Blog
Rutin szerviz műhelyben:
- olaj
- olajszűrő
- levegő szűrő
- hűtőfolyadék (fagyálló)
- szélvédő mosó folyadék
Egyelőre hirtelen ennyi jutott Piroskának, folyt. köv.
Első hazaút megtétele előtti gyors szerviz:
- olajszint ellenőrzés
- benzincső csere
- fékfolyadék utántöltés
- hűtőfolyadék utántöltés
Ezek után szépen hazajött a saját lábán Veszprémből Bálint33-tól.

A hét elején csináltattam új kp.gyűrűket, mert a régiek már lötyögtek picit. Többek között ez is oka volt annak, hogy rázott a 19"-os felni.
A fotókon jól látszik a különbség.
Ma viszont, hogy felkerültek előre az új tárcsák, kiderült, hogy ezeken nincs a tárcsát rögzítő csavarnak a helye bemélyítve.
Normális esetben ez nem lenne gond, de nekem a nyári kerékhez nyomtávszélesítő kell. Ez viszont így nem fekszik fel.
Így most holnap vihetem esztergályoshoz a nyomtávszélesítőket, hogy ahová a csavar esik, oda kerüljön egy furat.









Ma ki lettek cserélve elöl a féktárcsáim és a fékbetétek, továbbá a jobb első felső lengőkar, mert kezdett kopogni a gömbfej.
A régi tárcsa már elég vállas volt a betétek jó kopottak, bár a kopásjelző még nem jelzett. Biztosan nem a gyári tárcsa volt, mert az felületkezelt, ez meg eléggé rozsdaette volt. A kopott betét FERODO volt, érdekes a felső részén a fehér felirat (Lancia, Fiat, Alfa).
Most TRW lengőkart kapott (korábban a két alsó is TRW-re lett cserélve).
A féktárcsa ZIMMERMANN lett, a betét pedig FERODO.
Érdekes ez a Ferodo betét. A hátulja öntapadós, így ne tud elcsúszni a helyéről.
A csere során a féknyerget és mindent, amihez csak hozzáfértem szépen megtakarítottam.
Költségek:
- Zimmermann féktárcsa 2x 32 658,- Ft
- Ferodo fékbetét garnitúra 19 692,- Ft
- TRW j.e. felső lengőkar 24 000,- Ft
- 1 tubus rézpaszta (kell majd a k.p. gyűrűk felrakásakor) 1 000,- Ft
- munkadíj 7 000,- Ft
összesen 84 350,- Ft












Miután az ébresztésnél feltűnt, hogy a szintmérő nem áll a helyzet magaslatán ma nekiálltam, hogy utána nézzek a dolognak.
Maga a mérő a tetőt rejtő üreg alatt található, a szivattyúval egy fedél alatt.
A mérőt kiemelve feltűnt, hogy 16 év után is milyen tiszta az üzemanyag tartály alja. Semmit sem látni benne.
A mérő maga nagyon érdekes, mert az úszó csak pár centis úton jár. A tartály meg vagy 20 centi magas. A két végén lévő rugóval van úgy belőve, hogy ez a pár centi leképezze a teljes tartályt.
Rámérve 0-300 ohm közötti értéket tudtam mérni.
A szétszedés az alsó végén található műanyag karika leszedésével kezdődik. A kés pengéjét alácsúsztatva finoman átemelhető a rögzítő pöckökön. Innentől széesik az egész. Vigyázni kell, hogy ne csavargassuk, mert a pályán csúszó érintkezők elhajolhatnak!!
Az ellenállás pálya kissé megviseltnek tűnik, főleg az üres tartályhoz kapcsolódó rész. Némi koszt sikerült is leoldani róla.
Összerakás után a korábbi fél jelzés helyett a már inkább hihető negyed felettit mutatta.
Kell helyette egy másik.












...vérátömlesztés.
A szokásos Alfa 20K olajjal, és Mann szűrővel.
km: 147432
A jobb oldal után a bal oldalt is kicseréltem a csillapítót +t.csapágyat szilentel együtt.
Újabb javaslatra kicseréltem a jobb oldali lengéscsillapítót,toronycsapágy,toronycsapágy szilentet ,semmi változás.
Kicseréltettem a bölcsőt,de sajnos nem szűnt meg a jobbra húzás.
2
602
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV