Blog

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-12-10

Kardánbox letávolítása fentről lefelé és élőről hátrafele történik.
Nem nagy dolog, de érdemes odafigyelni közben, hogy ne törd el semminek se a rögzítő füleit.

Első lépésként a rádiót és a rádió alatti tartót távolítsd el.
A tároló attai résznél találod a csavart ami rögzíti a kardánbox elejét a műszerfalhoz.

Ezt követően távolítsd el az elektromos tükör vezérlőt, de vigyázz le ne törtd az irányító modult. Az elektromos tükör vezérlőt a te oldaladról told meg kicsit előrefelé egy műanyag patent kiszedővel és közben alányúlva emeld ki a hátulját. Az elején és a végé rögzíti egy-egy fül. HA kiszedted, távolítsd el a csatlakozót.

A kézifék szoknyát távolítsd el. A szoknya alján van a rögzítő műanyag amit erőteljesen hátrafelé tolva tudsz kiemelni az elején majd ha az eleje kint van akkor előrefelé mozdítva ki tudod emelni a hátulját is. Vigyázz az erővel, el ne törd a füleket. Itt, a kézifék elött találod a második rögzítő csavart. A kardánbox későbbi eltávolításához ki kell lazítanod teljesen a kézfék kart a kar alatt található hosszú csavar kitekerésével. Ezzel lehet a kézfiék bovdent lazítani. Próbáld meg annyira kilazítani, hogy a kézifék majdnem függőleges állapotban legyen.

A kardánbox hátsó felét rögzíti még két csavar ami a hátsó kis szemét tartó alatt van. Ennek eléréséhez húzd meg a tárolót felfelé úgy, hogy a két oldalán fogod. Vigyázz, mert ennek a rögzítő fülei is törékenyek. Ha sikerült eltávolítani akkor alatta van a csavar.

Végül távolítsd el a váltógombot úgy hogy meghúzod erősen felfelé. Ne forgasd, csak húz meg erősen felfelé.

Ha ezeket mind eltávolítottad, akkor most már szabadon mozog a kardánbox. Legalábbis nálam már nem tartotta semmi. Eltávolítani úgy tudod, hogy váltót 2-be vagy 4-be teszed, a kéziféket felhúzod majdnem 90 fokig, majd felemeled a kardánbox hátsó felét annyira, hogy át tudd emelni a kézféken .

Nekem kb. egy erős fél óra alatt kint volt a kardánbox.
Ezt követően el tudtam távolítani a váltókart fedő gumi takarót ami meggátolja a por bejutását a kulisszába.

És láss csodát, nem a váltónak van baja, hanem le voltak lazulva a kulisszát rögzítő csavarok és emiatt volt olyan a váltókar járása, mint egy málnakereverő.
Mindhárom csavart erősen rögzítettem, majd a kulisszába nyomtam egy ki fehér zsírt, hogy könnyebben járjon, plusz azokra a pontokra is kentem egy kis zsírt ahol a váltórudazat mozog.

Ezt követően visszaszereltem mindent a helyére fordított sorrendben.

Remélem ezzel az egyszerű művelettel nagyban sikerült emelnem a jövő évi vezetés konfortot :-)

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-12-03

Miután a legutóbb kipakoltan a beltér teljes hátsó részét és találkoztam némi rozsdával, most folytattam a beltér első részének eltávolításával.

Miután az összes ülés már korábban kikerült az utastérből, gyakorlatilag most már könnyű dolgom volt. Az ajtó kárpitok eltávolítása nem túl bonyolult, de azért oda kell figyelni. Van egy egész jó angol nyelvű videó a Youtube-on ahol bemutatják a folyamatot: https://youtu.be/O7yDAmule2I

HA már eltávolítottad az összes csavart, akkor figyelj oda a kárpit eltávolításakor nehogy eltörj valamit. Pár rögzítő patent tartja felül plusz egy picit beleül az ablak keretben.

