Blog

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2022-05-27

Sikerült régi áron beszereznem 1 pár DRL-es első lámpapárt, védőfóliával elláttam aztán ma bekerültek helyükre, sokat dob az elején de még lesz 1 kis alakítás:-)
Scudettoba a jelvény kiemelőrészt megcsináltam 1 másikéból kapott 1 kis karbon szövetborítást és ment a helyére.
Alakul.

 

Az olajcserénél kimaradt, de most megcsináltam a TCT olaj cseréjét. Nem sokat futott (kb.4000Km), de már kellően fekete levet szívtam ki a tartályból...
Most is mint korábban, csak a tartályban cseréltem az olajat, kb. 05L.

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-05-14

Végre újra. Két év szünet után az Alfa Romeo Club Magyarország újra megrendezhette a kedvenc Alfás talinkat. A legutolsó, Hollókőn is egy csúcs rendezvény volt, most is hozták a szintet a szervezők. Szarvason a Liget Hotelben volt a rajt/cél helyszín és a szállás is. Volt olyan mázlink, hogy a családi apartman amit kaptunk a színpaddal pont szemben volt, a "verandáról" néztük az eseményeket.
A verseny szép, érdekes helyeken vezetett idén is. A mentidő is kicsit talán már túlzás is volt, pláne, hogy egy 25 perces eltévedést is sikerült beiktatnuk. Ennyit számít 100 méter az itineren. A Giulia órája végig elég pontosnak bizonyult, de egy helyen és rosszkor volt egy 100m-es eltérésünk. Így egy kis mellékút helyett a 45-ös főúton haladtunk itiner szerint 60-nal bő 10 percig, nem kis útakadályt képezve. Aztán rájöttünk, hogy valami nem oké. A Google map-et hívtuk segítségül, ami még messzebb vitt minket, elfelejtett szólni, hogy forduljunk meg. Szerencsére ekkor már ment a stopper és hátul a kis metek zsenink már kalkulálta, hogy hol kb mikor kellett volna lennünk, és mennyit mentünk rossz irányba 60-nal. Közben száguldottunk vissza a 45-ösön nem lassan, hogy belül maradjunk a fél óra levonáson. Később egy több kilométeres 40-es szakaszon is trükköznünk kellett, kerek 80-nal mentem végig, így 2 percenként 1 percet visszanyerve. Megmentettük a versenyt, visszataláltunk a helyes útvonalra és 23 perc elcsúszást számoltunk, vagyis belül a max levonható fél órán!
Hullafáradtan értünk be, olyannyira, hogy már mi sem tudtuk, hogy mennyit ültünk autóban. Meg voltunk győződve róla, hogy 3ó 52p alatt értünk körbe, és az eredményhirdetésnél, amikor a szintidőtől (4:55?) való legnagyobb eltérés díját osztották, őszintén vártam, hogy mondják a nevem. Aztán sorolták a helyezetteket, mi csak tapsoltunk, örültünk a többiek nyereményeinek. Nagyon váratlanul ért amikor 8. helyezettként kihívtak minket. Ismét az első tízben! Az időnk ugyanis valójában 4:52 volt, vagyis 3 perc pontosan sikerült kimatekozni az eltévedést.
Nagyon jó érzés volt két év szünet után a régi ismerősökkel találkozni. A verseny közben is, a Satya állomás, Lajosék állomása a bejáratánál a gyönyörű 164-gyel, és a sok sok régi ismerős, akikkel így, normál esetben évente találkozunk.
Rengeteg nyereményt, felajánlást osztottak ki idén, három gyerkőccel érkezőként a Körös-Maros Nemzeti parktól kaptunk két belépőt. Ezt ezúton is köszönjük, a gyerekeknek és nekünk is nagy élmény volt a vadaspark látogatás és egy jó két órás kenuzás a holtágon.
Írhatnék még rengeteget, nagy élmény volt. Egy biztos, ha lesz Selénia Rally, megyünk!

