Blog

>> Tuning és extraBelga // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6 // 2011-02-11

Torjay Lacinak (127_sud) hála megérkezett az utolsó puzzle darab is a fékrendszer felújitásához. Sál, sapka, kesztyű és hétvégén irány a zúzmarás garázs. :)

 
>> Tuning és extraBelga // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6 // 2011-02-11

Türelem fusi munkát terem. :) November vége óta nem sok minden történt, mindössze annyi, hogy Karácsony magasságában kértem árajánlatot a fékmódositás alkatrészeinek legyártásához, de a cég válaszra se méltatott. Pedig a cégvezető a telefonban még emlékezett is rá, hogy egy másik AA-s kartársnak már végeztek hasonló munkát. Ezek után Január közepén jutottam el egy családi ismerős esztergályoshoz, aki végülis anyagáron legyártotta azt a néhány távtartót és fékkonzolt. Hogy tökéletes munkát adjon ki a kezéból, az aluminiumokat egy fél üveg házipálinka fejében le is eloxáltatta. Az eredmény nem lett rossz, bár - talán a pálinka hatására - néhány furatot elfútak. Nem gond, csak esztétikai hiba, mert egyik tárcsa sem teherviselő elem.

 

Végre sikerült tuladnom a 17-es dotz-okon, helyettük be is szereztem az uj garnitúrát, már csak fel kell szerelni rá a gumikat, amik viszont megmaradtak :-) a felnik 17-esek et35 és 5x98,remélem nem lesz velük gond egyépként sérülés mentesek,továbbá szükségem volt uj szoritora a féltengely külsö porvédőjéhez mivel azt vettem észre h az egész sárhányo csupa vazelin, megnéztem s lám nem volt rajta a szorito amit 1 éve a márka szervizben raktak fel...erről enyit..de megoldottam,csavaros került rá és azota is a helyén van,persze vazelint kellet bele tennem, mert majdnem mindet kikenyte :)továbbá sikerült beszereznem uj féknyereg tartokat, mivel amiota meg az auto azota hiányoztak rola, mostmár ezis rendben van..

 
>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-02-15

Összeállítottam egy újabb teendő listát, mivel mostanában elég sokat időt töltöttem az autó mellett, így volt lehetőségem összeszedni ezeket.

De előbb lássuk mi teljesült az előzőből:
1. Km-óra bekötése - ezzel szívtam hétvégén. Röviden összefoglalva, a sebességmérő jeladóból 3 vezték jön: 1 táp (+), 1 test, és egy változó (+) amelyen a sebességtől függően 0-7,5V között változik a feszültség, ez alapján "mutat a km óra". Ez a vezeték menet közben leágazik a klímához, és a Motorvezérlőhöz, de ez utóbbinak ahogy néztem csak az aut. futóműállítós verziónál van jelentősége. Nálam a probléma az volt hogy ezen a változó értéket közvetítő vezetéken is folyamatos 12V feszültség van. Ha széthúzom a műszerfalból, ha széthúzom a másik csatlakozót ami a műszerfal alatt van (G99A), akkor is folyamatos a 12V.. Úgyhogy szépen behúztam egy másik vezetéket, majd meglátom működik-e így..
2. Kuplung munkahenger csere - megvolt
3. 2000 RPM-nél erőtlenedés - elméletileg motor hőfok jeladó csere, ami megtörtént de próba még nem volt
4.Kipufogó csere - megvolt

És akkor lássuk az újakat:
1. Klímacső csere, klíma beüzemelés

2. Olajcsövek cseréje, amik a blokk és az olajhűtő között vannak. - Ultra szopás

3. Belső világítás időzítő - szét vannak égve a hátsó fejtér világítás kábelei, ez okozza a zárlatot. Annyiban nehéz ügy, hogy szét kell bombázni a hátulját teljesen, hogy ki tudjam ezt a vezetékköteget húzni belőle.

4. Ablakfűtés működésre bírása - már közel vagyok a megoldáshoz :)

5. Vezetékköteg rendezése elöl - konkrétan a motortér jobb oldalán vagyis a jobb nyúlványon a tűzfal felől az elejébe tartó kötegre(lámpa, jeladók, vetillátor vezérlő, stb) gondolok, ehhez le kell venni az első lámpák fölötti kereszttartót (a könyöklőt :)) is.

6. Tetőablak csere - már megvan a másik, csak el kell hozni Marklandból, és beszerelni.

7. Xenon cseréje hagyományos izzóra

8. Check Engine lámpa bekötése - (164Motorvezérlő - 155 műszeregység anomália)

9. Fejegység ellenőrzése - néha ki/be kapcsol, vagy demo módba kapcsol. Szerintem tápellátás lesz

10. Fényszóró mosó - működő relé benne, le kellene ellenőrizni kapja-e a motor a feszt, illetve hogy miért nem képes a motortól a víz a fejre jutni.

