Blog
STP dízel injektor tisztító adalékot kapott.
Offos kis dízel munkás autónál 245.000 km nél megszorult az injektor, műhelyben 1200 báron tudták életre kelteni. Abba öntöttem 20 l gázolajhoz és jelentősen javult a motor indítása, járása is.
5000 km ként az alfákban is használni fogom.
Km: 272930
A rossz hírű 2.4, a prémium limuzin... Három éve van nálam, 41e km-t tettünk meg együtt. Mondhatom, hogy kiismertem. Ide is leírom teljes meggyőződéssel, hogy milyen autó ez. Egy zen űrhajó. A közlekedésből teljes mértékig kilóg. Olyan tartalékokkal rendelkezik, amit nem adrenalin termelésre használ, hanem a teljes nyugodt magabiztosság érzésének az előállítására. Ez is egyfajta színház, komoly tudással a színfalak mögött. Három év alatt elengedtem a sodródósan kanyarodós überfutómű témát. Egy nagyon biztonságos és gyors futómű van alatta, hatalmas fékekkel megtámogatva. A gyönyörű hangú motor pedig csak tol és tol úgy, hogy észrevétlen marad a tempó. Azt hiszem megszoktam. Talán meg is szerettem ezt a tulajdonságát. Nem hagyja, hogy elérjen az ami az utakon történik. Ha rágyorsít akit előzök, nem ér el az inger. Ha direkt akadályoz, az sem. Ha versenyezni próbál, nem biztos, hogy észreveszem. Ha cikázik mint a bolond, távolról figyelem amíg meg nem üresedik picit szemben a sáv. És akkor énekel egy rövidet a szép hangú, rossz hírű... És közben eltűnik az iménti szituáció sorostól, ugrálóstól, kamionostól, mindenestől. A család alszik, az űrhajó utazósebességre lassít és suhan csendben tovább. Adrenalin nincs, necces szitu nincs. Hátranézek az alvó gyerekekre és egyre inkább meggyőződésem, hogy annak az adrenalin dús korszaknak részemről vége.
És mikor megérkeztünk valahova, leparkoljuk az űrhajót, és az ott áll, vár, mint egy szobor, egy műalkotás. Eszméletlenül szép. A rossz hírére pedig becsülettel rácáfolt eddig.
Hogy mégis lesz e utód, és mi, egyre inkább a jövő ZENéje :-)




Ma végre nem szakadt az eső, így ki lett cserélve a kerék szett.
Ki tudtam próbálni az új Lidl-ös kerékkulcsom, igen frankón vizsgázott.
Hozzátenném ,hogy én mindig nyomatékra húzom a kerekeket, amiket a gumis rátép, vagy a régivágású tulaj ugrál a kerékkulcson azt nem tudom ,hogy venné le, valszeg sehogy.
Gumikat leápoltam, felfújtam, nyomatékra lehúztam a csavarokat és kész.





Ma felkerültek a tavalyi Sottozerók.
Az autó elkerült egy nevételnemáruló szakemberhez. Nagyon betegesen viselkedett a kocsi, így nem volt mit tenni, igazi hozzáértőhöz kellett fordulni. Az ország túloldalára lett szállítva, ott lett kezelésbe véve. Az hogy, szakember, az kevés a tudásának leírásához, felesleges fokozni. Ha van az országban ember, aki tudja az 55 -ös dalát, és el is tudja játszani úgy istenigazán, akkor Ő az.
Az autó minden csücske át lett vizsgálva, minden jeladó ki lett mérve, megfelelő analóg és digitális műszerekkel.
Cserélve lettek:
-első stabilizátor pálcák
-kézifékkötelek
-hátsó fékbetét
-első fékcsőtömlő
-kézifékkar
-olaj, szűrők
-légmennyiségmérő felújítás
-folytószelep-potméter
-alapjárat-állótómotor
-gyertyák, gyertyakábelek
-lambda-szonda
-tankszellőztető-szelep
-üzemanyag-szivattyú
-termosztát
-vízhőfok-jeladó
-olajhőfok-jeladó
-vízpumpa, fagyálló
-alsó, felső vízcső
-hosszbordás-szíj, ékszíj
-gyújtáselektronika
-szelepfedél-tömítés
-injektor átmosás, tisztítás
-futóműállítás
-izzócserék
A művelet vége, a lambdaszonda megfelelő értéket jelez, tökéletes a motor.
Az autó az első 155 találkozó napján került vissza hozzám 01:30 perckor :D . (június 22.)
A szerelőnek örök hála, sokkal, sőt, inkább az összessel tartozom. Egy kiváló ember, és szakember is. :) Köszönöm, barátom!












8 éves lett az autó. Eljött a nálam töltött ideje alatt a 2. műszaki vizsgája. Csont nélkül átment :)
Még egy apróság. A forgalmimban az üzemanyagnál "diesel" szerepel. Pár hete volt egy hír, hogy azok a forgalmik, amikben nem "gázolaj" van ott megadva, azokat cseréltetni kell az okmányirodában. Rákérdeztem erre, de csak legyintettek. "Nem kell mindent elhinni, amit a TV mond"