Blog
Sajnos nagyon elkezdte hordani az olajat a turbó.
Teljes felújításon esett át és kapott új olajszűrőt is.
Mivel az olaj megette az egyik alsó levegő csövet az is cserére került.
Csatoltam a javításokról a listát,
Ma egész jó kis idő volt, így már ma átpakoltam a téli kerekeket.
Nyári gumikban: 32072km (5 szezont futott, az idei szezonban 2781km ment bele)
A téli kerekekben ismeretlen. Lassan kuka, már csak a kora miatt, mert minta még bőven van rajta...
Nyár óta használom az autót, közel 7 ezer km-ert használtam azóta, és a vezérlés cseréje esedékessé vált.
Continental vezérlést és vízpumpát kapott az autó, illestve SKF hosszbordás szíj szettet.
Km óra állása: 257086 km
A gyárban ezt kihagyták, de pótoltam 1pár motorháztető teleszkóp beszerelve kb 15 perc és nem kell kitámasztatgatni többet, kicsi apró öröm, kici kínaiak megoldották.
A csomag 4 db méret azonos távtartót, csavarokat alátéteket tartalmazott beszerelése plug&play semmi reszelés.
Még augusztusban vásároltam egy új - facelift - kormányt a Giuliettába.
Régi terv volt, elsősorban az alul csapott kivitel, de a kerek sem probléma.
Bár hibátlan volt, de fehér cérnás, ezért hogy passzoljon az én autómba, kompletten átbőröztettem Győr-Gyirmóton Adorján Gábornál, illetve piros varrást is kapott.
A kormányt (légzsák nélkül) 60e Ft-ért vettem, a bőrözés ha jól emlékszem 28e Ft volt.
Ha minden jól alakul, a jövő hét elején megy Várpalotára az autó és ott a karbantartás mellett ez is a helyére kerül. Már várom :-)
Mellette nemrég vásároltam a Főnixtől egy szett új szövetszőnyeget is, ugyanis a 2020-ban vásárolt gyári minősége elég gyenge, 3 év alatt a vezető oldali meglehetősen ronda lett. A telet még azzal töltöm és tavasszal megy a láb alá a szép új.
Ára: 15.650 Ft + 2.490 Ft szállítási díj
Hankook winter i*cept RS3 W462 téligumi szett, 225/45 R17 méretben a BHP-tól.
Kerékcsere a szokott helyen (60i) történt Győrben.
A nyári Continental Sportcontact 5 összesen 4.269 km-t tett meg.
Költségek:
Gumik kiszállítva 161.760 Ft
Kerékcsere 10.000 Ft
Az oldalsó indexek, mióta nálam van az autó, beáztak, párásodtak. Bújni kezdtem hát az internetet, milyen krómosak léteznek, rendelhetők.
Azt az elejétől tudtam, hogy ledeset nem akarok, számomra ezek már túl modernek ehhez a típushoz. Végül egy kristály krómosra esett a választásom, amit igy WY5W-s izzókkal kellett ellátnom. Alap volt, hogy ha már szép új ezüst felület lesz, mindenképp króm fejű izzót teszek bele.
Az indexek után 3 nagy hazai forgalmazónál érdeklődtem, mivel szerepelt a netes kínálatukban, végül sajnos egyikük sem tudta beszerezni. 😭
Maradt hát a darknet, ebayen egész jó áron találtam, sokak által nagyon pozitívra értékelt eladótól, így hát megrendeltem. Egyenesen Olaszországból jött. 👏😁
Maszkolás után az illesztésnél vékonyan behúztam fbs ragaccsal, majd a délelőtti autóápolás után kicseréltem.
A régi izzóknak is totál vége volt, a sárga bevonat javarészt már lehámlott róluk, érettek voltak a cserére.
Sokat dobnak a megjelenésen, örülök, hogy ilyen jól sikerült. 😋😁
DZ-nél ma váltóolajat lecseréltük, az autovillamosságis Ákos pedig rendkívüli türelemmel megoldotta nekem a tükröket, hogy ajtózáráskor be, nyitáskor kinyíljanak, nagy menet volt a 159-es belsejét átraktam a Mito talpra és vezetékeltünk ezerrel de megoldva.
km óra állás:113200
video
Alapvetően nem volt problémám a gyári fejegységgel.Egy dolgot kivéve.A pendrivot nem tudtam kedvem szerint működésre bírni.Vagy véletlenszerűen játszott 5-10 számot,vagy csináltam lejátszási listát amiböl lejátszott pár számot aztán csend.Teljesen rapszódikusan működött.Volt hogy 2 szám után csend lett,máskor napokig tette a dolgát.Az őrületbe kergetett😀A vége az lett,hogy vettem egy 2 dines pioneer fejegységet használtan.Ha már tudta vettem mellé egy tolató kamerát.Jó ötletnek tünt hogy rendszámtábla tartóba épített legyen,így nem kell bajolni a felfogatással.Na ez nem jött be.A tartóba ugyanis nem áll meg a rendszám.Így kiműtöttem belőle a kamerát és felfogattam a két rendszámtábla világítás közé.A kábelét a gyári átvezető gumin vittem be a csomagtartóba.Kifelé lefelé fúrtam rá egy lukat majd mikor a helyén volt minden sziloplasztal telibe kinyomtam.A kábelt a bal küszöbborítás alatt vittem előre majd a biztitábla alatt be a középkonzolba.A fejegységhez adták a gyári szerelő keretet.Na ez 1 mili híjján nem fért be a középkonzolba.Kireszeltem.A blue&meenek is mennie kellett.Igaz azt írták több helyen,hogy bent kell hagyni.El is kezdett villogni a kilóméter számláló amit egy proxi rendezéssel orvosoltam.Beépítő keretet is gyártottam.Plexiböl vágtam egy lapot ami szépen passzol a középkonzolba.Ezt ráragasztottam a rádió takaró keretére és lefújtam feketére.Nem voltam hajlandó 20+ ezret adni a beépítő szettért ami ráadásul sokaknak nem is passzol szépen.Kellett még egy canbus adapter,hogy működjön a multikormány.Ez fájt kicsit mert többa került mint a fejegység🙄.pozitívum,hogy legalább jó.Összedugtam és ment minden gomb rögtön.Ha már így belemerültem rendbe tettem az ajtókat is belülröl.A négyböl kettőnek már oda volt a tömítése.Még nem ázott be az autó de már látszott a kléder gumin a víz esőbe.Mind a négyet ujratömítettem.Az összes lógó csavart meghúztam.A hiányzó kábelrögzítéseket és törött patentokat pótoltam.Ha már hozzáférhető volt az ablakemelő síneket megkentem szilikon zsírral.A jobb hátsó ajtóban lévő már a végét járta.Az egyik vezető fül már le volt törve rolla.Így ezt cseréltem.Lassan késznek nyilvánítom az autót😀