Blog

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-02-07

Ezen a szép tavaszias napon gondolta úgy,hogy többé már nem szolgáltat áramot.....
A mínuszokban tette a dolgát és pont ma,amikor csicseregtek a madarak és ragyogott a nap,ekkor fejezte be a tevékenységét :((
Ezzel vettem meg a kocsit és négy telet teljesített,úgyhogy nem szólhatok semmit :))
Utódja kerestetik :))

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-02-07

10350 kilóméter megtétele után ma került sor az olajcserére szűrőkkel egyetemben :))

Nekiálltam a légszűrő cserének és lebontottam a szívóágat a csonkig, hogy lecseréljem a fojtószelep tömítést ill. megtisztítsam az LMM, fojtószelep, alapjárati motor hármast, mivel pár hónapja voltak alapjárati problémák. Mikor végeztem és összeraktam, akkor derült ki, h szét van repedve a vastag szívócső az LMM és a fojtószelep között. Így ideiglenesen orvosolni kellett. Erre egy megfelelő méretű gyantás zsugorcső szolgált. :) Most sokkal jobb az alapjárat, de lehet ki kellene cserélni a vízhőmérséklet érzékelőt is a termosztátban...

>> Egyébötödik Béla // Alfa 33 SW TD // 2011-02-07

Ma megint indult. Persze ez nem volt ilyen egyszerű, mivel a múltkori üzemanyag hiánynak köszönhetően levegős lett az üzemanyag rendszer. Bikázás, köszörülés, indulás. Viszont az izzítás újfent rakoncátlankodik. A napokban tartok egy állapot felmérést, bevásárolom a szükséges alkatrészeket, 4 gumit, mert közeleg a téli álom vége. Újból a közúti közlekedés része leszünk.

 
>> SzervizSasamester // Alfa 33 1,3 VL // 2011-02-07

Sok keresgélés és alternatív megoldás helyett kénytelen voltam elgurulni ma egy kipufogó szervizbe. Hál' Istennek, még aránylag időben érkeztem, így a leömlők kb 10-15 cm-es darabjának kivágása és új csővel való helyettesítése lehalkította az én kis Drágámat. Úgy tűnik megszűnt végre az időnkénti szelep visszadurranás (fals levegő nesze neked), beállt az alapjárat és végre nem hiszik azt, hogy egy MTZ 82-el járok :) Szerencsére az egyik szerelő szereti az Alfákat, így gyors kezelésbe is vette Hörbit, ellenben a többi, a márkával kevésbé szimpatizáló szerelővel.

 
>> SzervizA.R.Peti // Alfa 147 1.6 T.S. Distinctive // 2011-02-16

Maga a vezérlőegység megfelelően működött, csak a vezetőoldali hőmérséklet szabályzógomb tekerése közben nem éreztem kellően erősnek azt a racsnis érzést, mint a másik két szabályzógombon.
Gondoltam kikopott a műanyag. Többen mondták húzzak befőttesgumit a gomb mögé. Nem tartottam 1. osztályú megoldásnak. Továbbra sem hagyott nyugodni a tény, hogy már nem olyan, mint rég.

Tegnap délután nekiláttam a feladatnak.:
-Gyári rádió kiszedése (4 popszegecs) a rádión lévő lyukakba
-Bankkártya-pohártartó eltávolítása (2 lapos cs.húzó) a felül lévő reteszekhez
-Klima vezérlő kiszedése (imbuszkulcs) a két csavarhoz

Ezek után ma neki álltam szétszedni a vezérlőt:

Először is leszedtem róla a ködlámpa, vészvillogó kapcsolósort, így könnyebben hozzáfértem a burkolathoz. Ezt két torx csavar tartotta. Kihúztam a belső hőmérséklet érzékelőt is, amit így legalább megtudtam kicsit pucolgatni, tiszta por volt!
A burkolat eltávolítása már gyerekjáték. Kis laposfejű csavarhúzóval megfeszítettem az oldalán a fület és már lenn is volt.
Kicsavartam a torx fejű csavarokat 7db-ot. 2 a kijezőt fogta 5 a nyákot. Az elektronika eltávolítása után fény derült a hibára.

Eltört a racsnispöcök háza!

Megnyugodtam ragasztható. Kezdeti repedéseket fedeztem fel a másik két háznál is, úgyhogy azokat is megragasztottam. A ragasztáshoz Epoxy ragasztót használtam.
Száradás után visszaraktam a racsnispöcköket a helyükre. A tekergetéses próba következett.
Olyan, mint fénykorában!
Gyors összeszerelés után visszakerült a középkonzolba.

Minden úgy műkődik, mint rég! Visszatért a racsnis érzet!

 
>> Tuning és extraFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-02-07

Nem volt benne...
"Sebaj, majd felkerül a kar, és csak be kell csatlakoztatni, tízből egyben nincs bekábelezve"...
Hát igen, ez pont az...
Írásos segítség keresése, táblázatok, csatlakozók, kapcsolási rajzok, és alkatrész elhelyezési rajzok elemzése.
Oké, megvan a megfelelő csatlakozó, ott kell rákapcsolódni 4, azaz négy vezetékkel, amit felhozok a karig, és kell egy ötödik, ami a tápot adja majd.
Van vagy fél méter, viszonylag könnyen hozzáférhető helyen, nem is értem miért nem húzták be...
Bekötés sötétben hidegben, gugolás stb.
Próba: semmi
Kar leszerel, kimér, kar rendben van.
Csatlakozótól karig kimér, ott is rendben van.
Na itt ált meg a projekt, a következő lépés a (pedálsor felett lévő) csatlakozó és az ecu közti kimérés lesz.
Már semmin sem lepődöm meg, az is lehet, hogy egészen az ecu-ig kell kikábelezni.
Mint pl Haro barátom autójában:
teljesen ugyanaz a lábkiosztás tempomat téren mindkettőnknek, nála viszont az ecu csatijában pontosan az a négy tüske hiányzik, ami a tempomat vezérléséhez szükséges.
Nálam ezek ugyan benne vannak, de ez semmit sem jelent.
Újra kimérem, és ha nem találok semmit, akkor sajnos be kell húznom direkt ecu-tól a tempomat karig...
imádnám...

 
>> Tuning és extraFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-01-31

Rettenetesen fázott az ülőgumóm, hosszabb ülés után akár az út után fél órával is, úgyhogy szert tettem egy pár ülésfűtésre, melyet beszerelve 35rókáért dobtak utánam.
Két fokozatú, és a mínusz hatban is 3perc alatt érezhetően meleg lesz.
Habár nem carbonszálas (minden kárpitos azt ajánlotta, mert ha sérül, akkor csak a sérülés helyén nem fűt a többi helyen pedig igen, ez a hálós felületnek köszönhető), de annál olcsóbb volt, és 7 azaz HÉT év! gari van rá.

 
>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-02-07

Elkeltek a 17" felnik, és az is biztos hogy a képen látható 15"-os Zender Sportok lesznek helyette.
A dizájn valami hasonló lesz, megspékelve kis meglepivel is. A gumik még kérdésesek.

Ma megkaptam az új EU szabványos rendszámtáblát. Öröm az ürömben, hogy a szélvédőre ragasztandó kis címke szériahibás, felrakásnál megsérült, így szarul néz ki :-/ remélem nem szopom meg emiatt...
Motorkönyvem egyenlőre nincs, azt majd csak 1 hónap múlva kapom kézhez. Most egy igazolás helyettesíti ezt az okmányt.
Sajnos jövőre ismételten cserélni kell, mivel az "okosok" rosszul nyomtatták rá az országcímert :S Mi ez, ha nem lehúzás???