Blog
Ismét Csöri maestro vette kezelésbe a verdát, az önindító rakoncátlankodott, de szerencsére "meggyógyította",cserélni nem kellett; illetve a szokásos szűrők- és olajcsere is megtörtént, természetesen Selenia ment bele. Féltem, hogy a fékek is csereérettek lesznek, de Csöri szerint még teljesen rendben vannak, én pedig nem szálltam vitába vele...:-))) Pár hete bal elölről van egy kis kopogás (felső lengőkar + szilent), aminek orvoslására majd a szabadságolás után megint visszatérek Várpalotára...
Új akksi miután szegényke megadta magát.
Megoszlanak a vélemények a 156 fékrendszerének hatékonyságát illetően, de szerintem azt a tény, hogy a 192 lovas v6 és a 115 lovas 1,9 jtd alatt azonos cuccok "harapnak", nem igényel komolyabb okfejtést.
Választásom a 166v6 gyári nyereg/tárcsára esett, melynek 4 dugattyús Brembo nyergei és 310mm-es tárcsái nemcsak, hogy nagyobbak az első szériás 156GTA-nál, de a bontóban jutányos áron meg is lehet szerezni.
Sajnos a csonkállványok nem azonosak, így külön gyártatnom kellett, egy átalakító közdarabot, de ennek segítségével tökéletesen működik. Méreteiből adódóan, a gyári 15" kereket el kell felejteni, így még téli keréknek is minimum 16"-osat kell használni. Szerettem volna a gyári sportcsomagos(5 lyukú) felnit feltenni, de nem passzolt. Mindenképp gyárit akartam, és 5 félét próbáltunk fel, de egyetlen 1 fért el, a selespeed gyári kereke.
Gyári fékek: 1 dugattyús ATE úszónyerg, 284mm átmérő, 22mm vastag hűtött tárcsa
Tuning fékek: 4 dugattyús BREMBO nyerg, 310mm átmérő, 28mm vastag hűtött tárcsa




Ma nagyanyám születésnapját ünnepelve átugrottunk Sárospatakra.... ismét sikerült kollégákkal összefutni, mégpedug egy legynel 145 és egy faceliftes 166 :)
Rá kell, hogy ébredjek ennek az autónak tényleg lelke van. A vasárnapomat egy új majdnem "családtaggal" akartam tölteni. Egy kicsit ápolgatni tisztogatni, majd kettesbe elmenni túrázni egyet. Hát a számításomat rögtön áthúzta, az én kis Alfám, mert Code felirat világít és nem indul. Állhattam neki vele foglalkozni, így a tervem meghiúsult. Majd miután végeztem és megnyugtattam, hogy nem fogok kevesebbet költeni rá, és továbbra is a jó minőségű alkatrészeket kapja megnyugodott, és elindult :)
Ezek után hogy összeismerkedjenek elmentünk egy közös túrára. Igaz én csak az egyiket tudtam vezetni :))


Kereken 147000 Km-rel a számlálón motorcsere történt. Most állítólag egy 156-osból kiszedett motor van benne, ami eddig állítólag kb 70.000 km-t futott Angliában. Nem rossz, bár a hangja koránt sem olyan szép, mint a réginek. Arról nem is beszélve, h ezek a hülyék persze mindent átalakítottak a blokkon kívül, így a beszerelés nem volt egyszerű művelet. :(
Hátsó fékbetétek cseréje, bal féklámpa cseréjével.