Blog
2007. november 30-án éjjel szüleimhez mentem Budapestről Bárdudvarnokra. Tamásiban toltunk egy pizzát Péter utitársammal Poczynál!
Aztán kalandosra fordult az utunk. Domóvár után egy jobbos kanyarnál enyhe köd a levegőben, lefagyva az úton és kész is az árokba csúszás receptje. Bevágódtunk az árokba kb. 3 méter mélyen voltunk az útkoronától.
Telefon segítségért, mindezt éjjel 23h körül. Aztán segítség érkezik édesapám és sógorom személyében illetve pár útonlévő segítőkész fiatal.
Autót kihúztuk az árok mélyéből és az útra tettük. Jár a motor és megy a saját kerekein.
Másnap felkerültek a téli gumik és vettem négy felnit gumival tavaszra, mivel az eddigiekből kettőt sikerült szétvágni...
Futómű állítás és itt kiderül, hogy a jobb hátsó kerék 1,5-2,0 cm-rel beljebb van... Január folyamán lengőkar csere-bere (vagy, amit kell), műszerfalon hiba üzenet kigyógyítása...
Az autóval azóta több 100 km-t mentem. Nagyott nőtt a szememben az árokba esés óta. Mindketten sérülés nélkül szálltunk ki belőle és az autóban sem esett jelentős kár.
Kuplunghenger bizbasz javíttoldbuherál. Mert egész henger nem gebaszos. Csak ott az a kis kütyü a végén ( kvázi gumitömítés)...szóval Erwinmester leszed, alá tesz ilyen másik kütyü,h ne csússzon át a valami a valahova...átmeneti megoldásnak jó,és mégse tizenezer a javítka, megódottuk ócón..nádzon ócón..:)
Kuplung holtjátéka most már nem nagy. ezzel szemben ideális. imádom. ( meg alfabébit is. meg Ervint is.)
+ izzőőő csere....megint.
+ hozzáírni a tavaszi 90ezres nagy generálhoz a kuplungfigyelést, újraátnézést is...ne felejtsed el Hiran...
Holnap fujja bár már nem merem biztosra kijelenteni,ha meglesz egyböl teszek fel képeket.
Úgy döntöttem, hogy lemondok a LoudLink-ről, ugyanis céges verdát is kapok a közeljövőben, amelyben gyak. a fél életemet fogom eltölteni. Zene abba is kell, hamar meg szoktam unni a rádióadásokat, így praktikusabbnak tűnik ez a megoldás. A Homasitában vettem egy jobb minőségűt, kiváncsi leszek, hogy szuperál...
ma végre rászántam magam a rendszám megvilágító izzó cseréjére, a rendszámot is le kellett vennem, hogy a foglalatot ki tudjam venni. valamit elronthattam. mert visszarakás után nem marad a helyén a lápa, de nem volt időm elmélkedni, hogy mi az oka, mert sietnem kellett.
Csak 1 kis beszámoló, mert lehet most mégse leszek alfa tulaj vagy csak szünetelni fog 1 kicsit: Mivel (tudom én voltam hülye) amikor másodszor mentünk vissza az autóhoz már vételi szándékkal, és már bent ültünk hogy aláírjuk a papirokat akkor mondta a "tulaj", hogy nincs nála a törzskönyv, gyors telefonálásba kezdtem hogy most mi van ill mi lehet, akivel beszéltem azt mondta hogy most álljak fel és menjek el, de nem tettem mivel a "tulaj" azt mondta bent van az okmányirodában, mondom akkor ok csak írjuk rá a papírra hogy amenyiben nem tom átírni akkor kérem vissza a vételárat.
De közbe még kiderült nem is az ő nevén van az autó, mivel nem iratta át. na mondom fasza mi jöhet még, de már nagyon elszánt voltam és bátor belementem mondom csak nem lesz gond mert ha nem sikerül akkor vissza a pénz.
Mostanra már nagyon megszerettem nem nagyon akarnám vissza addni, de már át is kéne írni. Felhívtam a tényleges tulajt és mondom kéne nekem a törzskönyv, erre Ő "szarok rá nem érdekel nem foglalkozom vele volt már nekem torturám más autóval is nem foglakozom vele".
Nos ott tartok hogy 1 esélyt lehet adon neki és be megyek az okmányirodába és megprobálom átírni mert ha ténylegesen az OI be van akkor át tudom írni gond nélkül, ha nem akkor van szopas.
byez
A hétvégén esett ónos eső ma reggelre sikeresen ráfagyott az autóra. Ez még nem is lett volna baj, de ahogy nyitottam a bal első ajtót reggel, a kilincs a kezemben maradt. Hurrá... Úgyhogy az autóba bejutni most körülményes, de megoldható. Viszont ismét van mire költenem... De jó...! :-/
Viszont ma meglett a műszaki vizsgám is. :-)
Sikeresen megérkeztek az alkatrészek a "Nagy" beavatkozáshoz.... a kulung napról-napra egyre szarabb... folyamatossá vált a remegése a kaszninak és darabosabb a kuplung kinyomási útja is... :(((
Kuplung (Valeo) :Gyertyák (gyári NGK ):
Termosztát (gyári )
Főtengely szimering (kuplung felöli, gyári)
Fagyálló folyadék 8L (Paraflu / gyári / )
Most már egyértelműen látszik, hogy minden olajcsere alkalmával szükséges!!! Ezt minden dízelesnek nagyon ajánlom!!!
Egy olajcserével ezelőtt tisztítottam ki, patyolattisztára...most, 12e km múlva egyszerűen nem funkcionált a szelep, teljesen be volt gyógyulva...:((
1. kép: EGR szelep egyben
2. kép: EGR szelep darabokban
3. kép: a szelep mechanikája, harmadszor tisztítva, de még mindig nagyon gyászos állapotban..
4. kép: Kapott brigeciolt és hideg zsírldót is. Ez utóbbi az igazi, csak ez szedi le normálisan a masszív retket.