ez könnyen gyorsan orvosolható a visszaragasztás előtt.
Kb ennyi. Nem ördöngösség, kb 3 óra meló a belsőtér full kipakolása ülésekkel, padlókárpittal tetőkárpittal együtt.
FONTOS, hogy a műanyag takaró elemek levételéhez KELL egy jó patent leszedő szett, mert akkor nem törik el egyetlen egy patent sem!
Tavaly azzal záródott az év vége, hogy eltört a kupplung. Azt gondoltam, hogy most már a szerkezet is sérült, de végülis "csak" a tárcsa adta meg magát (megint).
Vettem egy nagy levegőt és egy 3 tárcsás Tiltont. Szokni kellett elsőre, mert elég kemény és hirtelen fog. Ennek már bírnia kell...
A géptetőt újra kellett fényezni, mert megrepedezett a festék a sok hőtől a kivezető nyílásnál. Most hőállóbb anyag került rá, eddig jól bírja.
Ha így folytatódik tovább ez az E85 történet, jövőre nem lesz hol tankolni. A kb 250-320km-es hatótávolságot figyelembe véve ez komoly fennakadás. Persze mióta megvan a GTV alig járok vele, de ha nem lesz változás vissza kell alakítani benzinesre.



Márciusban megint az Alfáriumban kezdtük a szezont olaj- és szűrőcserékkel. Semmi extra.
Aztán május környékén kilyukadt a hátsó dob, nem volt szép hangja. Elkezdtem a kipufogócserét. A supersprinttől rendeltem rozsdamentes hátsó és középső dobot. Legközelebb majd cseréljük a leömlőt és a maradékot is. Alexét rakták fel, kicsit kellett játszani vele.
3 hete otthonról indulva a 3-4. kupplungoláskor érzem, hogy erre lentebb fog a pedál. Ennek fele se tréfa, azonnal irányt változtattam és mentem az Alfáriumba. A kelenföldi pályaudvartól szumma két kupplungolással jutottam el hozzájuk, szerencsém volt a lámpákkal. :) Alsó kupplungmunkahenger ment el. 1 nap alatt lett kész.
Az autót nyaranta napi szinten használom, idén eddig 4-5e km ment bele. Jól bírja így 34 évesen...
A motorja füstöl (leginkább melegen, alapjáraton) tavaly óta, őszre van betervezve a felújítás, de mivel más hibajelenség nincs, lehet, hogy még egy szezont elmegyek így vele. Egyelőre 1l/1000km alatt van az olajfogyasztás.
Ja, nem olyan rég óta néha megreccsen kettesbe rakáskor a váltó. Ezzel viszont foglalkozni kell.
Ill. elképesztően csúsznak a használtan, méretpróbának vett Goodyear gumik és sajnos elöl, komolyabb kanyarban bele is érnek a sárvédő alján a műanyag betétbe. Ki fogom próbálni 215/40R17-tel, az egy kicsit alacsonyabb és vmi fórumon láttam, hogy többen is ezt a méretet használják.



Egyik napról a másikra nagyon csúnyán elkezdett kopogni az autó eleje. Átnéztem a futóművet és a bal felső lengőkaron lévő anyák meglazultak, mert nem volt éppen tökéletes a menet a gömbfejen, az a vackában vergődött fel-le. Leszedtem tartóstól, majd megpróbáltam szétszerelni, de ő úgy gondolta, hogy nem kíván több részre osztódni. Sikerült eltörnöm a csavart, és csak úgy tudtam levenni a régi lengőkart, hogy letörtem a szilenteket tartó füleit. Ma átfúrtam a csavart, majd kapott újat, és kisebb nehézségek árán, de sikerült a helyére rakni. TRW-t kapott, remélem "csak" ennyi volt. Igazából a gömbfejek 3 év után tökéletes állapotban vannak, sajnos ennek a menete sérült annyira, hogy tovább nem bírta. Eddig a tárnoki gömbfejes műhely nagyon jól vizsgázik nálam.
Tegnap a hosszú hétvége után mire felértem Budapestre megadta magát a bal első tompított fényszóróm.
Ezért ma kapott egy Osram Nightbreaker unlimited H7-es izzópárt a kicsike. Azért nem egyszerű művelet kicserélni..., kicsit megszenvedtünk vele. Kíváncsian várom meddig bírja, remélem addigra elfelejtem, hogy kell kicserélni. :D
A fénykép kicsit csalóka, mert hideg fehér fénye van, nem meleg fehér, de a fényereje szépen látszik.


2015. augusztus 19. Eladtam. Rettenetesen fáj érte a szívem, de jó kezekbe került.
A csúnyán megfestet kormányt sikerült végre egy szép gyári bőrös változatra cserélni. A légzsák modult kiszedni irgalmatlan szopás volt, most jó ideig nem lesz hozzányúlva, mert nem szívesen csinálnánk újra. Ha már ott voltam egy autóvillamosságosnál, rádugtuk gépre a kocsit, és néztünk injektor korrekciókat. Megnyugodtam, nem pisil egyik injektor sem. 1-es és 2-es henger 0 közeli korrekcióval, a 3-as is 1 alattival dolgozott, a 4-es meg mínuszban 1 alatt. 1-2 évig nem kell gondolkoznom injektor felújításban.
Kormány: 15.000Ft
Átszerelés és diagnosztika: 8.000Ft (anyagköltség: egy szétgörbített csavarhúzó :D )
Az Alfám kapott egy szett márkást kerékőrt. Nehogy meglepetés érjen egyszer nagy bevásárláskor. A kerékcsavarok sajnos elég rozsdásak. Az előző, 17 éves autómon nem voltak ilyen állapotban. Jobb lesz lecserélni őket, mielőtt belerohadnak a menetbe.
A szerviz javaslatára ("kompresszor tömítetlenség") meglátogattam egy kollégám által ajánlott klíma szervizt.
A klíma hűtött rendesen, szaga nem volt, de jobb félni, mint megijedni. Átnézték, rámértek, gáz van benne elég, minden ok, mi a baj? Mondtam, ha már itt vagyok, csináljunk egy általános tisztítást. Most vettem, ki tudja mikor volt utoljára tisztítva. A gombát rántva szeretem, nem a klímából kifújva. A pollenszűrő úgyis most lett cserélve.
Ózonos tisztítás elvégezve.