Blog

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2009-05-23

A vízhőfok hirtelen felmelegedett a mostanában jött meleg miatt. 20 fokban kb 5 perc állás után elindult a ventillátor és percenként kapcsolgatott. Most kicseréltük a termosztátot, plusz új paraflu is aztán meglátjuk mi lesz. THX András Bácsi

ui:
2009.06.08
Eredmény gyanánt felesleges volt a termosztát csere. Hasonlóan hirtelen melegszik be az autó. Legalább 30 fokban sem melegszik gyorsabban ahogy tapasztaltam. Multkor eltünt a ventillátor első fokozata csak a második volt. Az elsőt egy Kollégám és András Bácsi segítségével orvosoltam. Most már van újra első fokozat is.
(A csatlakozó rohadt szét, csati beszerzése volt körülményes, de egy kollégám sportszeletért cserébe hozott egy marékkal.)
Azt mondják ne izguljak majd megy a ventillátor. Engem akkor is zavar hogy 20 fokban zümmög míg régebbi termosztáttal 40-45 fokban is 5 percenként kapcsolgatott csak, igaz akkor meg télen nem volt fűtésem menet közben.
Tuti más konstrukció ez a termó, sőtt gyanítom 90fokra tervezett termó ez csak 83fokra lőtték be... Lett egy használt de jó termosztátom. Legközelebb más stípust próbálok ki ez EPS...

Áppdét:
2009.06.29
Nos hát úgy néz ki hogy lehet ez az újj gyári állapot, hogy piszok hamar melegszik hidegben is. melegben eléri ugyan azt a hőfokot hamar ahol bekapcsol a venti első fokozata de amúgy nincs vele semmi gond. Majd hozzá szokom :o)
eleddig nem foglalkoztam ezzel a problémával, aztán figyelni kezdtem, h melyik autó hogyan melegszik, és hát hasonlóan ahogy látom... Csak még mindig nem fér a fejemben hogy mitől van ekkora különbség a régi és az új termosztát között.

 
>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2009-07-05

És igen, ezt is megértem, hogy úton maradtam a kocsimmal. Előzés közben elkezdett kopogni valami a motortérben. Jobbnak láttam vontatókötélen hazajönni. Jövő héten majd kiderül mit műveltem már megint. Nagyon nem kellett ez a történet. :S

>> Tuning és extraPeti156 // Alfa 156 1.9 JTD // 2009-05-25

Nézegettem mindenféle ülés fűtést, a Wabesco bár tökéletes lett volna, de 30eFt-ért húzosnak találtam, aztán a vaterán vettem gyári bmw-s szettet 5eFt-ért. Kipróbáltam, teljesen szuper, 2 vezetékes, az egyik direktbe kapcsolt, a másikhoz vmi szabályozott fesz kell - sajnos ezt a kapcsolót hiába kerestem. De nekem a sima kapcsolt is megfelel. Az ülés szétszedése kicsit szöszölős, elvégre kárpitos munka :) megoldható, csak idő kell hozzá :) Az ülés ( hamár kint van :) az oldalsó műanyagok lecsavarozása után a hátsó alsó részen szétnyitható a (bőr)huzat, majd hátul benyúlva ki lehet oldani a huzatot rögzítő, feszítő damilokat. Ezután rátettem a huzat tetejére a fűtőszálas lapot és a fölösleget levágtam, majd a damilok helyét megsaccolva kilyuggattam 6 helyen. Ezután becsúsztattam a szivacs és a huzat közé a fűtőszálas szövetet, és átfűztem rajta a damilokat - na ez idegölő volt :) - aztán meg a szivacson keresztül, majd hátulra és ott rögzíteni. A fenék részen sajnos, a huzatot drót gyűrüvel rögzítették, ezt ki kell operálni kombifogóval, majd a fűtőszálas szövet méretezés-vágás-lyuggatás-behelyezés jött, és mivel a fém gyűrüket veszélyesnek találtam a fűtőszál közelében, ezért gyorskötöző műanyaggal húztam vissza a huzatot. Természetesen a kábeleket a középkonzol felé vezettem ki, majd ott vagy a műszerfalon keresek helyet a kapcsolóknak ( kis kerek kapcsolók piros leddel :) aztán majd az akksiról húzok egy kábelt 20A biztivel.

 
>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2009-05-22

Bekerült a xenon a H7es izzó helyére. Kell a távolsági fényszót is cserélni, mert így sárga mellette nagyon. 6000K-re lett cserélve. Volt egy 8000K-s, de a 45 mm-es izzó pont hozzáért az árnyékolóhoz és emiatt nem gyújtott be az izzó. Cseréltem egy 43 mm-es izzóra. A helyzetjelző helyére is egy "xenon töltésű izzó" került. (meg se éri, ez kurva drága). Ezzel is gond volt, mert rosszat foglalatút postáztak. :-)
Remélem nem égetem ki senki szemét vele. Úgy vettem észre a beállítás tökéletes. Eddig nem villogott senki....főleg nem zebrafényhídas jagelló.

>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-23

Vikking már jóideje felajánlotta, hogy van valami szuper polírozó cucca, amivel sikerült eltüntetnie jópár kisebb-nagyobb karcot az autójáról, és hogy ha van kedvem/időm, akkor kipróbálhatom én is. Ezért el is mentem (0522) és beszereztem 50db W5 polírozókendőt Lidl-ben, ha arra járok, akkor legyen nálam ilyen is. :) Illetve még egy kátrányoldó spray-t is vásároltam (0523) a tecsóban, mivel a múltkori kátrány adag nem jött le teljesen az oldaláról. :S Reméljük később nem lesz rá szükség, de ha mégis.. akkor lesz.

[Költségeim: polírozókendő (50db) 795Ft, kátrányoldó spray 899Ft]

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-22

Megérkezett a korábban Punishertől rendelt küszöb pár. Élőben is tetszik, már csak fényezni kell, és mehet az autóra. :-)

>> Szervizmotyo // Alfa 156 1,6 TS // 2009-05-21

Olajcsere: Selenia 20K for Alfa Romeo 10W40 (14430ft 6l), Olajszűrő (2900ft),Fékolajcsere: (3300ft), Hibakódolvasás,törlés (5000ft) Munkadíj: (8000ft)
KM állás: 135470km

 
>> SzervizAzmo // Alfa 33 P4 // 2009-05-22

Nagyon régen jártam erre, tavaly nyár végi események kissé megzakkantottak. "Kedves" barátom szarrá tört egy 7es bmw-vel, konkrétan totálkárra....röviden, velősen....ám most úgy néz ki Vince jóvoltából ismét dübörögni fog a boxer szív, csak lehet más, járóképesebb kaszniban :)

 
>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-05-21

Elisabeth musical

 
>> Egyébpadocska // Alfa 147 Twin Spark // 2009-05-21

Visszakaptam 4 nap után :) Már úgy hiányzott ...
Gyönyörűre fényezve elől hátul, és kiklapálva azt az apró malőrt amit a néni okozott, aki beletolatott. Csillog villog. Ennek örömére elkezdtem írni a blogot, ígérem visszamenőleg is beleírok mindent. :)