Blog

>> EseményTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2009-03-08

Most, hogy visszaértem Genfből, a világ egyik legreprezentatívabbnak tartott autókiállításáról, némi háttérinfót osztanék meg a kedves olvasóval.

Bár maga Genf nem túl nagy (180 ezren lakják), mégis van rengeteg villamos és buszvonala, követlen vasúti összeköttetése a nemzetközi repülőtérrel, ahova a világ minden tájáról érkeznek kisebb-nagyobb repülők és van egy Palexpo nevű csarnok, amelyben nagyjából kétszer férne el a budapesti Hungexpo területe. Itt rendezik meg a genfi autókiállítást, idén éppen hetvenkilencedszer.

Ugyan a nagyközönség számára a megnyitó majd csak 5-én lesz, a sajtó számára március 3-án és 4-én nyílt napot tartottak (mint eddig mindig), ahova egy elég szigorú akkreditációs szabályrendszeren átvergődve lehet bejutni. Idén mintegy 1200 újságíró regisztrált az eseményre a világ minden pontjáról.

Reggel 8 órakor, amikor megérkeztem a nyitásra azon gondolkodtam, hogy a nagy gazdasági válság miatt vajon visszafogják-e magukat a gyártók. Konstatáltam, hogy erről szó sincs, még a GM márkái is teljes pompával jelentek meg, recesszió ide, vagy oda. Presztízskérdés egy ilyen jelentős kiállításon a részvétel és ha már úgyis beépítették a marketing költségekbe, akkor eljönnek, a kiadásokat meg majd jól elszámolják.

Sajnos nem volt nálam nagylátószögő objektív, így nem tudtam olyan fotót csinálni, amivel meg tudtam volna mutatni, mekkora területen is fekszik a kiállítás. Amit a lenti fotón láttok, az a 4-es pavilon fele, ezen kívül további 5 csarnokban zajlott a mustra.

Ami nekem, mint újságírónak hatalmas élmény volt, az a sajtóközpont (kettes kép). Egy óriási teremben felállítottak 300 számítógépet és további 1000-nek helyet hotspottal és minden high-tech cuccal együtt, hogy az ide érkező újságírók el tudják küldeni a szerkesztőségekbe az anyagokat. Olyan volt, mint egy igazi hírgyár és tényleg az volt. 1200 újságíró, fotós, operatőr, riporter dolgozott itt, köztük én, mint az Alfa Amore és Magyar Távirati Iroda kiküldött tudósítója. Öröm és élvezet volt részese lenni a "gyárnak".

A kiállítás persze nem kiállítás bomba hostesscsajok nélkül. Ők pedig, szerencsénkre úgy lettek "idomítva", hogy objektívre rendkívül érzékenyek legyenek. Amint meglátták, hogy célkeresztbe veszik őket, egyből pózoltak. És ez így van rendjén. Nekik ez a dolguk, mi meg élvezzük egy kicsit, hogy csábosan tekintenek ránk.
A lányokról egyébként egy hamarosan megjelenő külön cikkben számolunk be.

>> SzervizZsotti // Alfa 145 QV // 2009-03-04

...csak 2 hétig volt jó a legújabb szerzemény. :(((
A hibát már nem is ecsetelem. Ma végre meg tudtuk ejteni a motordiagnosztikát, de a gép nem talált semmi hibát. Következő lépésként most a trafó csere-próba következik.

 
>> EgyébVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2009-02-26

Sziasztok.
Ma újabb szerelés volt. Visszakerült az eredeti műszerfal. Kivilágítva. Olajszint ellenőrzés. És felkerültek a hátsó kerék feletti ívek is. Meg új rendszámkeret előre és hátra. És az akksi-rögzitő ketyere is megjavult volna, ha a csavart nem töröm el:-(( Ezt még pótolni kell. És az utastérben is világit minden mint a karácsonyfa. Köszönet Ari barátomnak. :-))

 
>> EgyébFerke // Alfa 146 1.7 16v Boxer // 2009-03-04

Belső tér bontása folyt.

>> SzervizErhard 242 (Pure Energy) // Alfa 145 1.4TS // 2009-03-04

Amik cserélve lettek: vezérlésszett, vízpumpa, vezérlésmódosító, 8db gyertya, tömítések, olaj A20K, szűrők, első fékek....most már mehet műszakira :)

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-03-03

Ma (0303) elvittük a karikákat a Szentmihályi útra - nyári 17-es alukerekek -, hogy újra görgőztessenek, javíttassanak és fényeződjenek. 1,5 hét és elkészül a mű. Remélem, addigra lesz már tartósan olyan idő, hogy egyúttal fel is kerülhessenek egyből a bódé alá. Ameddig ott voltunk - 10-15p -, láttam, hogy már szét is kapták a fiúk a kerekeket és átvitték egy másik műhelybe. Nem szaroznak, na:) Csak a fényezésre kell várni többet majd.. A felségjelzéseket visszaadták. Én meg még itthon jól felírtam a felnik sorszámát, nehogy vmi gagyi replikát adjanak vissza a gyári sorszámozott GTA felni helyett:P :) Felteszem mi maradt belőle, egyelőre.

>> EseményBianco // Alfa 164 2.5 TD // 2009-03-06

Talán a sok kilométernek , talán a mostanában túlzottan sportos vezetésnek köszönhetően a mai napon beteljesült egy rémálmom...
A városban "haladva" hirtelen erőtlen és szabálytalanul járó motorra lettem figyelmes. Majd ezután koromfekete füst a kipufogóból, és periódikusan csattogó hang jött a motor felől.....váááááá nem megy csak 3 henger... :-(((((
Kímélő üzemmódban, szinte alapjáraton irány Hari mester !!!
Gyors porlasztócsúcs csere, de semmi változás :-(((
Az első gyors diagnózis: dugótörés vagy hasonló a 2. hengerben...

Most várom a pontos kórismét és elmélkedem, hogy hogyan tovább........


Az egész pénteki nap Gattazzo feltámasztására lett szentelve és büszkén jelenthetem,hogy újra dobog a sportos dízel szíve!!!
Szerencsére ellátták gyárilag 1-2 típushibával , viszont most ennek köszönheti, hogy újra ketyeghet a szíve és nyomhatja a füstpamacsokat a vetélytársak orra alá :-)))
A 2. henger szelephimbáit leszorító csavarja "lazult meg",hogy hogyan nem tudom... :-))
A lényeg, hogy újra száguld !!! Köszi Hari !!!!!!!!!!!!!
A nap egyetlen negatívumaként fény derült a turbóm használtsági fokára.......nagyon el van kopva szegény, de sebaj..keresünk másikat..... :-))))) Esetleg nagyobbat a KKK 16 -nál.... ? :-)

 
>> SzervizBianco // Alfa 164 2.5 TD // 2009-02-21

2 év sorozatos elfelejtés után ma sor került egy szelepfedéltömítés cserére és egy szelephézag beállításra is. :-)) Sokkal csendesebb és simább lett a motor járása.
Egyúttal megejtettük a szokásos olaj és szűrők cseréjét is.
Olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő
Jaj a stabrúdszilenteket majdnem elfelejtettem,
megszűnt az 1 hónapja előjött kopogás !!!

Köszi Hari !

 
>> SzervizZsó // Alfa 33 1.5 ie // 2009-03-03

A hétvégén egy kisebb malőr kíséretében megtörtént az olajszűrő és olajcsere (168 000 km).

A malőr, ami miatt a fél órás művelet két és fél napig tartott, a következő volt:

Nyilván az olaj leeresztése nem volt nagy kaland...amíg csöpögött, leszedtem a jobb hátsó ajtó kárpitját, és megnéztem miért kattan olyan nagyokat nyitáskor. Az ajtóhatároló két csavarja ki volt teljesen lazítva, ez volt a nemkívánatos zaj forrása.
Ezek után gondoltam elég ideig csöpögött már az olaj, hát alámásztam a kocsinak, ám ekkor jött a meglepetés. Mikor csavartam volna be az olajleeresztő csavart, cask egy nagy lyuk votl ott, de semmi menet. Már kivételnél is furcsa volt, hogy a nagy lyukban csak egy sima M10es, hosszú csavar van egy nagy alátéttel és nagy tömítéssel, de akkor annyira nem gondoltam végig a dolgot. Nos, eddigre már muszáj volt végigpörgetni a lehetőségeket. Végül a fórumozók segítségével összeraktam a lehetőségeket. Valszeg az előző tulaj elcseszte a gyári menetet, és belemekkmesterkedett egy furattal ellátott vasdarabot, amihez hozzáhúzta az alátétet, ezzel tömítve el a lyukat. Ez a rendszer persze beleesett a teknőbe, így nem maradt más, mint levenni azt. Újabb érdeklődés a fórumon, majd mikor befeküdtem a felbakolt kocsi alá, szembesültem a szomorú ténnyel, hogy nem lesz egyszerű dolgom. Ugyanis az első futómű hídja meg egy összekötő is eltakarja a csavarok egy részét. De gondoltam én aztán nem fogom szétszedni a futóművet egy rohadt kartel miatt.... hát nekiláttam nyolcadfordulatonként, kicsavart kézzel és egyéb eszközökkel kiszedni azt a 7-8 szar csavart. Azonban korai volt az öröm, mikor az utolsóval is végeztem, mert kiderült, hogy a kipufogócsonkoktól nem lehet leszedni a kartelt, ugyanis az olajpumpa nem engedi le. Viszont a rozsdás kipufogócsonkok leszedése se lett volna jó ötlet, ki tudja, hány anyát nyaltam volna el, újabb sor káromkodást indíva el, így inkább egy mágnessel kiszedtem a beesett darabokat, és a kuplungcseréig ideiglenes módon hasonló módszerrel visszaraktam az olajleeresztő csavart. A kuplungcseréhez majd kivesszük a motort, a kipuffrendszert is lecseréljük, így akkor a kartelcsere is elkészül. Ejj de várom már...
Szép hétvége volt....nem pont ezzel terveztem eltölteni. Dehát mit is vártam egy újabb öreg autótól :P

>> AutóápolásMoti // Alfa 156 Distinctive 1.6 16V T.S. // 2009-03-03

első ablaktörlők lapátjainak cseréje....