Blog
3 azaz három hengerezünk. Tegnap óta nem igazán akar menni a 2. hengerem úgyhogy most megint bent áll a garázsba és várja hogy egykét alkatrész ki legyen rajta cserélve.Most eljutottam arra a szintre hogy körbelocsolom benzinnel és felgyújtom a 3,14csába ezt az olasz "csodát". Kezd nagyon elegem lenni a sok hülyeségből.......
Ma a tettek mezejére léptem , igaz eleinte hátrafelé:
a bal első ajtózáramban a műanyag elem elrepedése miatt a kulcszárral mozgatott himba szeret befeszülni, nem nyílik az ajtó ilyenkor. Egy ideje rendben volt, de pár napja megint kezdte :-(
Elhatároztam, hogy mielőbb bontóba megyek és megnézem az ottani gép első zárait, ha a műanyag nem repedt azokon, elhozom őket. Sőt úgy tűnt, akár ma el is juthatok böngészni...
Ebből persze az elhúzódó megbeszélések miatt semmi nem lett, viszont menet közben a bal első belső gombot lenyomva sikerült magamra zárni az egész kocsit, majd beragadt az ajtózáram :-p
A jobb egyben ki van véve a himba, ilyenkor az marad nyitva, igaz kívülről bezárni sem lehet , csak a hátsókat lehet kézzel nyomkodni - meg persze a jobb 1-en át kiszállni :-(
Végre lement a nap : szerdánként mutter jön a gyerekekre vigyázni, asszonyka tanfolyamon - én is leléptem egy órácskára a garázsba. Előlre a nyári kerekeket már napközben fel akartam tenni, most legalább nyugodtam megkerestem a kesztyűimet és nem a ház lakóitól zaklatva láttam hozzá.
A garázsba menet belülről - ajtóborítás nincs! :-) - lekaptam a B1 könyöklőt, majd sikerült a zárat kipattintanom, behúzó vissza és döntés:
Pénteken délután TURI:
1. zárak
2. műszerfalernyő - ha nincs szarrá érve! Az enyém a letört fülek miatt nem rögzíthető a műszerfalhoz és gyárilag csak órákkal együtt van 23k-ért.
illetve +1: ha nem drága, el kellene hozni a J1 műanyag kerékdobot - talán a repedt-törött, de nem hiányos lenne a legjobb - hátha kis módosítással a tervezett hátsóhoz öntőformaként szolgálhatna.... ?!
Garázsban: lemostam a felniket és feltettem őket. Gyors orrfutó-szemle is volt közben - kilóra minden megvan, egyenlőre elvannak az elemek, ha kicsit kopogva is.
Bal első emelési pont környéke még decemberben beszakadt, még tart a szilós kinyomás, nyilván emelés csak a lengőkarnál addig. Fel is írom:
LAKATOLÁS B (kevésbé fontos részek-sorozat) 001: bal első küszöb-vég
Mocskos dísztárcsát elmosni szépen, ehhez kellékanyag: BRIGÉCIOL!
Kitaláltam még, hogy ha a lakatolás miatt hátul lesz egy darabig téli-kerék ,a peremén csorbult-sérült J2 RONAL-t megpróbálom rendbetetetni - bár ott tartanánk!
A márciusról röviden: több - itt nem részletezett okból - gyakorlatilag csak űztem a Kisszarost.
Pedig tényleg lenne mit csinálni a háza táján, leginkább a bal hátsó sárvédő és vidéke gyalázatos már, ezt kellene mielőbb rendbetenni - plusz a milliónyi apró szir-szar...
Döntésem: apró lépésekkel napról-napra elő kell készíteni a projektet.
A tavalyi év tapasztalata: túl későn és utána is csak halogatva fogtam hozzá az előkészítéshez, ez részben a legmegfelelőbb megoldás keresése is volt egyben, vizont nem értem a végére őszig...
Ez első körben sokáig nyilván csak ideák kergetése folyt, ezt fel kell adni és gyakorlatiasan kitalálni a megoldást.
A motivációt erősítendő intenzív bloggolást írtam elő magamnak, hátha a netbe vésett ígérgetések nem teljesítése feletti röstelkedés előrébb vinné a dolgokat. :-p
Első körben levettem a bal hátsó küszöbborítás-felet:
a küszöb vége teljesen OK, tehát a javítóív elég lesz.
A dob pereme szanaszét rohadva, Józsi Lada-dob befaragását javasolja - én azért meg fogom kérdezni a Fiatnál, kapható-e gyári doblemez?
Ha ez megvan, akkor elvileg tartós jó időben gyors szétbontás kell: a "hátsóülés, csomagtérburkolat, lökös le" az egyszerűbb dolog, van azonban "spesziális téma" is: eddig a futómű és a tank egyszerre kiszedésével számoltam, de ez - bármennyire is alapos hozzáállás - nem megoldható, gyakorlatilag akkor a garázsban kellene lakatolni, ahol se hozzáférési hely, se áram nincs.
Legvalószínűbb, hogy csak a tankot szedem ki, ezt feltétlenül szükséges és házilag is menni fog. Így legalább vontatni lehet - valahová, még nem tudom - emberi számítás szerint a doblemez úgyis csak a legszükségesebb mértékig lesz visszavágva, reményem szerint a rugótorony környéke ép, a korábban látott egy helyi átrozsdásodást a lakatolást követően , futóműszerelés (kiszedés) után talán már én is meg tudom csinálni - ehhez persze át kell nézni a doblemezt majd alaposan.
Ajtók brutálisan nyekeregtek, elkezdtem a WD40-ezést, egyenlőre bemutató jelleggel.
itt az ideje szélvédőt cserélni...( mellékelt képen látható egy apró kavics/pont bol milyen repedés keletkezhet:( )
jön a tavasz, jönnek a gondok, a kövek... ach.. én ezt már nem bííírom:( :D
az új már rendelés alatt.. várható szállitás és csere jövő hét folyamán.
szélvédő: 67 eur
csere: ócsópíz haverarcnál:D remélem:D

a mai hibakódolvasás után gyors be is szereztem egy légtömegmérőt. a csere kész:D végre érezni a pacikat:D csak most meg nem tudom megállitani a kocsit:( kéne valami jobb fékeket vennem :D holnap meglátjuk mit mutat nagyobb sebességnél, mert itt gyorsan elfogynak az utcák:( :D meg persze előzésnél...
u.i.: költség: ismerőstől / euróban

Mivel a króm réteg elég gyatrán nézett ki a sok apró kő felverődésnek köszönhetően, és a króm réteg sérüléseit nem nagyon lehet házilag javítani úgy döntöttem hogy lecsiszolom és kap egy matt fekete festést.




Mak Racing Spirit White felniken 205/50 R15 Hankook gumik. Kíváncsi vagyok a teljesítményükre. Vizuálisan meggyőztek (persze az anyagiak is), de azért persze az még nem minden. Szóval, meglátjuk, hogy muzsikálnak...
Készlett a jobb oldali kavicsfelverődés eltüntetése még egy polír kell neki aztán a nagy bibik eltüntek.

