Blog
Eljött az olajcsere ideje! SZIGORÚAN 10.000 KM-ként!
Amire cseréltem az olajat és a szűrőket:
Selenia Star 5W-40 5L + 1L --> olaj
Mann-Filter 6007 x --> olajszűrő
Mann-Filter 18003 --> levegőszűrő
Szép olaj jött le belőle, így ismét megnyugodtam, hogy jó autót választottam, gondos gazdája volt. Azt hittem bonyolultabb lesz az olajcsere, de hála nem. Jó helyre rakták a szűrőt, simán hozzáférhető.
A légszűrőről viszont ezt már nem mondanám el.... Amire én azt kivadásztam onnan, megőszültem. :)
Szép halkan jár a Seleniaval az autó. Következőleg Motul lesz belerakva, sokan mondják, hogy nagyon jó és még csendesebb lesz tőle a motor. 10.000 km múlva meglátjuk.



Egy kicsit ferdén állt a kormány, a kollegám beállitotta a futóművet, volt benne valamennyi eltérés.
A futóművet előtte átnézte, rendben volt vele minden, de amúgy kopogás sem volt hallható.


Megadta magát a generátorom. Javítás, 9 munkaórával, állítólag le kellett hozzá bontani sok mindent...
Nem működött a csomagtartó nyitása a gombjával, csak a távirányítóról. Időnként hibásnak jelezte az egyik hátsó helyzetjelző izzót is. Emlékeztem, hogy a fórumon valaki rakott be képet a villamos vezetékek szakadásáról, úgyhogy rögtön azzal kezdtem, hogy lebontottam a bondázst a vezetékekről és tényleg, el volt szakadva pár. Az egésznek a javítása nem volt több, mint egy óra, kibontással, visszaépítéssel együtt.

Pont mielőtt letettem a gépet felkerültek a nyári kerekek. A gyári 17-es felnik igényesen lefényezve gránit szürke metál színre. Vadonatúj 215/45R17-es gumikkal szerelve. A fekete metál GT nagyon jól mutat így. Az első lökhárító újra fényezve, az irányjelzők gyári újra kicserélve. Szép lett, elégedett vagyok. Szerencsére baráti árakon sikerült.


Vezérlés csere, olajcsere, hátsó 4 lengőkar csere.
A szíjtárcsa cserénél a csáposon pihenő autót jobban szemrevételezve sikerült egy kis anomáliát észlelni az első futóművön. Kiszúrtam, hogy bal első rugó elég furcsán mutat. A felső része törött volt, azonnal jött az ötlet, hogy nézzük meg a jobb oldalt is. Ott az alsó része volt törött a rugónak. Szuper :-D! Frissen-gyorsan le is foglaltam egy új időpontot első futómű upgrade-re. Gátlók (Bilstein), rugó (Suplex), támcsapágy (Monroe), felső lengőkarok (Febi). Ma hoztam el az autót. Teljesen más a mozgása, mintha új lenne :-)
Km: ~331000
4 db 195/50 r15 nexen nyári gumi, egyenlőre csak felnin.
Eljött az idő, akadt egy kis időm így felkerültek a nyári papucsok.
Pénteken megkaptam postán a származás ellenőrzésről a papírt. Ezzel és a többi irattal együtt mehettem megcsináltatni az eredetvizsgát.
Kész!
Most már három papírom is van róla, hogy nem szerepel a kocsi a körözés nyílvántartásba és hogy az azonosítói valódiak.
(az egyik 10eFt-ba került, a másik 20eFt-ba, a harmadik pedig 40eFt-ba került) Még jó, hogy az önkormányzattól, meg az egyháztól nem kell ilyen papír. :-)
Kész agymenés ez az ország. :-)
0
535
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Giulia
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV