Blog
Km állás : 92246
Az autó a mai napon csont nélkül átment a vizsgán ami nem kis örömöt okozott :D
2006 szeptemberében Conti SportContact 2 gumkkal vettem a gépet, szinte teljesen újak voltak. 4 és fél szezont alatt a belső felületük kopásjelzőig kopott, közben volt futómű állítás, valszeg ez volt a fő ok. Idén nyárra újak kellenek. Sokat agyaltam mi legyen a következő, hiszen a Contival maximálisan elégedett voltam, de tetszik a Falken ZE912, a Pirelli P7, a Nokian és még sokan mások. A végére a Conti SportContact2 és a Nokian H vagy V maradt a pakliban, ezek közül a Nokian -t tudtam sokkal olcsóbban megvenni, ezért amellett döntöttem. Rejtett szeleppel szerelve 20.375 Ft. volt darabja (205/55R16). Várom a jóidőt, hogy kipróbálhassam :)







Ma sor került elől a két lengővilla cseréjére illetve mindkét kormányösszekötő gömbcsukló cserélve lett és a balos stabilizátorkar! Viszont haza úton éreztem hogy mintha kissé úszkálna az autó az úton ezért mikor hazaértem megnéztem mindkét első kereket és sajnos a balos 1-2mm kotyogást produkál, tehát reggel irány vissza a szerelőhöz, hogy megnézze mit nem húzott meg rendesen vagy mit nem vett észre! SZOMORÚ VAGYOK!!!!!!!!
Na megjártam a szerelőt és a kerékcsapágyon kellett húzni egy kicsit illetve nagy volt az összetartás! Most már megnyugodtam :-D
Km óra szerint 186000 van benne éppen itt volt az ideje megkuplungozni egy kicsit.
A végeredmény csodás:) Ha már olaj le akkor Tutela zc 75 ment bele újra.




Nos, ismét megvalósult egy elképzelés. Tudom, hogy a gép GrandPrix kivitel és mint olyan a fényezést Giuseppe junior kapta meg anno, mondván hagy gyakoroljon a gyerek. Nem is vitték túlzásba, minden egyszinű lett, tetőtól talpig. Én viszont jobban szeretem, ha van egy kis kontraszt az autón, igy mivel 3 hétig otthon tartózkodtam MO-n, becsengettem Krisz33-hez néhány műanyag elemmel. A végeredmény tökéletes lett: matt fekete festék, selyem fényű lakk. Kösz Krisz. :)



Torjay Lacinak (127_sud) hála megérkezett az utolsó puzzle darab is a fékrendszer felújitásához. Sál, sapka, kesztyű és hétvégén irány a zúzmarás garázs. :)

Türelem fusi munkát terem. :) November vége óta nem sok minden történt, mindössze annyi, hogy Karácsony magasságában kértem árajánlatot a fékmódositás alkatrészeinek legyártásához, de a cég válaszra se méltatott. Pedig a cégvezető a telefonban még emlékezett is rá, hogy egy másik AA-s kartársnak már végeztek hasonló munkát. Ezek után Január közepén jutottam el egy családi ismerős esztergályoshoz, aki végülis anyagáron legyártotta azt a néhány távtartót és fékkonzolt. Hogy tökéletes munkát adjon ki a kezéból, az aluminiumokat egy fél üveg házipálinka fejében le is eloxáltatta. Az eredmény nem lett rossz, bár - talán a pálinka hatására - néhány furatot elfútak. Nem gond, csak esztétikai hiba, mert egyik tárcsa sem teherviselő elem.

Végre sikerült tuladnom a 17-es dotz-okon, helyettük be is szereztem az uj garnitúrát, már csak fel kell szerelni rá a gumikat, amik viszont megmaradtak :-) a felnik 17-esek et35 és 5x98,remélem nem lesz velük gond egyépként sérülés mentesek,továbbá szükségem volt uj szoritora a féltengely külsö porvédőjéhez mivel azt vettem észre h az egész sárhányo csupa vazelin, megnéztem s lám nem volt rajta a szorito amit 1 éve a márka szervizben raktak fel...erről enyit..de megoldottam,csavaros került rá és azota is a helyén van,persze vazelint kellet bele tennem, mert majdnem mindet kikenyte :)továbbá sikerült beszereznem uj féknyereg tartokat, mivel amiota meg az auto azota hiányoztak rola, mostmár ezis rendben van..




Összeállítottam egy újabb teendő listát, mivel mostanában elég sokat időt töltöttem az autó mellett, így volt lehetőségem összeszedni ezeket.
De előbb lássuk mi teljesült az előzőből:
1. Km-óra bekötése - ezzel szívtam hétvégén. Röviden összefoglalva, a sebességmérő jeladóból 3 vezték jön: 1 táp (+), 1 test, és egy változó (+) amelyen a sebességtől függően 0-7,5V között változik a feszültség, ez alapján "mutat a km óra". Ez a vezeték menet közben leágazik a klímához, és a Motorvezérlőhöz, de ez utóbbinak ahogy néztem csak az aut. futóműállítós verziónál van jelentősége. Nálam a probléma az volt hogy ezen a változó értéket közvetítő vezetéken is folyamatos 12V feszültség van. Ha széthúzom a műszerfalból, ha széthúzom a másik csatlakozót ami a műszerfal alatt van (G99A), akkor is folyamatos a 12V.. Úgyhogy szépen behúztam egy másik vezetéket, majd meglátom működik-e így..
2. Kuplung munkahenger csere - megvolt
3. 2000 RPM-nél erőtlenedés - elméletileg motor hőfok jeladó csere, ami megtörtént de próba még nem volt
4.Kipufogó csere - megvolt
És akkor lássuk az újakat:
1. Klímacső csere, klíma beüzemelés
2. Olajcsövek cseréje, amik a blokk és az olajhűtő között vannak. - Ultra szopás
3. Belső világítás időzítő - szét vannak égve a hátsó fejtér világítás kábelei, ez okozza a zárlatot. Annyiban nehéz ügy, hogy szét kell bombázni a hátulját teljesen, hogy ki tudjam ezt a vezetékköteget húzni belőle.
4. Ablakfűtés működésre bírása - már közel vagyok a megoldáshoz :)
5. Vezetékköteg rendezése elöl - konkrétan a motortér jobb oldalán vagyis a jobb nyúlványon a tűzfal felől az elejébe tartó kötegre(lámpa, jeladók, vetillátor vezérlő, stb) gondolok, ehhez le kell venni az első lámpák fölötti kereszttartót (a könyöklőt :)) is.
6. Tetőablak csere - már megvan a másik, csak el kell hozni Marklandból, és beszerelni.
7. Xenon cseréje hagyományos izzóra
8. Check Engine lámpa bekötése - (164Motorvezérlő - 155 műszeregység anomália)
9. Fejegység ellenőrzése - néha ki/be kapcsol, vagy demo módba kapcsol. Szerintem tápellátás lesz
10. Fényszóró mosó - működő relé benne, le kellene ellenőrizni kapja-e a motor a feszt, illetve hogy miért nem képes a motortól a víz a fejre jutni.
11. Szélvédő újra tömítés
12. Féltengely szimmeringek cseréje
13. Főtengely ékszíjtárcsa ellenőrzése, hidegen ott valami hangoskodik.
14. Hátsó féknyergek cseréje
15. Vízcsövek, bilincsek ellenőrzése, és szükség szerinti (lesz) cseréje, "T elágazás" elkészíttetése rozsdamentesből.
16. Fékszervo dob, vagy vákumcső ??
17. Hátulja lakatolása, fényezése, wide body elemek felszerelése, hiányzó műanyagok pótlása, küszöbök lakatolása, padlólemez belsejének rendbetétele.
18. Eredeti ülések beszerzése, visszaalakítás.
Nagyjából ennyi most.. :)
Na végül tegnap este sikerre vittem a dolgot.
Kaptam Becza barátomtól egy másik bajuszkapcsoló egységet.
Ezen kimértem a kapcsolót, a leírás szerint működik.
Új, 4*0,6os kettősszigetelésü vezetéket vettem, és a gyári stekkerre való sarukat, illetve zsugorcsövet.
A régi, általam nem feltétlenül jó, és megbízható UTP vezetéket kihúztam, természetesen már rákötve az új vezetéket, így a vezeték behúzása, most a korábbi 1,5 óránál 85perccel rövidebb időt vett igénybe :-)
Majd jött a lábak kimérése, és egyenkénti leforrasztása a computernél.
Próbaút, tökéletesen működött.
A kormány mögötti burkolat viszont megszívatott, kb annyi ideig tartott felszerelni, mint az összes vezetéket csatlakoztatni.
Szóval ebbe az autóba be lehet és be is lett szerelve utólagosan a tempomat.
Próbaúttal együtt kb 2-2,5 órát vett igénybe sötétben az egész mutatvány, igaz, hogy ezt megelőzte a rengeteg utánaolvasás, rajzok elemzése, mérés, és természetesen bosszankodás.