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-05-25

A Giulia kényszerpihenőre megy... Az utcánkban és a szomszédos utcákban vagy 5 hete dolgoznak a munkagépek, elvileg három hét múlva jutottak volna el a kapunkig. Ma reggel arra bicikliztem vissza, hogy a kotrógép szedi a felső réteget egy négytengelyes billencsre.. a kapunk előtt. Egyelőre 10-15 centit szedtek le, holnap nekiállnak az úttükörnek. Ha nagyon akarnám még ki tudna menni az autó, de úgy döntöttem,hogy nem akarom. Egy hónap kényszerpihenő, de legalább tető alatt. Nem kockáztatok egy jégesőt, és lassan nincs is hova állni, mindenhol vagy az utcabeliek autója, vagy egy munkagép áll. Úgyhogy jó éjt Giulia, legközelebb már aszfalton gurulsz ki a kapun.

Megejtve, szokásos precízre / 1 óra / ahogy kell.

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-05-24

Sokadik kör, sokadik alkatrész. Internet bújása hajnalokig. Élő adat feltöltése agyba. Emésztése. Fej lebombázása. Szerelők se....

Hiba még mindig. Ha beindul a következő két üzenet a konzolon és a hőfok mutató felmegy maxra:
Excessive Radiator Fluid Temperature
Antipollution filter clogged

Ha beindul és leáll, akkor a következő hibát írja be. Erre a kettőre szűrtem le. Voltak mellette még recordok, de sok mindent generál az egyik a másik után. Tyűűű... troubleshooting, brainstorming. Most ezt leírom és holnapra megint szar lesz minden.
P0230 - Fuel pump relay command
P0380 - Preheating unit control

Előző blogokban már írtam miket cseréltem. Igaz alap, hoty az AC relével kezdjük a hiba miatt. A P0380 nem mindig volt meg ellentétben a 230assal.
AC pumpa és nagynyomású is szóba került, de böngészve a netet sokaknak nem segített. Aksi csere megvolt természetesen. Az volt az első a relével.

Kábelek ellenőrzése megvolt. Szigetelés pótlás is meg lett ejtve, ahol úgy tűnt segíteni kell rajta.

Tippek jöttek. Holtponti jeladó (46798345 crankshaft sensor). Mert nem csak azt okozhatja a hibája, hogy ha meleg a motor leáll. Indulhat nehezen, ha fos.
12ezer. Nem segített.
Fordulatszám érzékelő (RPM sensor 55216243 - camshaft sensor). Mert elvileg a másikkal együtt érdemes cserélni. Lehúztam a csatlakozót, szarabb lett és egyáltalán nem indult. Attól még lehet baja. Skippeltem ezt az utat.

Olvastam, sokan panaszkodnak. Rövid az izzitás ideje. Szoftver update kell. Opel fórumon jártam. Lázadást olvastam, hogy 16 éves technika és senki nem tudja megoldani, pedig milyen egyszerű az egész. Hát látom. Idióta....

Szóval mentem tovább. Nem raktam le szerelőknél, mert kicseréltek volna mindent szépen sorban...basszus ezt csináltam már én is. Néha kihagytam a méréseket. Hiba olvasás. Pislogás. Menjünk a szív után.
Legyen, legyen hőmérséklet szenzor. Benne van a termosztátban. Lássuk.
3 ezer. Francia márka. Mi a fasz? Francia? (55188058) Lehet nem pontos a száma, de már leszartam. Ha ott vagyok akkor jöhetett valami üzemanyag szűrő is (jó volt valami olcsó szar 8ezerért). Tuti már bele volt kulálva. Alatta a szenzor...hagyjuk.

Kövi kör mivel ez sem segített. Kicseréltem és baszott indulni ugyanúgy. Viszont, mintha eltűnt volna a hőmérsékletes üzenet és a vízhőfok sem ment fel indításnál. Hmmmm tuti kábel a hibás.

Olay! Legyen izzitó relé és utána méregetem a gyertyákat. (55193073)
Szóval preheating system ecubcekhjlghd. Mivel írja, de hát ír ez mindent is. 26800 pénz már. Kezdünk nagyobbakkal játszani. Okés a nyomásszenzor negyven volt. Az is ez a játék.

