Blog
Végre megnyílit az Alfa Romeo múzeum, régóta tervben volt már, hogy megnézzük, így a nyaralással összekötve elmentünk.
A múzeum tetszett, érdemes elmenni megnézni. Az viszont nem tetszett, hogy sok típus kimaradt a kiállításból (pl.: GTV, 90, 33, 6, Sprint). Ezeket sajnos gyari állapotban "lassan" már csak a múzeumban lehetne látni.












Elérkezett az idő, kikerültek a hátsó gátlók és a helyükre gázos Bilstein-ek kerültek.
Alfa GT-nél a hátsó lengéscsillapító cserénél amit érdemes megjegyezni, hogy a kalaptartó és a hátsó üléssor felőli műanyag darab külön leválasztható, alatta hozzáférni a toronyhoz. Tovább, ha a nagy csavar ami a gátló aljában van berohad és nem lehet megmozdítani, gázégővel a gátló alját kell melegíteni közben két húzás előre, egy vissza egy hosszú cro-va szárral és előbb utóbb megindul, persze vastagon fel kell locsolni olajjal


Nagy melegben üzemi hőmérsékleten, de akár hidegebb időben dugóban állva is, elkezdett "megszorulni" a kormány, ami nagyon zavaró volt, főleg autópályán. Olyan volt, mintha csak "fokozatokban" lehetne fordítani a kormányt. Mindezt nem sokkal a kormánymű felújítás után kezdte produkálni, de a felújításkor semmi olyat nem csináltunk a kormányművel ami ezt okozhatja. A szervószivattyúra gyanakodtam, ami egyébként is hangos volt már melegen is, és nagyon olajos is volt a környéke, így kicseréltem egy jó állapotú bontott darabra. A hangja megszűnt és úgy tűnik a kormány megszorulása is.
190500km
A jobb oldali külső porvédő gumit is kicseréltem, egy 1mm-es lyuk keletkezett rajta.
Löbro került rá, igen profi minőségnek tűnik.
10 év és több mint 200e km után csináltunk egy kis üregvédelmet és pótoltuk a törött bolhákat is. A küszöbszpoiler lebontása után újszerű állapot fogadott. A szpoiler viszont összegyűjtött egy kis földet, főleg a hátsókerék előtti részben.



Indultam volna haza, de feltűnt, hogy megdöglött a km-óra, 0-n állt. Gondoltam, földelési hiba. Aztán elkezdett a vízhőfok mutató baromkodni, 110 meg 120 fokokat mutatott, de nagyon gyorsan váltakozva. Elgondolkodtam, hogy mégis mitől barmult meg az elektronika, volt egy megérzésem. Visszafordultam 5 km-ről a munkahelyre, hoztam multimétert, rámértem járó motornál az akksira.
12,2V.
Mondjuk feltűnt, hogy 2 napja mintha lassabban kapná el az önindító, de nem tulajdonítottam nagy jelentőséget az esetnek, EDDIG.
Azonnal töltőre raktam, rendeltem generátor feszszabályzót. Természetesen a Hüco által hozzárendelt szabályzó nem jó bele, ezért gyári Marellit kellett rendelni 14000-ért (teljes kedvezménnyel).
A csúszógyűrű egyébként nem volt kopott, a még gyári (!) feszszabályzó sem volt extra elhasznált, volt a bronzkeféken hús.
A generátort nem vettem aki az autóból, csak a helyéről szereltem le, csáposon, alulról cseréltem a feszszabályzót. Motort leengedni egy ilyen szarság miatt abszolút nem volt kedvem.
Ez volt az az eset, amikor vonatra kényszerültem, és MÉG nem robbant le, viszont töltésjelző nem világított! Tehát ha nem vagyok észnél, megáll velem az M1-esen.
az ajtó egy 2003-as sértetlen gépről érkezett, a feketének hála színkiegyenlítés nélkül is jól mutat.



Majdnem pontosan 14 együtt töltött év után ma elérkeztünk egy ikonikus számhoz, majd ugyanazon a napon egy másikhoz is... :)


Letelt a 10000-es ciklus, lecseréltem az olajat. A pollenszűrőt is kidobtam, aktívszeneset kapott. Csináltam egy spray-s klímatisztítást is, meg körülnéztem alul, úgy tűnik minden O.K. Merthát jövő héten horvát túrára megyünk, és szeretném ha minden flottul menne.
