Blog

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-08-14

Június végén küldtem el a Cromkontakt Kft.-nek egy szett kerékcsavart meg egy ráadást, ma jött vissza, szép munkát végeztek.
/ Természetesen a csavarokat lecsiszolva zsírtalanítva meneteket lemaszkolva küldtem. /

 
>> EgyébtheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-14

No kerem, muszaki megvan.
Nagyjabol osszeraktam, meg par dolog van, nehany kobor aram, azt meg kell nezni, de mar hasznalhato.
2020.08-ig nyugodsag van. Yeaaaaah 😊

 
>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2018-08-10

Sajnos a klímakompresszor csapágy durván megszorult, javítani kellett, valamint cserélve lett egy feszítő görgő is, mert elég hangosan ciripelt.

 
>> EseményCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-08-14

Ma reggel melóba jövet kaptam egy deffektet 🙁 szerencse hogy csak egy saroknyira viktam már mert nem volt nálam a kerékkulcs, de hoztak nekem a srácok bentről igy pikk pakk kicseréltem. Kicsit fura volt a manko kerékkel menni meg fura a látvány is 😁
Sajnos a gumi menthetetlen lett.

Huplis úton kanyarodáskor rugósan zörgött az eleje.
Meg lett emelve, pajszerral mozgatva, de sehol semmi rendellenesség, minden feszes.
Rázópados kivizsgálásnál derült ki, hogy az első felső lengőkarok picit kottyannak.

Redaelli lengőkarok kerültek bele, a kopogás megszűnt.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2018-08-14

 
>> Szervizszeruuu // Alfa 146 1.9jtd // 2018-08-13

Elkezdett nyöszörögni a kocsi hátulja, én, mint annyira hozzá nem értő, azt hittem, hogy biztos szilent lesz. Aztán kicsit olvasgattam, meg láttam, hogy fura a kerék dőlése, és így csapágyra tippeltem. Mentem is a szerelő bácsihoz, és megerősített, hogy ez bizony csapágy. Kicserélte mindkettőt nagy szenvedések árán, mert szépen be volt rohadva. Mikor mentem a kocsiért mondta, hogy kicsit már kezd az alja kirohadni, úgyhogy a következő megmozdulás a karosszériás lesz, amin annyira nem is lepődtem meg, mivel csak 19 éves már...

 
>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2018-08-13

Múlt héten lent maradt a bal első ablakom. A motor tekert de az ablak nem mozdult. Még aznap este rendeltem hozzá szerkezetet merthogy biztos az lesz a baja, hát nem az volt.
Miután lebontottam a kárpitot és a mögötte lévő burkolatokat,akkor derült ki hogy a szerkezetnek nincs baja,viszont a motoron lévő fogaskerék elforog. Próbáltam lefeszegetni a tengelyről,de nem sikerült ezért rendeltem hozzá motort. 2 napig felragasztott ablakkal közlekedtem de szerencsére péntek délelőttre megjött a motor,és délután már be is került a helyére. A beszerelés nem volt leányálom, kb 2 óra alatt sikerült beépíteni. Mivel a motor csak szerkezettel együtt volt elérhető ezért az először rendelt ablakemelő szerkezet feleslegessé vált, de Erhard volt olyan rendes hogy visszavette az alkatrészt.Köszi.

 
>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-13

A kocsi védelme érdekében beszereztem egy ponyvát. Bár fedél alatt áll, de a por nagyon rászáll, illetve a macskák is állandóan rámásznak.
Találtam egy ránézésre és a leírtak alapján elég jó minőségűnek tűnő ponyvát a softgarage.de oldalon. Rendeltem egy 5 rétegű 166-ra méretezett, színben is stimmelő kivitelt. 89 EUR volt. Lélegzik, meg UV, meg minden.
Tényleg ráfér az autóra, szépen lefedi mindenhol. Nem típuspecifikus, mert a tükrök helye nincs külön kiszabva rajta, de az ára sem volt csillagászati. Sok rögzítő fül és csatt is van rajta, bár ezeket most hagytam, a fedél alatt nem fogja lefújni a szél. A szélei egyébként elől és hátul gumisak, jól be lehet fogatni a lökhárítók alá.

Remélem nyújt egy kis plusz védelmet, ez a kocsi szerintem megérdemli.

