Blog
Miközben kerestem a gázreakció-probléma okát kipucoltam a fejtószelepet és a légmennyiségmérőt. Számomra ez utóbbi a technikailag érdekes, mert ilyen "lapátos" szenzorral még nem találkoztam. Egyébként mindkettő tiszta volt, minimális elkoszolódást találtam. Szerencsére a légszűrő is teljesen tiszta, nemrég cserélhették.
A motor már alapjáraton szépen egyenletesen járt, de hideg állapotban gázadásra fulladt. Ahogy bemelegedett ez nem múlt el teljesen, de jelentősen javult. Mivel sajnos ehhez a tipushoz még nem csináltam diagnosztikai kábelt, ezért sok információm nem volt. Annyi látszott, hogy a kipufogóból relatív nagy füst jött, de ez is kezdett elmúlni. Feltehetőleg az utolsó útjánál is fennállt már a probléma és a kipufogórendszer sem tiszta.
A jelek alapján arra gondoltam hogy valamelyik hőjeladó nem működik megfelelően, de a motort még nem nagyon ismerem, ezért rendeltem víz- és olajhőfokjeladót is. A következő tippem a gázadás miatt a fojtószelepállás érzékelő volt.
Próbáltam szépen sorban haladni, hogy a végén tudjam mi oldja meg a hibát. Először az összes csatlakozót széthúztam és megvizsgáltam, kontaktspray-el befújtam, majd kicseréltem a vízhőfokjeladót, de hol jobb volt hol rosszabb. Szerencsére már sötétedett és eszrevettem, hogy áthúz valamelyik gyertyakábel a szelepfedélhez ott ahol az egyes és kettes henger 4 kábelét összefogja egy gumi távtartó. Jelen pillanatban a kábeleket kissé távolabb tolva a szelepfedél széleitől egyenletesen jár a motor és a gázreakció is helyreállt.
A kicserélt vízhőfok jeladót és a többi szenzort elrakom, úgyis egyre kevesebb alkatrész van a típushoz, nem árt a tartalék.
Az autót trailer hozta és amellett hogy nem járt a motor, a kerék miatt sem lehetett menni vele. Az eladó elmondása szerint a téli kerékről nyárira váltásnál a gumis a légkulcs túl nagy nyomatéka miatt kitépte a menetet a kerékagyakból.
A látottak alapján úgy tűnik a felnivel is volt valamiféle próbálkozás (de szerencsére ez csak valami belerakott betét) emelett a csavarok nem megfelelően voltak behajtva és sérültek a menetek.
Mivel az autót eredetvizsgára járóképessé akartam tenni, ezért a passzoló M12x1.25-ös menetfúróval a kerékagy meneteit megigazítottam. Szerencsére inkább a kerékcsavarok sérültek, így ezeket kicserélve már nyomatékra tudtam húzni.
Az előző tulajtól kaptam egy új kerékagyat, vennem kell mégegyet a hozzájuk passzoló kerékcsapággyal és mindkettő cserélve lesz.
Az autót úgy kaptam meg hogy nem járt a motor. A gyertyákat kiszedve azt tapasztaltam hogy 4 féle van benne 4 különböző gyertyahézaggal. Emellett nem volt benne 1 dl benzin sem.
A csere és tankolás után már simán indult.
Régóta szerettem volna egy limuzin karosszériájú autót és mivel szivesen szerelem magam, ezért belevágtam egy újabb hobbi/project autóba. Csupán annyi volt az elvárás hogy a karosszériát ne kelljen hegeszteni és legyenek tiszta papírjai. Ezeket teljesíti.
Az autóval kaptam 4 téli/4 nyári felnit, 2 új hátsó lengéscsillapítót, egy plusz km-órát, néhány szilenetet és jó sok hibát.
Sikerült az árba a szállítást belealkudi, ami önmagában kb 60-70 ezer HUF lett volna.
Lassan - lassan összeáll
A sztori az, hogy lesz egy olyan GT ezen a bolygón, amit az Alfa Romeonak kellett volna megalkotnia. Nem csinált sem összkerekeset, sem hársókerekeset, sem komoly teljesítményűt, például turbósat. A 155 GTAm vonalán megyünk. Abból is 1 db van, ami nem versenyautó, ha jól tudom.
Készül ..
Összejött még egy kis autózás így a szezon végére. Szép idő, szerencsés időzítés és csak egyedül kellett mennem.
Természetesen próbáltam kicsit kiegészíteni az utat a Bakonyban, Balaton-felvidéken, hogy emlékezetesebb maradjon. Ehhez nélkülözhetetlen szereplő a kis GTV.
Kecskemét-Dunaföldvár-Enying-Litér-Eplény-Zirc-Bakonybél-Huberlaki-tó bejárat-Lókút-Márkó-Tótvázsony-Pécsely-Dörgicse-Pécsely-Balatonfüred---Enying-Dunaföldvár-Kecskemét
Tripláztam a Bakonybél előtti pár kanyarnál, emlékeztetett a nagyszerű felvidéki kanyarokra.
Őrület ez a járgány.
461km
38935km
Kép1 Az eplényi sípálya bejáratánál, szép emlékek, mikor a sízés volt a nagy őrület
Kép2-3 Valahol Somhegy környékén