Blog
Kicsit már untam, hogy elindulok és zörög a sport dízel, piros lámpánál kilövés is szégyen volt már zörög a motorban valami :( Na mai napon megkerestem a hiba okát levetem a motorról a műanyag borítást ezt tudtommal 3 csavar fogta és le is jött, nézegetem nézegetem mire rá jövök itt 4. rögzítésnek is kéne lenni hogy ne zörögjön :(
Meg is van a motorra erősítve van egy kis van egy kis lemez na ezt valaki nem tette rendesen vissza és ez zörgött nekem :( ezt vissza kell nyomni és jééé összerakom nem zörög király! De ha már levettem a ezt a gyönyörű búrkolatot le is mostam és le ápoltam! :) Motor mosás már nem ártana!






Már épp ideje volt lecserélni full fekete volt! :D Amin röhögtem Alfa 156 Fiat brava bravo Marea ezekbe jó még pfff király :)
-Először is kell hozzá egy 10 es kulcs, és egy 5.5 kulcs!
-Leveszed a kárpitot, 2 10 es anya az egész!
-Utána ahogy a képen is látod 3 5.5 csavar tartja a szűrőt!
-Ne lepődj meg amikor nem akar kijönni mert be van kicsit gyűrve oda!
-Berakod az új szűrőt és ugyan ez vissza (csavarok) készen is vagy!






Ma ki lettek cserélve a gyújtógyertyák, pontosan 101270km-t mentek. Nem volt érezhető semmilyen probléma az autóval, de ha 100000-nél cserélni kell akkor cseréli az ember. Természetesen gyári (NGK) lett bele téve amit már rágen megvettem nagyon-nagyon kedvezményesen. Talán a fogyasztáson látszik majd valami de eddig se volt panaszom.



Gépecském 196 000-edik km-énél eljött a vezérlés csere ideje! (friss volt még az autó, az előző tulaj szerint cserélve volt a vezérlés, mire mutatott egy generátor szíjat) Hál istennek az előző, autós munkahelyemnek hála, nem volt fájdalmas annyira. Lemförder szíjakat kapott a drága és Febi görgőket.
Évekig vadásztam bőrülést a 155be....
Aztán nem volt és befaragtam a fiat coupe-ét...
Aztán azt elpasszoltam...
Aztán most megint lett egy Marklartól :)
Kicsit foglalkozni kell vele, de jó lesz, érzem... :)




A kutya összeveszett az autómmal, vagyis inkább a nyomok alapján az autóra felmenekülő macskával, az eredmény elég durva lett. Az egész motorháztetőt összekarmolászta.
Király dolog az esküvő előtt 4 nappal ilyennel foglalkozni, és persze mégiscsak a mi kutyánk tette, a kis édes drága, mégcsak haragudni sem lehet rá érte. Egy éves, csintalan kis kölyök.
Helyette a tesómmal vesztem össze, jobban oda kéne figyelni a kutyusra, játékos, unatkozik, hát persze hogy felhívja magára a figyelmet. Irgumburgum.
De hogy a kocsival mi lesz, az rejtély, szombatra legalább egy fotózás erejéig ráncba kéne szedni.... és persze hosszútávú megoldást keresni. A kutyára, az autóra, és a kutya melletti nyugodt parkolásra.


Olaj (selenia), olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. Kormány szögelfordulás bigyó kontakthibás volt(?), motordiagnosztika. Átnézték rendesen, uszkve 2,5 h alatt végeztek Szamosiék.
111.500 km
Most már vagy két éve van meg az a jelenség, hogy bizonyos fékpedál állásnál sípoló hangot hallok. Emellett egy ideje megvan az jelenség is, hogy alapjáraton ilyen pedálállásnál fulladozik is a motor. El is könyveltem, hogy fékrásegítő csere lesz majdan. Aztán, most, hogy buheráltam a szívóágat, kíváncsiságból kiszedtem a szelepet, ami a fékrásegítő és a szívócsonk közötti cső rásegítő felőli végén van. A cső teljesen épnek tűnik, (a szívócsonk felőli oldalról) belefújva nem enged át. Viszont a szelep felől belefújva, egy bizonyos nyomásnál, olyan hangja van a szelepnek, mint vmi herélt szarvasbőgés... :) Szóval ez sípol. Mivel nem volt otthon ilyen, ezért visszatettem, de még előtte kitisztítottam és volt benne genya, mégpedig valószínűleg a lecsapódó kartergáz folyt bele a szívócsonkból. Nem lepődnék meg, ha ez evett volna meg vmit a szelepben, valamint ujjal belenyúlva a szervódobba, annak az oldalán is van ilyen trutyi. Így lehetséges, h a dobban is van nem kevés, és így még az is lehet, hogy az ette meg a membránt és az is lyukas. Mindenesetre első lépés a szelepcsere lesz, kíváncsi vagyok, hogy mi változik (már, ha sikerül egyáltalán ilyet beszerezni :)).

2011.02.07
ma lejött a váltó,amit kaptam hozzá váltót,amiről kiderült hogy nagynénjémék 145ösének a váltója mert amikor eladták ,aki megvette már aznap kinyírta és még nem volt átíratva ezért visszakerült hozzájuk,és nekik csak a motor kellett,a váltót ott hagyták annál az embernél,akitől ezt vettem:)
lejött az én váltóm, kapott friss váltóolajat,mert sűrű koromfekete olaj jött le és legalább ki lesz cserélve a főtengelyszimering,és nem fogja köpködni,sem engedni az olajat!Kinyomócsapágy pedig jó! ez a váltós művelet arra kell,hogy jó legyen 100%ig mert a 2-es fokozat nem tetszik neki,valszeg a léptető villa mondta be az unalmast,meg majd kiderül,hogy mi az ami még....
Egyébként a az 1.6os léptetővillája lett berakva...ez ilyen 2ből 1 művelet,mert lényegben ugyanaz,de a váltóház más!