Meglepetésként ért, hogy amennyire megijedtem a múltkor a doblemezeknél talált rozsda miatt, most nem találtam semmit sem. Sem a taposóknál, sem a küszöb belső felén, sem az ajtók belső részénél, sem a hátsó doblemezek előtti résznél.

Öröm és boldogság. Nem kell lakatoshoz rohanni, hiszen nincs rá ok.

A következő lépés a kardánbox letávolítása lesz, hogy hozzáférjek a váltókarhoz.
A váltó eléggé olyan mint egy málnakeverő és az ötödik fokozatot nagyon nehezen veszi.

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-11-26

Elsődleges projekt a tetőkárpit eltávolítása volt, mivel a sok évi napsütés hatására szinte a teljes tetőkárpit meglógott.

A rossz hír, hogy ahhoz, hogy rendesen ki lehessen szedni a tetőkárpitot, szinte az összes beltéri műanyagot el kell távolítani az autóból. Ez nem egy hatalmas dolog, de lég időigényes. Kvázi Legózás felnőtteknek. Javaslat: ha nem pár napon belül szereled vissza az összes műanyagot, akkor fényképezz folyamatosan, hogy tud mi hol volt és mit mi rögzített. Nagy segítség ha elő tudod venni a fényképeket tavasszal amikor nekiállsz visszaszerelni mindent. Én általában egy-egy elem eltávolítását követően a csavarokat vissza szoktam csavarni a helyükre és ott hagyom őket a visszaszerelésig.

Elsőként a hátsó üléseket szedtem ki, hogy jobban hozzáférjek az oldal kárpitoknak.
Az első üléseket elöl és hátul két-két imbusz fejű csavar tartja. A hátsó ülés ülőlapját szintén két imbusz fejű csavar tartja alul. Ezek kicsavarását követően ki lehet szedni az ülőlapot. A hátsó ülések háttámlájának rögzítését a két háttámla találkozásának alsó részén lehet eltávolítani. Ezt a talpat két csavar rögzíti. Ezt eltávolítva kijön a háttámla is.

Ha az ülések kit vannak, akkor már könnyen hozzé lehet férni az összes kárpithoz. A kárpitok kiszerelésekor lentről felfelé haladjunk, majd ha minden el lett távolítva, akkor hozzá lehet férni a tetőkárpithoz is. A tetőkárpit kiszereléséhez el kell távolítani a beltér világítást és a kapaszkodókat, illetve pár rögzítő patentet. A patentok eltávolításhoz használj patent kiszedő szerszámot, mert nagyban megkönnyíti a patentok eltávolítását és segítségével sikerül törés nélkül kiszedni a patentokat.

Az oldalsó műanyagok eltávolításához az első és hátsó biztonsági övek rögzítését is el kell távolítani. Ezek baromi erősen vannak rögzítve, illetve, mivel a ah hátsó biztonsági övet rögzítő alsó csavarok a dobbetétbe vannak rögzítve és ezeknek a csavaroknak a vége be is megy a dobbetétbe, általában be is vannak rohadva. Emiatt nem egyszerű az eltávolításuk.

Ha minden kint van, akkor a tetőkárpit egyszerűen kihúzható a csomagtartón keresztül.

Sajnos volt két meglepetés a hátsó műanyagok eltávolítását követően. A dobbetétek mindkét oldalon belül rozsdásak, de nincsenek átrohadva. Ez sajnos annak köszönhető, hogy Luigi nem megfelelően vitte fel a tömítő anyagot a dobbetétbe oda ahol két lemez találkozik és itt sajnos megáll a víz és befolyik a két lemez közé. Ez van.

Nekiestem kívül és belül is drótkoronggal, majd jött a Teroson rozsdaátalakító kívül és belül is, majd ezt követően kifúltam az egész dobbetétet wax alapu üregelő sprayvel.
Úgy néz ki, hogy sikerül még időeben elkapni és megállítani. Remélem ezzel már nem lesz gond a jövőben.

