Blog
Kanyarodás le főútról, kuplung kinyomás, visszaváltás 5-ből 3-ba, kuplung felengedés ... várjunk csak, hol van a pedál? Lent maradt.
Aztán kiderült, ki sincs nyomva a kuplung. Gondoltam, hogy biztos valamelyik munkahenger fosta össze magát. Vezetés két napig kuplung nélkül, akksi, önindító bírta, a szinkrongyűrűk fogait néhányszor megszámoltam ... a járókelők is :D
Aztán kiderült, hogy az alsó és a felső munkahenger közötti cső engedte ki az olajat.
Első szervizes közölte, hogy csak gyári mehet bele 23 rugóért. Illedelmesen elköszöntem. Aztán megismerkedtem 2 szervizessel is (hatalmas Alfa rajongók), szereztem 1000 forintért (!) alkalmas csövet, csak az egyik vége nem passzolt, esztergáltattam 4500 forintért másik menetet. 5500 forint barátibb, mint a 23 ezer...
A vicc, hogy az előző gazdája egy vízcsap telepek alatt használatos flexibilis csövet rakott be hidraulika cső gyanánt, amit megzabált belülről szerintem a fékolaj. Elég szomorú, hogy a legtöbb szervízben kiröhögtek, hogy Alfám van, meg így az olaszok, úgy az olaszok, szar őket szerelni, stb. süket duma.
A lényeg, hogy most ismerek két nagyon jó szerelőt, akik szeretik az Alfákat vezetni, szerelni, mindent szeretnek bennük, és szeretnek, mert Alfás vagyok.
Kis utána járással olcsóbban megúsztam.
Elég kókány munkát csinált(atott) az előző gazdája, dehát használt autó, zsákbamacska. Egyik munkatársam Golfjának a karbijában, egy szelep (?) helyett találtak egy 20 forintost egy félbevágott százasszöggel összehegesztve :DDDD
Hasonlóképpen az előző hónapokhoz, a novemberi történéseket tartalmazza most ez a post. A múlt hónapban kiújult hűtővíz csepegés miatt, szerettem volna venni, már a múlt héten hűtő tömítő folyadékot, de az auchanban a kb. két éve vásárolt, bevált cucc már nem kapható, csak ezeröté’ valami.. de azt nem mertem megvenni. Ma (1109) eljutottam a tescoba és az autós részlegen találtam STP-t 1890-ért, meg wynn’s volt még 1190-ért, de az STP leírása meggyőzőbbnek bizonyult, így az került megvételre és később az autóba is. Innentől megint lehet figyelni, hogy csöppen-e a hűtővíz.. De remélem ennyivel megúsztam idén is, és nem fog. De természetesen, hogy is lehetne ilyen szerencsém. A következő napokban megjelentek ismét a cseppek a padlón, amik idővel egyre többen lettek..
Nem érkezett meg időben a várva várt Alfissimo aktuális száma, így hát írtam Takács Ákosnak, hogy hol akadhatott el a rendszerben (1109). Amikoris kiderült, hogy idénre nincs is rendezve az éves előfizetésem, pedig teljesen abban a hitben voltam, hogy minden rendben, hiszen a 2013-ban eddig megjelent lapszámokat megkaptam. De akkor hogy is lehetett ez? A válasza: „Azért küldtük az első kettőt idén mert mindig csúszások vannak a befizetésekkel, bíztunk abban, hogy aki leadta az előfizetési papírt az majd befizeti az összeget. A 3. számot már nem küldtük ki, akiknél az adminisztrációban hiányzott a befizetés.” – hát emiatt voltam annyira nyugodt :) Viszont ezennel rendeztem és később postázták is az aktuálisat.
A napokban megérkezett (1113) egy kárpit leszedő szett, amit először a Paradoxban láttam. Aztán nem rég eBay-en is, és rendeltem is belőle egy szettet magamnak, mivel régóta szándékomban áll az ajtóban lévő, néha előjövő zörejeket csillapítani, csavarhúzóval meg nem esnék neki a leszedésüknek.
Idén is eljött a vásárlás évfordulójának napja (1114), ezennel ez már a 6. volt.. Repül az idő, mintha tegnap történt volna, csak most 197.216 km-t mutatott a km óra számláló, az akkori kb. 116ezerhez képest. A fogyasztásról és benzinárakról egy következő bejegyzésben részletesebben összeírom a már szokásosnak mondható éves összegzést.
Egyik reggeli ’kómázásomnak’ köszönhetően parkolás közben (1120) annyira ki akartam centizni a beállást, hogy nekigurultam az előttem lévő fém oszlopnak, ami kisebb nyomott hagyott az első lökhárítón.. Szerencsére nem vészes, épphogy látszik, de ennek ellenére nem örültem neki, még akkor sem, ha ez a lökös már csak tavaszig lesz fenn, amikoris újra felkerül a GTA. :)
És hogy a hónap végére is maradjon egy ’jó’ hír: észrevettem (1130), hogy nem szól a bal oldali csipogóm.. :/
[Költségeim: hűtő tömítő folyadék 1890, alfissimo előfizetés 3420, kárpit leszedő szett 640]


Mivel utálom a tükrön logó csúnya illatosítót, ezért egy ideje kísérletezem valami megoldáson. Meglett a tökéletes megoldás. Pénzcsipeszt a tükör ívére hajlítottam, és kétoldalas erős ragasztóval felragasztottam. Fekete szalaggal bevontam. Belülről semmi sem látszik.






