Blog
A tartalybol elfolyt a fekolaj kijelzo is jelezte, de mivel ra-ranextem es nem lattsm hogy baj lenne fogyna, hagytam. Most viszont mar gond van. Elfolyt.
2 hatso Fèkcsö beszerzes alatt es az elsot is cserelem.
A hatso helyen ment el az olaj kereket leveve elegge roszdas az s resz ahol gumi cso es a rez cso talalkozik ehhez nem ertek ezert ezt szerelo csinalta egy rez csovet az abs kockabol vegigvitt s kocsi aljan. Fekcsovek igy vegul nem lettek cserelve, legkozelebb majd, de nem talaltam megfelelo merettet az ebayen most a kezifekkabeleket is csereltem.
157e miles



Tavasszal a nyári kerekek felrakásakor láttam, hogy a fékbetétek már eléggé el vannak vékonyodva. így - most amikor végre volt időm - kicseréltem őket. Nem volt semmi komplikáció, simán ment minden. Hátul mondjuk vissza kellet tekerni a munkahengereket, hogy az új betéteket be lehessen tenni. Elöl, a Brembo nyergeken is vissza kellett nyomni a dugattyúkat, de ez jóval egyszerűbb volt, mint hátul. :-)
Aztán kicseréltem a gyújtógyertyákat is, mert már jóval több, mint 50K kilométer volt bennük. A Champion C6YCC gyertyák helyett NGK BCP7ET hárompólusú gyertyák kerültek bele. Nagy köszönet [k i z z o] cartársnak, aki segített rátalálni erre a gyertyára. Sokat keresgéltem, hogy hőértékileg stimmeljenek a gyertyák a mociba. Végül meglettek. :-) Kíváncsi leszek mennyivel lesz más az NGK, mint a Champion. Bár nagy különbséget igazából nem várok. Meglátjuk. :-)
Aztán megejtettem a pollenszűrő cseréjét is. Ideje volt már, teljesen el volt koszolódva. Kipucoltam az egész szélvédő alatti részt is, mert tele volt dzsuvával. Majd végül a klímatisztítást is megejtettem. Kiszedtem a kesztyűtartó alól a ventillátort és a lyukon keresztül benyúlva telibefújtam a klíma hőcserélőjét. Elfújtam rá az egész flakont, így tuti, hogy sikerült teljesen megtisztítani. Éljen a friss illat. ;-)
Első fékbetétek: Japanparts (9964,-/ szett)
Hátsó fékbetétek: Simer (3526,-/ szett)
Pollenszűrő: Alco (1980,-)
Gyertyák: NGK BCP7ET (9336,-/ 8db)
A klíma tisztító sparyt úgy kaptam ;-)
Az alkatrészekért ismét köszönet vm kollegának. ;-)
Km óra állása: 138553 Miles
Régi óra szerinti állás: 264413 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 113539 Km (70550 Miles)










Mivel igen el volt öregedve a kiegyenlítő tartály, így sort kerítettem a cseréjére. Nem csak csúnya volt, de meg is keményedett rendesen, kiszereléskor a kezemben eltört :) Beszerelés után ioncserélt vízzel felöntöttem a tartályt, természetesen új bilincseket is kapott.


ket rugo elegge ki volt hasznalva Meg gyariak voltak
Es ki lettek cserelve
Szepen all igy a feneke az autonak es lehet pakolni bele persze modjaval
(Stab Anti Roll links) azaz stab. palcak csereje elol es hatul, sajnos Ezt csak szerelo tudta megcsinalni mert nagyon be volt rohadva.
£80 palcak £18 ebay
155000 miles


Kicseréltettem a szélvédőt mert a lapátok nyomot hagytak rajta + volt egy kavicsfelverődés is a közepén. Nordglass zöld üveg került bele.
Kapott ennek örömére új lapátokat is. Még pótólni kell a felső logókat.
alsó turbócső csere, olajcsere
Csak a tavalyi blogomat tudom ismételni:
"Kezdésként Jóska bátyámmal a megbeszéltek szerint megittuk az üdvözlő chivas regal & gyömbér kombónkat, majd belevetettük magunkat a forgatagba.
A hangulatot leírni nem lehet, ott kell lenni.
Napsütés, párakapu (de jól jött volna City-ben is!), ismerősök, klassz kocsik, műszaki csemegék, pezsgő, szendvicsek, üdítő, jégkrém, jégkrémtorta, pizza, kávé, vetélkedő, autó szépségverseny, tombola. "
Néhány kiegészítés:
- Odafelé hatalmasat kabrióztunk, jó idő és sok lassú OFF-os volt az utakon (szívesen elbeszélgetnék a 70-es tempót tartókkal).
- Siófokon továbbra se értem, hogy miért 40 perc kell a bejutáshoz. Idengenforgalmilag nem vet jó fényt a városra. Pedig, ahogy észrevettem csak a lámpákon kellene állítani.
- Hazafelé királyság volt a komp, Liquidékkal találkoztam is.
- Hazafelé a komptól Tapolcáig tetőt kellett csukni, mert iszonyú meleg volt. Csak a klíma segített.
Aki nem érezte jól magát magára vessen...
Meg az is, aki nem jött el!












