Blog
Nos egy hete hogy nálam van Rozmár. Tettünk vele 1-2 kisebb nagyobb túrát, így most már írok róla pár sort. Mint ahogy már párszor írtam a diesel nem a szívem csücske, próbáltam elfogadni de mindíg inkább a benzin üzem felé húzott a szívem. (azért Rönét is szeretem) Tetszik hogy újra van értelme forgatni a motort, hogy nem fogy el 4000-tol. Tetszik hogy nyugodtan beindíthatom és ki-be pakolhatok anélkül hogy harmadik típusú tüdőrákot kapnék. Teszik hogy nem azt hallom hogy klek klekk kleee. ( Tudom... Tudom... Lenyűgöző 5 henger hang) A fogyasztása igazán kellemes csalódás számomra 50- 90-110 és 130 as temponál mindenhol a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedve 11 literes vegyes fogyasztást sikerült elérni, csak pályán sikerült 10L. alá vinni. ( Röné is beveri a 10-11et... Bár őt nem kímélem ennyire) Ami szerintem egy ekkora motortól nagyon szép teljesítmény. Itt megis dölt az egyik állítás hogy ez a motor rengetegett eszik... Tény hogy nem 4 liter... De a fordulatszám nem is 1300 volt... Mint ahogy büszkén felrakta az egyik 59 dezsöke tulaj...
Természetesen ha kergetve van ez a szám gyorsan felszalad. Általában mindíg van 1-2 versenyző így néha nyomni kell egy entert. Aminap pl pont hajtottam fel a pályára( megengedett legnagyobb sebességgel) mikor egy passat elkezdett keringőzni mögöttem, mivel nem szerettem volna hogy miattam elkéssen ezért nyomtam egy entert. Nincs olyan gyorsulás érzet benne hogy a zacskó leszakad de amikor rá néz az ember mennyivel megy rá jön hogy itt már elkell engedni a gázt (és már a passat sem látszódik a tükörben) Hihetetlen de eddig nem volt olyan utam vele, ahol ne kezdtek volna el szándékosan provokálni... Kisebb Civic-ek, E36-ok, Volvo, vw-k, 1-2 Mercedes de még egy Dodge-os is be probálkozott és hát engem sem kell félteni, ha úgy van kedvem... a Dodge-os csúnyán megkúpolt... És igazából a Mercedes-ek is... Valójában esélyem sem volt ellenük, Pedig ez a forma nem ezt sugallja... Azt azért lekell írnom hogy ez sem egy verseny autó se nem sportautó ... De még csak nem is megy úgy mint ahogyan egy ilyen formától elvarná az ember. 200-tól mintha húznák vissza felé. Sajnos ez egy nagyon nehéz autó. És még egy negatívum: vezettem már jobb öszkerékhajtással rendelkező autot is, és ez az 59 re is igaz... Nem tudok úgy be repülni a kanyarokba mint anno a 155 Q4-el...(Amit viszont több embertől is hallottam már : ezt a motort vissza fogták hogy teljesíteni tudja a környezetvédelmi normákat. Egy sima motoroptimalizálással ugye szivó motorról beszélünk!! (chiptuning) 290 lóerőre növelhető... Egy ilyen csatacsipp után fürgébben mászik fel a mutató... YouTube-on is van pár videó ezekről... ) A sárga blistein és a piros einbach nagyon kellemes párost alkot, nem billeg nem libeg és az úthibákon sem veriszét a kasznit. A váltó áttétele is jobb mint a dieselé, (nem visít 40-nél). Bár itt mindenki az elölkaparós 1.75tbi-re esküszik (még az is aki egyiket sem hajtotta) én azt mondom aki ilyen típussal szemezik vágjon bele,aki nem akar annyit rákölteni az cserélje 8ezrenként a '' szar'' Seleniat, viszont aki szeret herdálni az nyugodtan rakja bele a Mannolt,Totalt,Xadot és rá ér 30000km.-ként cserélni, mivel "szerinte ki bírja az olaj"
Igen, az olaj mindíg kibírja. Csak a motor nem...
Palya rekordot nem fog dönteni a Hungaroringen de azért a 2.4 eket, 1.75 Tibiket kerülgetheti...