Mivel csak egy pohártartó van a kocsiban, próbáltam valami utólagos igényes megoldást találni. Találtam egy felfújható rögzítésű palacktartót. Szemetesnek vagy tárolónak is használható. Ülés széle le van csapva pont becsúszik a palack. Beépítés 1 perc volt.
Itt vettem





2013.12.25. Tervek nyárra - Part II.
2013.11.14. Egy ötlet és megvalósítás (Nagy Túra 2014)
2013.10.27. Tour de Balaton
2013.10.22. Selenia Racing és esernyő
2013.10.19. Maribor
2013.10.19. Villámlátogatás az Őrségben
2013.09.24. Naplemente Keszthelyen
2013.08.18-20. Kis Túra 2013 (69-es út, Goldeck)
2013.08.11. Kirándulás Győrbe
2013.08.10. Mediterrán Party - Siófok
Nagy Túra 2013:
- 2013.07.19. Nagy Túra 2013 - Megjöttünk!
- 2013.07.19. Nagy Túra 2013 - Tizenegyedik nap: Hazafelé
- 2013.07.17-18. Nagy Túra 2013 - Kilenc-tizedik nap: A tenger!
- 2013.07.16. Nagy Túra 2013 - Nyolcadik nap: Irány a tenger!
- 2013.07.15. Nagy Túra 2013 - Hetedik nap II.: Hochalpenstrasse, a szerpentin
- 2013.07.15. Nagy Túra 2013 - Hetedik nap I.: Aranymosás és egyebek
- 2013.07.14. Nagy Túra 2013 - Hatodik nap: Grossglockner
- 2013.07.13. Nagy Túra 2013 - Ötödik nap: Irány a Hochalpenstrasse
- 2013.07.12. Nagy Túra 2013 - Negyedik nap: Chimsee
- 2013.07.11. Nagy Túra 2013 - Harmadik nap: Salzburg
- 2013.07.10. Nagy Túra 2013 - Második nap: Attersee
- 2013.07.09. Nagy Túra 2013 - Első nap: Út Nussdorf-ba
- 2013.07.08. Készülődés
2013.06.30. Tour de Balaton 2013
Ma reggel arra mentem le a kocsihoz, hogy ki van esve a jobb hátsó, belső lámpám. Előző nap, még a helyén volt. Jobban megnézve látom, hogy a csavarokról le van törve a búra. Először úgy tűnt, hogy valaki lefeszegette... Délután Epoxy Steel ragasztóval beleragasztottam a csavarokat a műanyag búrába. Estére betonkeménységűre meg is kötött és próbáltam visszarakni a helyére. Elég nehezen ment, nem feküdt rá a helyére... nem értettem mit ronthattam el. Kicsit jobban megnézve vettem észre, hogy az egész csomagtérajtóm elmászott a helyéről. A jobb oldal alsó részén (ahonnan leesett a lámpa) elég kényelmesen befér az ajtórésbe az ujjam, jobb felül pedig alig van rés. Az ajtó alsó részén pedig nincs egyszintben a karosszéria többi részével, kb. 0,5 cm a különbség. Nagyon úgy tűnik, hogy valaki kicsit megnyomta a kocsi hátulját parkolás közben, ezért mászott el a csomagtérajtóm. Viszont ezt leszámítva semmi sérülés nincs a kocsin.
A házunk mellett van az Autóklub teszt- és oktatópályája, de a tanulókat ide a vele szemben lévő parkolónkba hozzák át gyakorolni. Sanszos, hogy egy ilyen beállás alkalmával nyomhatták meg és esett ki a hátsólámpám...
Pár idegesítő dolgot ideje volt orvosolni, hiszen a lámpák néha rabszodikusan működnek. A bal féklámpa hol ég, hol nem mint a mesében, de egy új izzó és egy kis finom átmozgatás megoldotta az érintkezési problémát. Bal első ködlámpa beadta a kulcsot, lóg belőle a kábel. Csere. És az index, ha van kedve működik, ha nincs nem. Néha elég kellemetlen .... Az index relére tippeltem, s bejött. A relé csere után úgy tűnik ez is rendben van. Megúsztam az autovillamossági szerelőt :)
Km: 175.020
Egy FIAT logós bicskakulccsal vettem át az autót, ami valljuk be, nem éppen illett hozzá. :D Végre eljöt az idő, hogy lecseréljem! :)
Ebayen vettem, Angliából jött, és szép fém.



Sikerül már végre nekem is lecserélnem az olajat a váltóban, pedig már rég ott vigyorgott a polcon.
Rövidítettem én is 12-es imbuszt és ment könnyedén. :P


Mosás után mindig be ragadt a vezető oldali gomb. Ez is orvoslásra került. O gyűrű nem volt szakadva, de egy tisztítás és zsírozás jót tett a szerkezetnek.