Blog
Hétfő este szépen eldurrant a hűtőm...megpróbáltam kedd reggel egyedül orvosolni a problémát, de sajnos sikertelenül. Eredmény: trélerezés a szervízbe 8000Ft, szervíz munkadíj ( én voltam a 3. szerelő, és még így is) 8000Ft, új Valeo hűtő kurrrva drága 30000Ft. Ennek eredménye: hűtés ugyan tökéletes, de a pénztárcám kiürült. Az idegállapotomat nem ecsetelném... viszont nagyon rendesek voltak a Ber-Do-nál, mert amikor odaszóltam, hogy mennék, azonnal volt hely az akna fölött, és mindent félbehagytak.
Elérkezett az idő, és a 10.000 km az esedékes szervizig. Jelen esetben ez 107.720 Km -nél következett be. Korábbi szerviz dokumentációk átnézése után úgy ítéltem meg, hogy a gyertyák és a hosszbordás szíj, valamint az ehhez tartozó feszítő és vezető görgők cseréje is esedékessé vált. Az alkatrészeket a korábbi tulajdonos Tóth Péter (Peti16v) segítségével szerezetem be. Utólag is köszönöm a segítséget! :-))))
Alkatrész Gyártó Cikkszám
levegőszűrő MANN C1589/3
olajszűrő MANN W712/16
pollenszűrő aktívszenes MANN CUK2951
hosszbordásszíj GATES 6PK1853
hosszbordásszíj vezető RUVILLE 55849
hosszbordásszíj feszítő INA 534010920
gyertya1 NGK BKR6EKPA
gyertya2 NGK PMR7A
olaj selénia 20K 3x2l
A szervíz kiválasztásánál nem volt probléma, Piri műveket választottam, részben azért, mert nagyon jó híre van, másodszor azért mert földik vagyunk.
Reggel 8-ra vittem az autót, 11-kor lett kész.
Megtörtént a szíj, görgők, gyertyák, szűrők cseréje, fékrendszer átvizsgálása, futómű átvizsgálása a hamarosan elkövetkező műszaki miatt, meg egyébként is jó tudni, hogy mire számítson az ember. (Esetemben ez a jobb hátsó lengőkar, és a bal első fölső lengőkar cseréjét jelenti majd az őszi karbantartással együtt.) ezen kívül Gábor teljes motordiagnosztikát is csinált, szóval nem tétlenkedtünk.
Petinek hála a gép műszakilag nagyon jó állapotban van. :-))))) Én pedig ígéretemhez híven vigyázni fogok rá.
Ui:
Lassan jön a tavasz nagyon felraknám már a 17" kerekeket, virtuálisan már meg is tettem, így fog kinézni :-)))))))
A hétvégén volt egy kis kirándulás a Duna mentén Vác és Nagymaros érintésével! Indulás előtt alfi takarítása, csillog-villog.
A vizsgaidőszak végeztével barátnőmmel együtt leugrottunk Hévízre 4 napra. A fürdőzés és a hosszas alvások mellett végre kipróbálhattam, hogy mit tud autópályán a kis Alfám. Hát mit ne mondjak, elég jól megy, igaz 160 fölé nem nagyon kergettem csak egy-két alkalommal és az utazótempóm is inkább 125-135 között mozgott. Odafelé menet ráadásul egy szintén rosso 156-os mögött utaztunk egy darabig, majd az M1/M7-nél elváltak útjaink. A sofőr egy 40 körüli nő volt, és sajnos nem volt meg benne az Alfa szellem :-)
Próbáltam fogyasztást is mérni, de induláskor már benne volt az autóban 60 km-nyi Budapestezés és pár elég kemény dugó, illetve hazafele jövet az északi parton jöttünk, plusz Keszthelyen még tele is tankoltam a félig üres tankot. Végül így összességében durván 9 liter/100 km fogyasztás jött ki, ami egyáltalán nem rossz.
5000. kilométer a vásárlás óta.
Ma hirtelen felindulásból eccer csak elindultunk bólingoznya.
Persze megint tele volt a pálya egész este de egy órácskára szorítottak helyet nekünk.
Sehogy se nem sikerült olyas golyóbisot találni,amelynek ippen passzol a lyukálya.
Erre fogtam,hogy nem ment a játék.Azér jól esett a gurigatás,nem kevésbé az utána következő Staropramen serital.Minő előny,hogy az oldalbordának van jogsija.
Az estét megkoronáztuk egy kiváló pizzával.
Fekete autó... csak úgy ordított, hogy valami sötétítést kapjon :-) Hát meglett :-) SunGuard fóliát kapott a kicsike és meg kell hagyni, nagyon dögös lett :-)
Meguntam, hogy folyamatosan le kell dobálnom a telefont, ha megláttam a rend egy őrét, mert ugye nem igazán szeretik, ha az ember félkézzel a telefont fogja... Nekem is mindig gondot okozott, hogy egyik kezemben a teló, másikban a szendvics volt vezetés közben, mert így nem tudtam inni :-))) Na viccet félretéve, beszereztem egy Bluetooth kihangosítót, ami így utólag is nagyon jó ötletnem tűnik, mert lényegesen jobb így közlekedni :-)
Végre sikerült szereznem gyári 15"-os dísztárcsákat a gyári lemezfelnijeimhez!!! Hála Selespeedes cartárs Jocinak, aki hajlandó volt kis pénzért megválni tőlük! Így most már a téli szettel is szép originale lett a macchina :-) De ez a fotókon szerintem látszik is, nagyon! ;-)
Másik problémám volt a vezető oldali ajtó nyitáskor-csukáskor való kattogása. Félig megoldódott egy csavar meghúzással, de még így is érezni egy apró koppanást. Sajnos csak ajtó-határoló cserével fog ez végleg kisimulni, azt hiszem :o