11. Szélvédő újra tömítés

12. Féltengely szimmeringek cseréje

13. Főtengely ékszíjtárcsa ellenőrzése, hidegen ott valami hangoskodik.

14. Hátsó féknyergek cseréje

15. Vízcsövek, bilincsek ellenőrzése, és szükség szerinti (lesz) cseréje, "T elágazás" elkészíttetése rozsdamentesből.

16. Fékszervo dob, vagy vákumcső ??

17. Hátulja lakatolása, fényezése, wide body elemek felszerelése, hiányzó műanyagok pótlása, küszöbök lakatolása, padlólemez belsejének rendbetétele.

18. Eredeti ülések beszerzése, visszaalakítás.

Nagyjából ennyi most.. :)

 
>> Tuning és extraFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-02-15

Na végül tegnap este sikerre vittem a dolgot.
Kaptam Becza barátomtól egy másik bajuszkapcsoló egységet.
Ezen kimértem a kapcsolót, a leírás szerint működik.
Új, 4*0,6os kettősszigetelésü vezetéket vettem, és a gyári stekkerre való sarukat, illetve zsugorcsövet.
A régi, általam nem feltétlenül jó, és megbízható UTP vezetéket kihúztam, természetesen már rákötve az új vezetéket, így a vezeték behúzása, most a korábbi 1,5 óránál 85perccel rövidebb időt vett igénybe :-)
Majd jött a lábak kimérése, és egyenkénti leforrasztása a computernél.
Próbaút, tökéletesen működött.
A kormány mögötti burkolat viszont megszívatott, kb annyi ideig tartott felszerelni, mint az összes vezetéket csatlakoztatni.
Szóval ebbe az autóba be lehet és be is lett szerelve utólagosan a tempomat.
Próbaúttal együtt kb 2-2,5 órát vett igénybe sötétben az egész mutatvány, igaz, hogy ezt megelőzte a rengeteg utánaolvasás, rajzok elemzése, mérés, és természetesen bosszankodás.

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-02-12

Kicseréltem végre a kuplung munkahengert, picit szalonképesebbé tettem a környékét, és a bal oldali nyúlvány belső falát.
Kicseréltem a motorhőfok jeladót (BO 028 0130 026) reményeim szerint ez megszünteti a torpanást hideg motornál.
Kipróbálni nem tudtam mert az 1.-es injektor O gyűrűje megadta magát és az így keletkező tömítetlenség miatt folyt a benzin.
A munkahenger cseréhez kellett 1L fékfolyadék.

Végre meg lett:
205/55 R16 PIRELLI P7 Cinturato gumi 4 DB.

 
>> SzervizCsapacs // Alfa 164 2.0 V6 Turbo // 2011-02-14

No, elfüstölt egy biztim, így nem volt középkonzol világításom, sem helyzetjelzőm! Füstölt is egy kicsit a középkonzol mögül...!
Szerviz rögtön, régi ismerős szaki megnézte, az izzó volt a rossz, az csinált valami gebaszt! Én ilyet még nem hallottam, hogy egy rossz izzó levág egy 30-as biztit, de ő tudja, ....vagy nagyon részeg :) ...mindenesetre most jó, a műszerfal mögött is átnézett mindent, megcsinálta a füstölgő kábelt, és máris régi pompájában világít a sok kis kütyü..., ledek, ....jaj, gyönyörű :D
6 sörömbe került a történet :)

 
>> SzervizCsapacs // Alfa 164 2.0 V6 Turbo // 2011-02-14

No, folytatom a leírást!

Mikor megvettem, rögtön ment szervizbe. Cseréltem gyertyákat, szelepfedél tömítéseket, beállíttattam a szelepeket, bemérettem a hengereket..., olaj, és a többi cseréje!!
A 6 gyertya közül 4 különböző típusú volt, és 3 különböző hőértékű...., olyan hézaggal, hogy csoda volt, hogy ment!! Még jó, hogy megnéztük!! Mindennel együtt 40 rongy volt...!!

 
>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-02-14

Alfacityre szeretném feldobni a gépTSigát. A külsővel nem versenyezhetek, hiszen Buksinak gyönyörű az autója, Marklar meg - reményei szerint - egy 155 Sw-vel jön. Kénytelen leszek a motortérben valami alkotni. Hoztam pár alkatrészt Érdről, amivel lehet kezdeni valamit. Nekem ugye most rosso a szelepfedelem és a szívósorom. Viszont krómozni szeretném. Így találtam a Goldtouch nevű cégre, ami krómozással, nikkelezéssel és egyéb felületkezeléssel foglalkozik. Így a gyertyatakaró maradna króm. Legfeljebb kap egy újrakrómozást. Akkor a szívósor is krómozott lenne egy-két-sok fém alkatrésszel és konzollal együtt. A szelepfedél viszont kapna egy 24K arany bevonatot. Nem spray, nem aranyfüst, hanem a polírozott felületű tárgyat mártják bele arany-oldatba és az "ráköt". Ugyan az az eljárás, mint a krómozás, csak itt arany-oldatot használnak. Elvileg elég baráti az ár, hiszen 10850 Ft-ért aranyoznak egy szelepfedelet. Jöhet rá még előkészítési felár, ami max 25%.

Egyelőre a szelepfedél előkészítése zajlott.