Blog
Megvolt az idei nyaralásunk is, ezúttal Horvátország volt az úti cél. Az Alfa GT-vel mentünk szolidan négyesben. Óriási dugókat éltünk át a horvát fizetőkapus rendszer és a szombati turnusoknak hála, de az autó jól vizsgázott megint, nem forrt, végig hűtött a klíma, az ülések pedig megnyugtatóan tartották a gerincet, combokat, s nem fáradtunk el egyetlen egyszer sem. Kitűnő utazó autó! :)
Végigjártunk pár hegyet is vele, a tenger s rá fröcsögött a nagy szélben, de még autómosót is találtunk negyven kilométeren belül :D
Nagyon pozitív élményekkel gazdagított minket! Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy próbálja ki a mediterrán partvidéket egy GT-ben4



NFG-779 lett! Honosítva lett,mert van rajta még 31-ig érvényes osztrák műszaki! aztán szép lassan összeáll!
Végre lecseréltem a bal első ajtó, 4 ablakemelős műanyag behúzó konzolját (fogantyúját), amiről a bézs színű festés rondán lekopott, illetve elkoszolódott, lerontva az elegáns bézs bőr belső tér eleganciáját.
Gyári új alkatrész beszerzése mellett döntöttem. A cikkszám hosszas nyomozása és több oldalról történő megerősítését követően (071744252) az Unixban rendeltem meg nem olcsó pénzért: 18.345 Ft. Ugyanennyi lett volna az Autóház Budaörsnél is. A jobb első, sokkal kisebb ajtóbehúzó konzolra is kértem ajánlatot, az 14e Ft.
De a látvány mindenért kárpótol!



Műszaki vizsga pipa. Hibátlan. Minden gond vagy előkészület nélkül. 14 éves autó! :)
Ma beállíttattam az első futóművet. Összetartott. Már jó.
Tegnap észrevettem, hogy csöpög az olaj a kocsi jobb első részénél, de csak ma volt hozzá energiám, hogy be is nézzek alá. Nem tetszett az, ami fogadott. A jobb első kereket levéve már éreztem, hogy a gumi belső része csúszik és teljesen olajos csak úgy, mint a kerékjárat. Na hát alvázvédő borítás le,nézzük mi a baj. Fél órás keresgélés után észrevettem, hogy az olajhűtő a bűnös, valahol el van repedve. Holnap lesz egy utam, hogy újat vegyek.
Amikor először beleültem a kocsiba rá kellett döbbennem, hogy a klíma nem nagyon hűt. El is mentem a Lurdy ház mélygarázsában található Gumiszervízes srácokhoz, akik feltöltötték a klímát.
Megtörtént az utsó levegőszennyező forrás kiszöbölése.
Beépítésre került egy oil catch can ami meggátolja hogy az olajpárából kicsapódó olaj a szívóoldalra jusson.



Kapott a hintó egy külső teli fényezést. Azzal kellett volna kezdenem, hogy nem lett tökéletes. Első ilyen munkám, igazából lelkes amatőr vagyok ezen a téren, se extra felszerelésem, se tökéletes körülmények, de megcsináltam. Hozzáértő, tapasztalt szemmel nézve biztos felbukkan pár jó nagy hiba, de ha több tapasztalatom lesz az idő múlásával, akkor biztosan javítani fogok mindent.
Mivel untam már a "világos szürkét", így új szín után kutattam. A műszakiban fel van tüntetve a szín, így nem szerettem volna más színt választani, csak árnyalatban szaladtam egyik házból a másikba (úgymond "egy" árnyalattal sötétebb), Választásom pedig a 319/B-re esett, azaz a Grigio antracite metál színre, fekete tetővel bolondítva.
A külső annyiban változott, hogy az első lökhárító a nagyobb cooler miatt lejjebb lett engedve, üvegszállal toldottam meg az ütközőt, 2 oldalról 5-6 rétegben. A küszöb spoiler egybe lett dolgozva a kasznival, az első és hátsó sárvédőknél eléggé szembetűnő a változás. A küszöb spoiler elején csináltam egy kis "csúcsot", mert nagyon bután mutatott a mély ütköző és a magas küszöb, próbáltam optikailag picit összehozni.a tetőről eltűnt az antenna, túl nagy volt és gyakorlatilag semmire nem tudtam használni, de majd valamilyen más fajta rejtettel pótolva lesz. Egyelőre a hátsó lökhárító várat magára, mert ellőbb a kipufogó rendszert kell összeraknom, aztán jön a maradék munka a külsővel.




