Blog
Kuplung csúszással kezdődött. Furcsa érzés, amikor 8000Km van a teljesen új kuplungba, és elkezd csúszni. A szerelő szerint a váltó olaj belecsurgott "valahogy" a kuplungba. Mint kiderült, a nyeles tengely szimmering a hibás... A nyeles tengelyen rozsa nyomok, a szimmering alatti részen. ott szépen átszivárgott az olaj a kuplungba, és ez az olaj tette a dolgát...
Ez egy használt, bontott váltó volt. 1 éve került beszerelésre az autóba, de most jött elő a hiba... Eddig ahány helyen érdeklődtem, mindenütt eltérő válaszokat, okokat sorakoztattak fel. Volt,aki a szerelőt hibáztatta, volt aki szerint ez Pech....
A lényeg, hogy most kell egy új kuplung szett, kettős tömegű lendkerék, és egy új váltó... ami nem esik most jól, mivel pont egy éve ugyan ezt végigjátszottam...
.Most indul a vadászat...
kb. 1 hónapja ismét olajfoltot hagyott maga alatt az autó. Norbit látogattam meg, és az aknán alánéztünk. Az olajhűtő és a blokk közötti olajcső volt ismét nagyon gyanús. Beszereztem egy bontottat, és elvittem Székesfehérvárra a Hidraszerhez felújításra.
Mindemellett okt. 26-ra be volt tervezve az alsó lengőkarok cseréje Csörgőéknél.
A lengőkarokat (TRW) és a külső féltengely gumiharangokat ki is cserélte a Mester. A bilincsekkel volt némi szopás, mert a mellékelt cuccokkal nem lehetett összerakni, univerzális került rá. (egy böszme kábelkötegelőt volt a jobboson, ezért kijött a zsír alóla.) Sajna szétszedéskor kiderült, hogy a jobb felső lengő is oda van, a balos pedig nem teljesen oda passzolóra lett kicserélve pár éve. Alapvetően nincs vele gond, de más a kúpja. Kétféle lengőkarral szerelték a 159-et.
Sokat nézegettük mi lehet az olajfolyás oka és a csövek letakarítás után már nem voltak annyira gyanúsak, viszont az olaj-termosztát háza igen. Onnan egyértelműen jött olaj. Kapott új tömítést, és a tesztkör után nem látszott szivárgás. Hamarosan kiderül, hogy megoldódott-e, vagy tovább kell keresni az okot. Ha sikerült megoldani, akkor a hátsó motortartó bak is cserés lesz, mert azon folyt keresztül az olaj. Ez már meg van rendelve.
A lengőkarok még gyáriak voltak 205e km-nél (TI futóművel, nagy kerekekkel.)
Szóval pár héten belül lesz ismét egy utam Várpalotára, és kicseréljük a felső lengőket és motortartó bakot, ezek után pedig jöhet egy futómű beállítás.
A felújított olajcsöveket elraktam tartalékba, egyelőre nem indokolt a cseréjük. (Nincs is beleszámítva a költségekbe.)

Semmi érdekes nem történik. Az autó megy megy és megy. Ma felraktam a téli gumikat. Sajnos két télit vennem kell, mert csereérett lett. Az akksim gyengélkedett, amit ma sikerült kicserélni.Tegnap (pénteken) hívtam Erhard -ot, hogy kellene egy akkumulátor az autóba. Kb 5 perc múlva hívott is, hogy a pesti raktárban át is tudom venni. Gyorsan ment :-) . Kapott még az autó cápauszony antennát, és kapott előre ledet. Határozottan jobb lett a fénye, viszont a cápa valószínűleg repülni fog. A rádióvétel kritikán aluli lett.
Az ajtók belső lemezét szigetelni kellett, mert bejött a víz esőben. Lemez elemel, letakarít, paszta benyom, csavarok vissza. Remélem ez elég neki.
UI:(2017.12): elég lett :-)
Km: kb 306500
Sikerült letérdelnem talán harmadszorra is a szálcsiszolt alu szegélyt. Miután ritka mint a fehér holló bontóban és az új ára még számomra is horribilis, muszáj volt meggányolni. A szélső fül aminél fogva csavarral lehetett rögzíteni több részre robbant, meg sem találtam, így kapott egy alu lemezből fület.








Sor került az őszi kerékcserére.
nyári le, téli fel.
Óra állás: 292972km
Nyári gumi első tengely (Superia): 16386km; hátsó tengely (Linglong): 42016km
A téli gumikban: 23777km

Felkerűlt a hátsó szimmering, az olaj felszívó,, az olajteknő, és az olajpumpa.
Az olajpumpa alá magam gyártottam tömítést, klingeritből.
- tankolások száma: 114
- km óra állás: 93.917 km
- össz. menetidő: 1.281,90 óra (53,41 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.583,16 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,88 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,13 Ft/km
- átlagos napi futás: 134,36 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,64 %




Régóta látszott szivárgás nyoma az egyik visszatérő csövön és persze amikor hozzányúltam nyomás alatt természetesen spriccelni kezdett :-(
Ki volt csúszva belőle az erősítésnek szánt réz cső és annak tetején tört el a műanyag cső.


Kihasználtam a múlt hétvégi szép őszi időt és csináltam pár képet. De persze ezt megelőzte egy mosás :) Hiába 7 éves a Giu formaterve, engem még mindig rabul ejt!





A mechanika nélküli JVC fejegység kapott egy üveg, 3D lézer gravírozott, Alfa Romeo logós, 32 GB-os Pendrive-ot, zenehallgatásra. Lehetett választani színt, természetesen a műszerfalhoz passzoló pirosat kértem. Ahogy tölti a zenét a pendrájvról, úgy villog a piros LED. Szuper!
Beltér világításnak két COB LED panelt kapott, amihez adtak foglaltba passzoló csatolókat is. Nagyon szép fehér fényt ad a beltérnek.
A halogént meg száműztük egy LED szettel :) Szuper, megvan a fény vetítési képe is, senki nem villog, hogy a szemébe világítana, mint egy utólagos xenonnál ;)