Rendeltem az AlfaDepótól egy bontott szívócsövet amivel teljes a szívócső tartalék. Megy a tartalék alkatrészek közé.
Szintén találtam tankajtó nyitó gombcsoportot, azt is rendeltem.
PHuBi és rendelt részből ma összeraktam egyet és ment be a kocsiba. (Maradt a lámpa magasság állítója és az előlap, cserélve lett a gomb és az egészet tartó panel, mert az enyémről letörött az egyik gombot rögzítő fül.) A maradék megy a tartalék alkatrészek közé.
Négy évig bírta az előző akksi. Az utóbbi időben elég keveset használtam az autót, lehet, hogy ez is hozzájárult, hogy most gyorsan elhalálozott.
Exide EA900, mint az előző. A régit beszámították 3000-ért.
Mivel még mindig küzdök a random leálással, gondoltam, górcső alá veszem az üzemanyagrendszert. Először az üzemanyagszivattyúval kezdtem. Ez még nem volt bontva - egyébként az egész autó alig volt megbontva, a gond ott van, ahol megvolt. A tápszivattyú alján vastagon állt a trutyi. Ezt alaposan kitisztítottam. Az autó innentől kezdve szépen beindult, azaz szebben, mint korábban. De sajnos újra hibakódot adott, íg nem kerülhettem el az injektorok cseréjét sem. Rendeltem 4 új injektort és 4 új lambaszondát is a biztonság kedvéért. Hagytam neki időt, de végül sikerült kicserélnem az injektorokat is. Nem egy leányálom. Kicsi helyek, mindent le kell bontani hozzá, spéci szerszám is kellett, de ezt is csak ember rakta össze, így szét tudtam szedni én is. Ha már a teljes motor le volt bombázva, gondoltam megnézem, hogy jól lett e összerakva a vezérlés a korábbi szervizek során. Feltűnt ugyanis, hogy járó motornál nagyon inog az ékszíjtárcsa. És a gyanúm beigazolódott, ugyanis valaki 180 fokkal elforgatva tette fel a balansztengely tárcsáját. Ezért nem is járt szépen a motor, ezért volt az a furcsa rángatása. Itt mindent beállítottam, vonalra tettem, és az első indítás után egy új autóban ültem. A motor pöccre beindul. Szépen jár. Veszi a fordulatot. Végre olyan, mint egy igazi autó.....csak hát leáll. Továbbra is.... Egy alkatrész maradt, a computer. Ezt is kiszereltem. Bontva volt. Elvittem egy szererlőhöz, remélem, hogy meglesz a hiba, és élvezhetem kicsit az autót, mert eddig a vételár fele ráment és elég keveset nyújtott cserébe.
olajok, szurok, akarmik.
illetve eresztett a huto, igy az is ki lett cserelve.
zorog a kipufogo, emiatt meg lesz egy menet.
Megérkeztek az alkatrészek.
Az amúgy is szűkös garázsomban most már megsem tudok mozdulni.
A megmaradt hibák: 1-es ventilátor relé(a relé cserélve) , olaj hőmérő jeladó(ami benne van rossz az érzékelő, a tartaléknak meg a csatlakozója szakadt. Szóval ki kell mérni és a vezetékeket át forrasztani) , klíma O gyűrűk csereerettek , nagyon minimális fagyálló szivárgás a hűtőpereménél, és a difiből szivárog az olaj.
Történt egyszer, hogy elfosta magát a klíma. Kompresszor csere után kb egy hónapot bírt. Szerencs meglett a hiba oka. Szaros zárlat. Örülök neki. 18ezer. Tessék! Hideg van megint. De egy másik hiba még mindig fennáll. Játszós meló, köszi.
Korábban már vettem egy kiegyenlítő tartályt, de mint kiderült az a 4 hengeresekhez való mert jobb oldali kialakítású. Rendeltem egy bal oldalit és bár nem volt méretpontos, kellett egy műanyag kis távtartó a tűzfal felőli fül alá, de ez jó lett az autóhoz. Mostmár messziről látszik mennyi hűtőfolyadék van a tartályban.