Blog
Kezdődött úgy, hogy az előttem lévő autóban láttam, hogy ég a ködlámpám, de nem tudtam lekapcsolni csak ha a biztosítékot kivettem...
Utána nem sokkal ugyan ez játszódott le a távolsági fénynél...
Következett egy kátyú után, hogy a műszerfal elsötétedett és a motor megállt, mint később Vittorio megfejtette egy motortéri nagy biztosíték miatt, persze az meg más ok miatt olvadt ki.
Utána már a "kulcs" kihúzásánál sem mindig vette le az áramot a műszerfalról...
A hibák oka az volt, hogy a csoportkábel több helyen kidörzsölődött.
Viszonylag olcsón megúsztam, 20.000 ft volt a hiba feltárása és kijavítása.
A váltó szerkezetben lévő kis rudat szemrevetelezes miatt szetszedtem illetve rendeltem hozza azt a ket műanyag gyűrűt gyarit. A rúd nem volt berohadva ahogy az a 6gangos 47-56-gt vonalon megesik... Sőt újszerű állapotban van a két gyűrű se volt gáz de ha már ott voltam csereltem a rudat grafit zsirral megkentem. Illetve a valto tetején lévő kemlelonyilasrol hiányzott a fedél ezt is rendeltem gyari újat. A kocsi mar vagy 2 honapja nem volt sehol kicsit jarattam a mocit...





Szóval úgy néz ki sehol sincs gumi (a találkozón kilyukadt és a perem tönkre ment helyett) mindenki írja hogy van de még sincs.Az egyik Nokian kereskedő ma felvette a kapcsolatot a gyárral de nem gyártanak és nem is fognak többet gyártan a gumiból.Szerencsémre oda tette magát az ügyben és talált 4 db Nokian line gumit egy román raktárba , úgy néz ki ez az összes európában.Na akkor hagy jöjjön 1 db a spiderre , beérkezési idő 3-5 nap.Még egy teszt hátha belefér😉!
Mióta megvan csak állt szegénykém, most kicsit rendbe teszem.
Először is egy nagymosást kapott
Olajcsere Selenia 10W-40 olaj és olajszűrő, pollenszűrő. Levegőszűrő csere.
Szélvédő előtti műanyag takarók cseréje, javítása.
Milage 127.000
venni kellett a török borzalom helyett új téli gumit, illetve fel kellett újíttatni a 17"-es szettet, mert lapokban vált le róla a szinter a sómarás miatt. ha már egyszer, akkor a QV egyéb elemein (tükör burkolat, pajzslécek) meglévő grafit színt kapja meg. elég dögös lett :-)
guminak a 240 lóhoz a Conti TS-t választottuk, egyelőre nagyon jó az autó, a ballonosabb kerék is jót tesz a budapesti utakon.
alul vannak a before > after képek
a reggeli hideg remegés nem a váltótól, hanem a fázó motortól van - át kell néznem az alapjárati vákuumcsöveket, de már mástól is az az infó jött, hogy a turbó reggel ilyen :-)


Bár néhány napra újra itt a tavasz, de azért felkerült a téli kerék.
- 19" gyári Performance grafit könnyűfém keréktárcsák (8*19)
- 225/40 R19 93V XL FR Continental WinterContact TS 860 S
- TPMS szenzor
Kilóméteróra állása: 12.181 km
Hihetetlen komfortos, pedig 19-es :-)







Kerékcsere közben az egyik szomszédunk odajött beszélgetni, miközben a családját várta a parkolóban. Amikor felkerültek a téli kerekeim megkérdezte van-e elektromos pumpám. Mondtam neki, hogy nincs. Azt mondta nem baj, akkor várjak pár percet és lesz :) Pár perc múlva vissza is jött, egy még fóliás csomagolású elektromos pumpával. Nagyon örülök az ajándéknak. A kerekeket pillanatok alatt fújta fel, tökéletes kis eszköz.


Eljött az idő, amikor már nem lehetett tovább húzni a téli kerekek felrakását. Nem szép... csúnya kerekek egy meseszép autón.
Tervben volt, egy elfekvőben lévő Speedline felnigarnitúrám felújítása és befogása téli felninek, de más egyéb dolgok közbeszóltak.

Lekerültek a kerekek, hogy bármikor el tudjam vinni a gumishoz ha ráér.
Az udvar új lakója komoly érdeklődést mutatott :-)






Első olajcsere
- Selenia Digitek P.E. 0W-30