0. FONTOS! Minden lépés előtt fényképezni! Az összerakásnál a pozíciók beállításához hasznos lesz.
1. Ablakmosó csöveinek lehúzása a karok tövénél. Óvatosan hogy a borításon lévő műanyag cső ne törjön el!
2. Karok leszerelése. A csavar oldása után lehúzható a tengelyről.Kúpra zár, nincs ricni.
3. Műanyag burkolatok leszedése. A csavarok kiszedése után patentok tartják még a felső szélét. Két megoldás van. az egyik a patentok kifeszítése a helyéről, de ilyenkor a borításban is kárt tehetünk. A másik hogy kifelé, a tükrök felé lehúzzuk a patentekről. Nem egyszerű, de a legkevésbbé kockázatos. A patentek ezután már egyesével könnyen kiszedhetőek.
A vezető felőli burkolat alul csatlakozik az ablakmosó csövéhez, azt is óvatosan le kell húzni.
4. A szerkezetet rögzítő három csavart kitekerjük. A pollenszűrő felőli alatt nálam volt egy nagy alátét azt célszerű nem belejteni a vízlevezetőbe, mert nehéz lesz a kocsi alól kibányászni.
5. Most jön az ördöglakat. A szerkezetet ki kell emelni a helyéről. Valami mindig útban van.
6. A motorról le kell húzni a két csatlakozót. Ehhez az alsó oldalukon található fémet (drótot) be kell nyomni. Nálam a csatlakozóról le volt csúszva a gumiharang, visszatettem és betekertem szigetelő szalaggal.
7. Célszerű újra lefényképezni a karok és a motor pozícióját! A motor tengelyéről az anyát le kell tekerni, majd a kart levenni róla.
8. A motort rögzítő 3 csavar kitekerhető. A motor így lejön a szerkezetről.
9. A hátsó fedelet nem érdemes lepattintani (ragasztva is van) mert alatta csak az áramkört találjuk.
10. A motort az elektronikával összekötő 3 érintkezőt szét kell forrasztani. A motor része villás végű, abban van keresztben a másik. Melegítés közben finoman kifeszíthető.
11. A motor felőli 4 db kereszthornyos csavart ki kell tekerni, az egész vezérlést azok rögzítik a motorra.
12. Láthatóvá válnak az érintkezők és a motoron lévő érintkező felület. A motorról még a takaró fémlapot érdemes leszedni, így hozzáférni a fogaskerekekhez és a kapcsoló felülethez. A gyári zsír nálam teljesen belekeményedett, a fogaskerekeket már egyáltalán nem kente. Kiszedtem újra zsíroztam.
13. A három érintkezőt szintén megtisztítottam, mert a felgyülemlett és bekeményedett zsír már nem hagyta mozogni. Az érintekőket kicsit meghajtottam kifelé, hogy egy síkba legyenek.
14. Fémlapot és a vezérlő elektronikát visszarakva és három érintkezőt visszaforrasztva már tesztelhető a motor. A csatlakozókat visszadugva gyújtáson már működik is. Érdekes hogy a motor az alaphelyzetbe fordított forgásiránnyal megy. Hagyjuk is ott. A csatlakozókat húzzuk le. (Előtte gyújtát levenni!)
15. A három csavarral vissza a szerkezetre.
16. A korábbi fényképek alapján a szerkezet karjait pozícionálva a tengelyre vissza lehet tenni a csavart.Itt fog mindenki rájönni, hogy a szétszedés előtt kevés fényképet csinált.
17. Mielőtt visszamegy a szerkezet az alatta lévő esővíz elvezető csatornát érdemes kitisztítani.
18. A szerkezet visszarakható a helyére. Előny ha a kiszerelésnél megjegyeztük hogy hogyan jött ki, mert különben ördöglakat II. A három rogzítő csavart az alátétekkel együtt visszatekerni. A két motorcsatlakozót visszadug.
19. Karok nélkül újabb teszt. Ha mindent jól csináltunk a rendszer ugyan úgy áll mint a szétszedés előtt készített képeken.
20. Burkolatok vissza. A patenteket célszerű berakni a fedélen a helyükre és úgy visszapattintani a kaszniba. Az ablakmosó csövét ne felejtsük el!
21. Karok visszarakhatók. Célszerű minél jobban az ablak alsó széléhez tenni őket, mert a szerkezet elvileg az alsó (rejtett) pozícióban van. Az ablakmosó csöveit is vissza lehet tenni.
22. Próbaüzem. Ha elég sok képet csináltunk és mindent sikerül a korábbi helyére tenni, akkor működnie kell.
23. Sört bont.

update 2018.08.14.
Kapott két új ablaktörlő gumit is.