Blog
Megtörtént a vezérlés és az olajszerviz.
Az olajban egy éve alatt 7311km lett.
A Vezérlésbe pedig 58509 km került a 7 év alatt.
Teljes költség az összes alkatrész a számlán + INA szabadonfutó.
Munkadíjjal együtt.
Szeptember után újra Szlovákia. Nyakamon az éves szerviz, még egy ezres belefér, már csak jó idő kell.
6. péntek jónak ígérkezett és mennyire az volt, nem tudok betelni. Basszus mennék újra.
Nem tudtam korán indulni, de hűvös is volt délelőtt. Ózdon még 12 fok volt 10 órakor. 21-esen mentem, utána 23 és Pétervására után Zabar felé. Domaháza és Hagony között volt csak kifogástalan minőségű de fehér aszfalt. Vonalvezetése olyan, mint Jósvafő - Szin között. Ózdon tankoltam (39 l / 335 km) és kajáltam.
11:30 körül értem Tornaljára. 14 fok volt, napsütés.
A Gömörfalva - Gömörrákos szakaszt A módban kézi váltással nyomtam végig. Így is elég élményt nyújtott, végig vigyorogtam.
Utána elmentem Nyustáig. Valóban több helyen vacak a burkolat, kihagyható. Melegebb volt már, Race-ben hajtottam. Nyustától vissza Szirk - Lubény. A kőbányánál visszafordultam, mentem az 526 elágazásig és újra Lubény felé. Kurvajó ez a szakasz. A falvakban integettek a gyerekek, kaptak műsort.
Ideje fejlődni, egy életem egy halálom, a ballábas fékezést kipróbálom. Hú, azért fostam, nehogy elbaltázzam és korlátot fogjak, de kár volt. A lábam jól elfér, a fék szépen adagolható és közben váltani is lehet. A jobb lábom a gázpedálon, semmi késlekedés, az autó mintha új fokozatra kapcsolt volna. Remek összhang, finom mozgás, egy tánc, profi.
Jolsva - Csetnek után Restér felé. Restér - Henckó szakaszt megjártam még oda-vissza, nagyon tetszett. Tankolás Rozsnyón (csak 20 l, hogy elég legyen Ózdig, 222 km eddig), vissza Veszverés - Nyilas - Szepespatak - Szomolnok - Stósz - Dénes - Krasznahorkaváralja.
Nyilasig több kanyarban is aszfaltoztak, sávszűkítés, felmart burkolat nehezítette a haladást. Nyilas után a hegyen több szakaszon teljes burkolatjavítás folyamatban. Lámpás irányítás, torlódás, aszfaltmorzsák. Tavaszra jó lesz.
A völgyben jót autóztam Szepesremete felé, haladós. Egy hatalmas szarvas állt az árokban az út szélén. Lefékeztem, megfordult és bement az erdőbe.
Szomolnok - Stósz szenzációs. Csak egy oda-visszát mentem, későre járt, néhány északi kanyarban páralecsapódás jelentkezett.
Dénes - Krasznahorkaváralja ütős. Egy autót értem utol, szembe 2 autó jött, 1 motoros és 1 bringás. Nem volt gond, de keskeny, nem lehet nyomni csak ha belátom a szakaszt. De akkor aztán hajrá. Lefele jövet egy visszafordító előtt hosszú egyenes enyhe ívekkel, a kanyarban egy faszi időzött az autója mellett. Felfigyelt a hangokra ahogy megérkezek féktávra és pakolom vissza a fokozatokat. Látva az arcát, nem hitte, hogy ott elfordulok :D
Nem maradt időm játékra, indultam haza. 16-os Tornaljáig, Ózdon tankolás (51 l ment bele/ 202 km Rozsnyó óta, vagyis 71 l / 424 km). 25-ösön mentem Bekölce felé. Hűvös volt, gumik hidegek, fehér aszfalt, alig volt tapadás. Nagy küzdelemmel megelőztem egy F Astrát és alig tudtam lehagyni :D
Bekölce - Egercsehi szuper. Utána 23, 21, M3 ...