Viszont elhatároztam, hogy ha már a beltér hátulja szét van szedve, akkor megteszem ugyanezt az elejével is és amennyire csak lehet kiszerelek mindent, hogy megnézzem mi bújt meg még a nem látható helyeken.

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-11-25

Sajnálatosan az óracsoport egyik izzója megadta magát és a víz hőfok jelző mögött nem volt világítás. Tudom, ez egy olyan apró dolog amivel nem kellene foglalkozni, de engem nagyon zavart, úgyhogy nekiálltam kicserélni az izzót.

Miután utána olvastam külföldi fórumokon, kiderült, hogy nem nagy történet az óra kiszerelése és az izzók cseréje. Talán a legnehezebb a megfelelő izzók megtalálása volt.

Javaslom, hogy ha valaki nekilát a cserének, akkor egyből az összes izzót cserélje ki, mert esélyes, hogy ha egy megadta magát, akkor a többi is sorra kerül hamarosan.

Az óra kiszerelésekor első lépésként lekötöttem az akksit, nehogy valami elpukkanjon, mert az elég kellemetlen lett volna.

Ezt követően jön az órát takaró fekete műanyag eltávolítása. Ezt felül rögzíti két csavar és allul két kampó. A két csavar könnyen kijön, de a két kampó alul (ezt nem látod kívülről) nagyon erősen tartja a két rögzítő fület. A fekete takaró műanyag alsó részét kell egy kicsit lefelé nyomni és erőteljesen magad felé húzni. Ha szerencséd van, akkor neked nem fog eltörni egyik rögzítő fül sem. Nekem nem volt szerencsém, sajnos az egyik fül letört, fe könnyen vissza lehetett ragasztani és mivel csak rögzítő szerepe van, ha többet nem veszem ki az órát, akkor nem fog még egyszer eltörni.

HA a takaró műanyag kint van, akkor az óracsoport eltávolítása a következő feladat. Ezt felül és alul is két-két torx csavar rögzíti. Ezek kicsavarását követően az órát egyszerűen magad felé el tudod távolítani.

Az órába két oldalt egy-egy csatlakozó van bekötve amiket a tartó fülek megyomását követően ki tudsz húzni. Ás voilá, az óra kint is van.

Az óra hátuljában hat izzó van. 5 db. fekete és 1 db. zöld színű talppal. A feketék a háttér világításra szolgálnak, a zöld viszont a km számláló részt világítja meg hátulról.

Az 5 db. héttér világítást szolgáló izzó 1-1 12V1.2W-os rizsszem izzó (Osram 2721MF), a kilóméter számláló izzója viszont egy 12V2W-os rízszem izzó (Osram 2722MF).

Sajnos ezek az izzók nem mennek bele egy az egyben a helyükre, mert a rögzítő füleik egy kicsit nagyobbak, emiatt picit kell velük játszani, hogy passzoljanak a helyükre.

Ha a csere megvolt, akkor érdemes először csak rátenni a csatlakozókat és megnézni, hogy mindegyik megfelelően került behelyezésre és világít még mielőtt visszateszel mindent a helyére, nehogy utána mindent élőről kelljen kezdeni. Pár izzót nekem is sikerült picit túl forgatnom és emiatt nem égtem elsőre. De miután megnéztem, hogy amelyik világít az milyen állásban van, majd a nem égőket is ugyanebbe tekerte minden tökéletes lett.

Ha mindegyik világít, akkor a kábeleket is rögzítsd az óra hátulján az erre szolgáló pontokon, majd told vissza az órát a helyére és rögzítsd felül és alul a 2-2 torx csavarral.

Ha az óra a helyén van és rögzítetted, akkor mehet vissza a fekete takaró műanyag is. Ezt is rögzítsd felül a két csavarral és kész is vagy.

Nekem az egész csere kb. 1 órát vett igénybe és kemény 1.200 Ft költsége volt a 6 db. izzónak.

