Blog
Régóta körvonalazódott bennem a gondolat, hogy a régi autóm (Tipo) sajnos cserélnem kell, mert kell a klíma nyárra. Bravo II-t akartam, de épp tankolás után megláttam őt a kereskedésbe, semmit nem tudtam róla de úgy voltam vele hogy meg kell néznem.
Soha nem voltam Alfás, semmilyen szinten nem mozgatott meg előtte, eddig..
Még aznap este visszamentem megnézni(haverral), zárt már a kereskedő de gyorsan alulról felülről megnéztem.
Ami kiderült:
fényezés nem hibátlan de közel sem vészes
téli gumikkal van szerelve 2 évesek
kipufogó felületi rozsdás egyébként nagyon szép az alja, alsó motorvédő hiányzik
kárpitok szépek, de takarítás ráfér
a lényeg 1.9jtdm 8v szelepes, tökéletes a legstrapabíróbb motor, elég lesz a 120ló is (Tipo 90)
Másnap (szombat) elmentünk megnézni(párommal) kipróbáltuk, nagyon tetszett a rövidke út is, jól ment jéghideg klíma. megszületett a döntés megvesszük, a megállapodás szerint friss műszakival (2 hónapja volt még) és a fura hang megszüntetése után elhozom.
Leelőlegeztem.
Kerékcsapágyra gyanakodtunk, mint utóbb kiderült váltó volt 18 napig vártam de korrektül felújíttatták a váltót rajta, öröm egy típushiba letudva. Június 24. -én hétfőn hívott a kereskedő kész az autó(műszaki) másnap akár el is hozhatom.
Folyt. köv


Letisztítottam a kipufogóvégeket mert nagyon piszkosak voltak.
Már kinéztem mi lesz a gyári helyett Superspint hihetetlen milyen hangja van annak :)
Előtte utána képek.
Végre lehet látni a króm kipufogóvégeket :)


Vezérlést cseréltettem a kocsiba mert használtautó vételnél ezt szokás cserélni, illetve mert már csörgő hangja volt meg volt nyúlva.
Végre sokkal szebb hangja lett az autónak :) Bár nem volt olcsó
Új hűtő kellett a kocsiba mert az előző folyt el volt korrodálva, negyedik felvonásra meg is találtuk hogy hol folyik több helyen is, nagyon idegesítő egy probléma volt, egy-két hűtőcsövet kellett még cserélni de most már végre jó :)
Gyertyák is cserélve lettek :)
Nagyon jó a gyári bi-xenon, de ha lehet fejleszteni, miért ne. A távolsági fényt úgy állítja elő, hogy a projektor fényterelő lemeze kinyit, plusz kigyullad 2 halogén izzó. Utóbbiak H1-esek, nagy a választék emelt fényű és effekt izzókból. Színezettet nem szerettem volna, nem tetszik, ahogy kikapcsolt állapotban kéken tükröződnek a lámpa belsejében. Osram Night Breaker Silver-t kapott, látható a javulás, megéri az árát.

Futóműbeállítás majd 2 év pihenés és jópár alkatész csere után
Gumi csere Michelin Energy Save 205/55 R16
Milage 161.000
Szerintem szépen mutat a fekete autón a kék.
Ezért pár elemet kékre fújtam és lecseréltem az eredetiket. (De csak ezen az Alfán a többin szigorúan próbálom a gyári állapotot tartani.)
A könyöktámaszon megkopott a bőr és lecseréltem, de már a faceliftes könyöktámaszra.
Mivel nem elég az eredeti bőr a felületre,így feketével egészítettem ki. Lehet így nem a legszebb, de most ez van.
Szélvédőtörlőlapát karok felújítása, festése





A vizsgahelyen javasolták a lengőkarok cseréjét ebből csak a jobb felsőt kell majd cserélni.
A kormánymű, stab rúd és pálcák cseréjét.
Hátsó csapágyak cseréjét.
Meglátjuk mit kell cserélni.
A parkolóból elindulva nem indult az autó, se kép se hang. Kollegám jött bikázni, gyorsan be a munkahelyre akksit mérni.
A mérés eredménye, az akksi kuka.
Gyorsan be a Bárdiba, fél óra alatt lerendeztem.
Ismét Exide Premium akksit vettem.
A régi akksi 4 évet és 1 hónapot bírt.
Km óra állása: 263540 km