Szóval teszt megy. Azóta nincs hiba. De mivel most elszóltam magam, ezért holnap sértődés lesz. Van még két szenzor, amit megsimogatok akkor.

Megérkezett az update (2022.05.25): szopó. Újratervezés lesz. Ilyet, hát beszarok már ezen.

>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-05-24

Bizonyos fordulatszám tartományban volt egy nyekergés a generátor szíj felől. Sikerült időpontot egyeztessek a szerelőmmel. Gyári szíj (Dayco), és feszítőgörgő (Dayco) került bele. Még mindig csörgött. Kiderült, hogy a kipufogó leömlő utáni első rögzítőbilincs volt kilazulva. Hát ezt benéztük, de mondjuk már úgyis kicsit laza volt a feszítőgörgő.
A múlt héten szereztem bontott komplett tolatóradarokat az autó színében az Alfa depósoktól. Ha már a szerelőmnél jártam, lekaptuk félig a hátsó lökhárítót és kicseréltük a bal belsőt.
Persze a foglalata is el volt törve (ott ahol a szenzort kéne tartania) ezért volt becsúszva az érzékelő. Átfaragtam gyorsan a foglalatot, de így más irányban állt a szenzor, és a mögötte levő ütközéselnyelő műanyag kinyomta ha visszaraktuk a lököst a helyére. Tehát azon is vágni kellett egy kicsit. Végül sikerült megcsinálni.
Az a durva, hogy a GT-nél a tolatóradar tartóiból mindegyik más, mert más a vájat amibe illeszkednek. Ezek a cikkszámaik:
71736423: Jobb belső
71736424: Bal belső
71736425: Jobb külső
71736426: Bal külső

>> EseményÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2022-05-24

76.616 km együtt

 
>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2022-05-24

Tavaj a klímaszerelő azt tanácsolta takarítsam meg a klíma hűtőjét,mert valószínűleg azért hűt gyengén.
A takarítás tényleg valamivel hatékonyabbá tette a hűtést,de úgy döntöttem idén kicseréltetem a hűtőt.
A munkát csörire bíztam,egyuttal elvégezte az éves olaj és szűrő cseréket is.
Sajnos a klíma még nem lett tökéletes,(10 fokos levegőt képes fújni a légbeömlő rácson)jövő héten ránéz a klímás szaki. :-(
Km:309300

06.10.
Sajnos a klímaszerelő sem tudott csodát tenni.
Töltött rá egy kevés gázt,de szerinte ez nem lesz már jobb. 8,5 fokos levegőt tud befujni az utastérbe.
A kompresszor jó,csak kicsivel teljesít az előírt nyomás alatt,szerinte nem érdemes cserélni mert az új se lesz sokkal jobb.
Mindez 10K forintba fájt.

07.11.
Ismét meglátogattam egy klímaszerelőt. Ezúttal az expanziós szelep lett cselélve.
A klíma remélem hatékonyabb lesz 35 fokban is,ezt még nem tudtam kipróbálni mert 23 fok van jelenleg,de így is mintha hidegebbet fújna.Mérés szerint 6,3 fokig hűt.
Na meg persze megszűnik az idegesítő hang,ami olyan mintha körfűrész hangja lenne.
Tesztelés még hátra van...
Költségem:48k az expanziós+szerelés töltögetés 45k

Km:310 000

07.15.
A fűrészelő hang továbbra is megvan!
Hűteni kb annyira hűt mint amikor elkezdtem vele foglalkozni :-/
De ez most már így marad...

Klíma update:
Klímakompresszor is cserélve lett,most már minden fő alkatrésze ki lett cserélve a klímának.
Most december van,a garázsban 15 fok,így képes 0 fok alá hűteni a levegőt.
Meglátom milyen lesz majd nyáron...
És ami fontos!Nincs hangja az új kompresszorral. 😀

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2022-05-21