Akár mennyire szép és jó állapotban volt azért csak egy használt autó.
És mivel az előéletéről személyesen nem tudtam meggyőződni ezért inkább úgy láttam helyesnek,hogy biztos ami biztos lecserélem rajta amiket ilyenkor szokás.
2015.05.22.-én olajak és szűrők cseréje Néro M5-ben megtörtént.
Számítottam rá,hogy nem lesz olcsó de mind ezért több mint 60.000-et elkérni számomra érthetetlen volt.Meg szerintem Alfákhoz nem is nagyon értenek.
Mind1,engem többet úgysem látnak.
2015.07.16.-án pont jól megérdemelt szabadságomat töltöttem vidéken és az egyik jeladónak pont az aznapi élményautózásom kellős közepén kellett megadnia magát.
És mivel nálunk vidéken nem nagyon van Olasz autó szerviz ment a vakarózás.
Egyébként a kocsi ment csak a jeladó hibájából kifolyólag rángatózott.
Felhívtam egy pár ismerőst,hogy ki lenne a legalkalmasabb eme hiba elhárítására és a megkérdezettek jelentősebb része egy bizonyos szakira esküdött.
Mit lehet tenni mit nem megpróbálom.
Felhívtam,időpontot egyeztettünk és átnézte volna a beteget.
De nem ért rá,csak a jövő héten amikor is már nekem dolgoznom kéne.
Kénytelen voltam nála hagyni és majd rá néz ha lesz fölös egy-két órája.
Addig elő anyám vasát és azt nyúztam.
Egyébként a srác egy évvel idősebb nálam és mint utóbb kiderült tesóm osztálytársa volt csak ezek szerint többre vitte:)))
A műhelye előtt sorakoztak a pár éves kocsik,úgyhogy ez is egyfajta bizalmat keltett iránta.Műhelyébe belépve ledöbbentem a tisztaságon és fegyelmezettségen.
Most már számomra nem volt kérdés miért őt ajánlották annyian.
Jó szívvel hagytam ott Juliskánkat mert tudtam,hogy jó kezekben van.
Azt mondta legközelebb csak szerdán tud ránézni.
Ennek ellenére már hétfőn hívott,hogy biza a jeladó a hibás és ha már ott volt a gyertyákat is kicseréltettem.
Többre számítottam de ezt megúsztam 45-böl(borravalóval).
Már csak a vezérlés csere maradt hátra.Ha tudom,hogy ennyiből megúszom esküszöm azt is kicseréltetem vele.
De mivel így sem voltam nyugodt a vezérlés miatt bejelentettem a Kelet-pesthez.
Aminek 2015.08.07.-én jött el az idő pontja.
És ha már ott voltam kértem előre normális rendszámtartókeretet mert az,hogy kiállt vagy 5 centit nem is volt túl esztétikus meg ha beakad valahova még a rendszámot is letépheti meg így azért jobban is alszom:)))
Egyébként említettem már,hogy újra volt fényezve?
Ami nem is lenne akkora probléma csak a fényezés végeztével a juliska felirat elkóborolhatott a műhelyben mert a szaki elfelejtette vissza rakni.Na azt is pótoltattam.Ami nem növeli ugyan a teljesítményét de a megjelenésén sokat dob.
Itt számomra inkább az óra díjak voltak magasak ugyanis az majdnem megegyezett a cserélt alkatrészek árával.De korrektek voltak és máskor is oda viszem ha már vinnem kell valahova(és ha nem leszek vidéken:)))
Ez a mutatvány egyébként 90.000-be fájt(borravalóval).
Ami lehetett volna kevesebb is de szerintem nem volt vészes.
És most már megnyugodott az ici-pici lelkecském,hogy mindent megkapott ahoz,hogy nagyon sokáig hűen szolgáljon.