Blog
Néhány csepp motorolaj az autó alatt. A korábbi tapasztalat alapján azonnal az olajbetöltő sapkát csekkoltam, és sajnos bejött: itt kezdte újra kinyomni az olajat.
Először a kartergáz szellőztető gumimembránt ellenőriztem. Ez is bejött: a másfél éve cserélt utángyártott gumimembrán alaktalan, amorf állapotban fogadott, szinte kibuggyant a műanyag házból.
Mivel a membrán nélkül az alapjárat egyenetlen lesz, ezért átmenetileg vissza kellett tenni, ami igen nagy kihívást jelentett tekintve, hogy a membrán alakjában teljesen deformálódott, egyenetlenül kinyúlt, ezért nehéz volt visszatömködni a házba.
Másnap a Bárdiban vettem egy újat:
- ERA559089 ERA Kartergáz szabályzó
Az új membránnal megszűnt az olaj kinyomása az olajbetöltő sapkán keresztül, rendben vagyunk.


Készítettem egy videot, milyen az autó hangja: indítás nyitott kipufogó szelepekkel.
Ezek az olaszok még egy gumit is milyen gyönyörű hangzású szavakkal tudnak elnevezni.
Lassan elkopiknak az első szerelésű gumik. A hátsónál belül már kopásjelzőn fut, az elsőkben még van 0.5 mm :D.
AR gumik beszerzése a Q csoport tapasztalatai alapján nehézkes, az elsőké különösen. Egy ideje nézegetem a kínálatot és az übbepek előtt feljött egy találat. Minden paraméter stimmelt. Érdeklődtem a gyártási idő felől: ha 3 évnél idősebb, azt jelzik, pontosabbat nem tudnak mondani. Szóval lutri, de 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldhető. Megrendeltem.
Elég spéci gumi, kis szériás gyártás, gondolom évente egyszer állítják rá a gyártósort. Amit akkor kiadnak, azt lehet vásárolni. A hátsó 1 éves lesz, amikor használatba veszem, az első friss gyártás. Ha tavasszal veszem is ezt kaptam volna. Talán a hátsóból lenne áprilisban friss, de így is hamarabb kopik el, mint hogy megöregedne.
Hasznos profil csupán 5 mm!
Egy túrát tavasszal még lenyomok a használt gumikkal, hogy kimaxoljam az élettartamát. De szépen teljesített eddig is, 32 ekm-nél jár a számláló.




A tervszerű karvbantartásra most később került sor a sűrű második félév miatt. Azért sem siettem el, mert júniustól már csak a másik autót használtuk: 17 hónap és 14e km telt el az előző óta.
- Motorolaj (MOTUL 8100 X-cess 5400 5W-40)
- Olajszűrő (SOFIMA S5024PE)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (MaxGeaer 26-1172 aktívszén)
- Klímatisztító (AM-706480-AML biocid)
A szervízben kiderült, hogy az egyik motortartó bakom (50501956) eltört, hiányzott belőle egy jókora darab fém. Mivel ez hiánycikk, a szervízben szerkesztettek bele egy pótalkatrészt.
Km óraállás: 173 863





Az autó több elemének fényezését követően elérkezett az idő egy kis korrekciós polírozásra, ami kiegészült a fényszórók polírozásával.
Km óraállás: 173 435








Beszerzésre kerültek keveset futott (7 mm), egyenletesen kopott használt nyári gumik.
Nem mai darabok, viszont kifogástalan állapotúak, puhák, nincsenek kikeményedve, sérülés- és repedésmentesek. A P Zero Nero gumik különösen újszerűek.
Méret: 235/45 R17
- 2 x Pirelli Cinturato P7 2017-es,
- 2 x Pirelli P Zero Nero 2017-es.
Gumiszerelés pipa.
A 18"-as alufelni garnitúrához gyorsan beszereztem keveset futott (7 mm), egyenletesen kopott használt téli gumikat. Nem mai darabok, de kifogástalan állapotúak, puhák, nincsenek kikeményedve, sérülés- és repedésmentesk.
Méret: 235/45 R18
2 x Pirelli Sottozero Sertie II DOT4117;
2 x Continental Wintercontact TS850P DOT4109
Gumiszerelés pipa.
Meguntam a ronda acél felni szettet lesni fél évig, amíg téli gumival futkosok.
Egy városon belüli ismerős Alfás kartársnak volt egy csodaszép eladó 18"-as szettje:
- OZ Envy Matt Silver Tech Diamond Cut R18 8*18 ET38
Imádom!



A kormánybőr állapota már vállalhatatlan volt, ezért egy nagyobb lélegzetvétellel sort kerítettem több régóta tervezett beltéri finomságnak:
- kormány átalakítása Ti kormánnyá,
- sebváltó gomb,
- sebváltó szoknya,
- kézifék markolat,
- kézifék szoknya,
- középső könyöklő
újrabőröztetése.
Sokat kutattam, keresgéltem a témában, végül Rendes József úrra esett a választásom (rendeskormany.hu). Egy pillanatra sem bántam meg: zökkenőmentes lebonyolítás, maximális profizmus és korrekt árak jellemzik, bátran ajánlom mindenkinek.
MPL-lel küldtem meg neki az elemeket a megbeszélt időre, 1 nap alatt elkészítette, másnap már vissza is postázta.








Előző akkumlátorom még a Tipo-ból mentettem ki.
Monbat 77ah /2018.05.26-2023-12.28/
710A, jobb +
276x175x190mm
(5év 7 hónap 2 napot bírt= 2042 nap)
az új pedig az indítóáram miatt lett választva
Exide Premium 85aH EA852 /2023.12.28/
800A, jobb +
315x175x175
20.11kg
Képek:
1 új Exide akksi (gyári hővédőanyag erős viseletes már)
2 töltési feszültség
3 régi Monbat akksi
4 ezer éves de tökéletesen működő Lidl-s csepptöltőm töltés közbe




0
589