Blog
Még február elején belénk kanyarodott egy renault-os. Igaz nehéz lett volna észrevennie, mert tiszta hó volt a szélvédője.
A fickó már akkor sem volt szimpi, mert hát mit vagyok én oda egy ekkora karcolásért. A betétlapot is nehezen akarta kitölteni, mert majd egy alapos polírozás eltünteti, meg különben is az ő fekete műanyag lököse kenődött rá. Addig-addig mondogadtam, hogy egy polírt se vagyok hajlandó fizetni más hibájából, míg kitöltötte.
Többszöri mosás után lejött a feket műanyag, de a helyén elég mély karcok lettek láthatóak! Akkor már tudtam, hogy szegényen már csak a fényezés segít.
Telefon a biztosítonak. Még aznap jött a kárszakértő, és adott egy beutalót fényezésre.
A fényezést a siófoki Alfa szalonra biztuk. Türhető végeredménnyel!
A mai nap lett kész.
Vájt füleim nehezen viselik a nyüszögő hangot, olyan mintha sírna az autó.
Megállapításom szerint a vezető vagyis bal oldalon elől szól a lengőkar.
Ezt a feltevésemet a szerelő is alátámasztotta:
Igérete szerint 2000 Ft/ szilent filléres dolog. Könyen és olcsón kicseréli.
Ekkor már mondogadtam neki, hogy nem-e lenne ésszerűbb a komplett kart kicseréln? Ő még mindig kötötte az ebet a karóhoz, mert a kormányösszekötő az tökéletes és birka az aki az ilyet kicseréli komplett.
Tehát kicserélte a két alsó legőkarban a külsőket.
A végösszegen nem kicsit lepődtem meg!
Szerintem meg az a birka aki ezt kifizette!!
Újra eltelt 2 év (öregszünk).
Hála az égnek a házassági évfordulónk is szeptember 1.-re esik, úgyhogy nehéz elfelejteni.
Az új jogszabályok miatt változtak a környezetvédelmi osztály besorolások. Az eddigi 2-esből átsoroltak 6-osba(euro3), vagyis vissza a forgalmi szerintibe.
Köszönet a Magyar Autóklub-nak akik két éve a Z.K-ba 2-est írtak, mert hát csak úgy címszóval!
A következők lettek cserélve:
-Olaj Selenia for A.R 10w-40
-Szervóolaj Tutele GI/A
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Gyertya Ngk Platina 100.000 km
-Kézifékkötél
-Hátsó fékbetét
-Hátsó keresztlengökar első-hátsó
nem tetszett a középkonzol fa mintája, Kalizsolitól beszereztem egy titánt, és Poló blogja alapján beszereltem 30 perc alatt. szép lett.
még egy bőr kormány kell, meg egy szép váltógomb, az utóbbi már érkezik mreni bontott 147-eséből.




Ma újra felkerült a 15-ös téli garnitúra, természetessen centirozás után.
Szerelés közben észrevettem egy kis olajat az olaj leeresztő csavar körül. Nem tulajdonítok neki nagy problémát, nem rég volt cserélve biztos azért olajos.


Kb. 1 hete vettük észre, hogy nem nagyon akar a vízhőfok felkúszni 90-fokra.
Városban még csak-csak tartotta magát 90 környékén, de városon kívül már csak a 75-80 fokot volt képes tartani.
A 147-es topicban megállapította (-ták -tek -tük)Csöri, hogy termosztát csere (a km állása 105657).
Úgyis szerelőt kellett váltanom, úgyhogy a mai napra 15:00-ra kaptam időpontot Csöritől.
A revízió során kiderült, hogy az olaj leeresztő csavar azért olajos, mert meg lett szakítva(köszi S.G) az elöző olajcserekor. De ez most nem került orvoslásra.
A termosztát közben kicserélve természetessen gyári (Behr) került a régi helyére. Kapott még 4 liter Paraflu up-ot meg egy kis desztillált vizet a hütőrendszer, úgyhogy erről is le van a gond egy ideig.
Haza felé már stabilan tartotta a 90 fokot. Köszi Csöri!
A délelőtt folyamán az öcsém (A.R.Viktor) autóját vittem Csörihez, fékcső cserére. Biztos voltam, hogy van helyzetjelző izzója. Gondoltam majd veszek tőle, mivel pár napja kiégett a baloldalim. Egy darab H6W izzója se volt, kifogyott a készlete.
Ekkor még mindig nem gondoltam, hogy micsoda Herce-Hurca vár rám.
Délután folyamán felkerekedtem izzó beszerzésre:
-Az első boltban, ahol jártam, pont nem volt nekik, meg leltároznak, meg minden kifogás, de tudnak rendelni Hétfőre. Mondom nem köszönöm majd szerzek máshol.
- A másodikban szerencsével jártam. Félórás keresgélés után találtak nekem eggyet.
Na ezek után kezdődött csak a megpróbáltatás.:
A nagy keresgéléses-vásárlás után neki álltam visszarakni az izzót a helyére(Én kis buta már elöző nap kiszedtem, hogy az alapján majd kapok másikat). Természetessen elfelejtettem azt a mozdulatsort ,ahogy kivettem.
Ekkor már agyvérzésem volt két infarktussal egybekötve!
Jó egy órás próbálkozás után azért sikerült visszajátszani a helyére! Szégyen!
Újra helyzetjelző csere, csak most a jobb oldali!
Már nem is tudom hányadik autósboltban jártam mire tudtak adni H6W Hellát! (Úgy néz ki nálunk Siófokon ez hiánycikk, ha meg tudnak adni aranyárban mérik!)
Az izzó sikeres beszerzése után gondoltam megint megszenvedek a cseréjével, mint legutóbb. Már szégyeltem magam, hogy egy kétbalkezes szerencsétlenség vagyok. Dehát a rutin meg az évek 5 perc alatt megvolt szerencsémre. Visszanyertem a méltóságom!