Összesen 1103 km, 12:35 úton töltött idő, 14 óra indulástól érkezésig. Messze van, de nincs jobb.
u.i.: egy meleg helyzet volt Bátonyterenyén. Körforgalom épül, lámpás terelés. Állok a sorban másodikként, balra egy utca. Érkezik egy néni a 30 éves puntoval, mossa a szerintem tiszta szélvédőt. Gondoltam ez vaksi. Vált a lámpa indulunk. Erre a nyanya gázt ad és fordul balra, mintha ott sem lennék. Ez tényleg vaksi bazdmeg. Nyomom a dudát és közben kilövök amennyire lehet, mert ez telibever. Megúsztam.
Nagy nehezen de sikerült szereznem a nyár folyamán 1 FL kormányt ritka, aranyárban mérik stb. de ma kicseréltem végre, plug and play pikk-pakk.
Előtte-utána.
-Motul 5W30 X-Clean
-olajszűrő
-levegőszűrő
-gázolajszűrő
-pollenszűrő
Km: 324704
Egyik napról a másikra meghalt a hátsó fékem a bal oldalon, elég hangos surlódó, fémes hangot adott ki, így fel kellett keresnem Attilát.
Már a vas a vason fogott, sajna be volt rohadva egy kicsit a nyereg/henger és mint kiderült mindkét oldalon baj volt.
- új hátsó féktárcsák és fékbetétek továbbá mindkét nyereg/fékhenger/ dugattyú felújítása, átnézése
- 2db első-felső lengőkart is kicseréltük, mert eléggé lógtak már
- kipufogó tartókonzolt a csőnél elengedte a gyári hegesztés, kihasználtuk, hogy az Attilánál járt a kipufogós szaki, aki meghegesztette
- Selenia WR Diesel gyári motorolaj
- motorolajszűrő
Vissza kell majd térjek Attilához, mert a bal oldali xenon lámpám nem világít és nem izzó baja van, valószínű gyujtó elektronika hiba van.
Köszönet innen is a fiúknak a munkáért!
km: 316600
Csörgő autószervizben jártunk, megy az idő és pörögnek a km-ek:
- Első féktárcsák és betétek cseréje
- Lyukas felső turbócső cseréje
- Selenia WR Diesel gyári motorolaj
- motorolajszűrő
- motor levegőszűrő
- Klíma pollenszűrő (utastér szűrő)
- gázolajszűrő (üzemanyagszűrő)
km: 307370
Elérkezett a műszaki vizsga ideje is az alábbi alkatrészek cseréjét követően:
- olajcsere (Selenia WR Diesel)
- olajszűrő
- hátsó lengéscsillapítók cseréje (rugótányér eléggé korrodált volt már)
- műszaki vizsga
Helyszín: szokásosan Várpalotán Attiláéknál
km: 295700
Sajnos a kipufogódob olyan szinten szét volt már rohadva, hogy nem csak a látványa volt borzasztó, de néha már zirgő-zörgő hangokat is adott menet közben. Összekötöttem a probléma orvoslását a szokásos olajcserével, így Várpalotára vezetett utam, mint mindig:
- új hátsó kipufogódob
- Selenia WR Diesel gyári motorolaj
- motorolajszűrő
- motor levegőszűrő
- Klíma pollenszűrő (utastér szűrő)
- gázolajszűrő (üzemanyagszűrő)
km: 284300
Mivel építkezésbe kezdtünk az év elején így semmire nem volt időm, csak beleültem az autóba és jöttem-mentem intézkedtem stb. Igaz semmi extra nem történt, bár időm se lett volna rá.
Csak a szokásos olajcserére ugrottam át Attiláékhoz:
- Selenia gyári WR Diesel motorolaj
- Olajszűrő
km: 277000