>> Tuning és extraHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-02-03

Múlt héten gyártottak le hétfőn feladták és már meg is érkezett. Hihetetlenül könnyű pár gramm az egész. Gyorsan fel is próbáltam tökéletesen illeszkedik. Már csak fel kell ragasztani.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-02-03

A "nagy" fojtószelephez passzoló csövezést építettem be egészen a légszűrőházban levő légtömegmérőig. A belső átmérő egészen eddig 80 mm.
Légszűrő kimosva és újra olajozva. A lökhárítóból rávezetett levegő miatt hamar koszosodik, ezért gyakran pucolom.
A forgattyúsház szellőztetés gumicsöve ki volt repedezve a szelepfedél és a lecsapató tartály között. Ezt 22mm-es belső átmérőjű szilikon csőre cseréltem.

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-02-01

Meg lett rendelve a Stile Italia-tól egy hátsó szárny. Sokáig gondolkodtam hogy QV Style legyen vagy valami egyedi. A QV is tetszik de nem nagyon van jó minőség. A gyári meg elég drága meg fúrni kell hozzá. Így az utóbbi mellett döntöttem. Ebből jóval kevesebb van. Igazi karbon. Sajnos nálunk nem forgalmazzák. Így írtam a gyártónak messengeren. Nagyon rugalmasak és így olcsóbb is lett. Lehet a következő az első toldat lesz. A képek még az ő oldalukról vannak. ( https://www.facebook.com/stileitalia ) Ha fenn lesz jönnek az enyémről is.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-02-01

A korábban vásárolt nagyobb fojtószelep és adapter miatt előkerestem a 3.0 V6 motorról származó "plenum"-ot. Ezt elkezdtem turbómaróval felbővíteni, majd simára csiszoltam, festettem és összeraktam. Ennek a levegőgyűjtőnek hosszabb a nyaka, ezért minimálisan több levegőt tárol, ami elméletileg jót tesz, viszont ez magával hozza azt hogy az akkumulátor nem fér el.
A fojtószelep a legszűkebb pontján 78 mmes és ebből takar ki a pillangószelep. Ennek a területét kiszámítva kb 76mmesre kellett felbővíteni a levegőgyűjtő nyakát. Az adapter és a nyak közötti átmenetet összecsiszoltam, és a 6 db krómcső kiágazásának a belsejét is felcsiszoltam, az öntési hibákat eltüntettem.
A fejlesztés hatását még nem próbáltam, de elég sok munka volt egy várhatóan minimális javulásért. Viszont téli elfoglaltságnak jó.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2023-01-31

A selespeed működtető reléje megragadt.
Szétszedtem, megtakarítottam, kapott egy kis kontakt szprét is. Ezek után is megragadt. Megint szétszedtem, mégjobban megkapirgáltam az érintkezőt, meg amennyire tudtam kifújtam kompresszorral. Majd az akku előtti biztosíték táblában találtam egy ugyan olyan értékű (50A) relét, ezzel kicseréltem. Ez a ventillátor kettes fokozatát működtette. Tűzoltásnak jó lesz. Teszteltem, itt nem ragad meg.

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD 105LE // 2023-01-31

Tegnap reggel miután beindítottam a kis 46-ost észre vettem, hogy kicsit ingadozik az alapjárat. Miután kicsit bemelegedett 1-es fokozatban bekapcsoltam a fűtést a szélvédőre. Itt már jelentős fordulatszám esést is produkált a kocsi és kis idő múlva le is állt.
Bekapcsoltam újra de most fűtés nélkül és még mindig kicsit hullámzott az alapjárat, de nem fulladt le. Az akksi tetején az ellenőrző ablak zöld színű volt ami azt jelenti hogy elvileg az akksi még jó. Van egy Launch nevű akksi tesztelő bent a cégnél.
A következő adatokat adta:

SOC: 98%
Akku feszültség 12,83V
SOH: 1%
Mért érték: 90A
Mérték: 720A
Belső R: 29,72 m Ohm

Ezek nem tudom mit jelentenek, de ma reggel gyorsan cseréltem egy akksit.
Banner ment bele: 12V 74Ah 680A

Remélem ez megoldja a gondomat.