Blog
Az anno,88-ban felhasználásra kerülő szövetek számomra kicsit harsányak,a mintájukat tekintve,de ezt bőven el lehet nézni nekik.Azonban a mi kis csodánknak a kockás mintás vezető ülését az idő, és a benne eltöltött kb 150 ezer km "megcsócsálta".Oly annyira,hogy menthetetlenül tönkre is tette.Sajnos ez magával hozza azt a problémát,hogy a komplett ülésszettet, és kárpitokat cserélni kell.Az első árajánlatot,amit kaptam,meg kellett emésztenem,de valahogy nem sikerült túl jól,megfeküdte a pénztárcám "lélektani zsebét", így erről a projektről letettem.De jól is tettem...A napokban érkezik haza,piciny barátunk másik belső tere,melyet egy 1.7 QV fájdalmas elhalálozásának hagyatéka adja.Egyetlen apró javítható repedésen kívül,csak egy jó alapos tisztításra lesz szükség.Amint megérkezik,a történet folytatódik...


Az autó volt tulaja 10 év alatt 1000 km-t tett bele a kis csodába,ami valljuk be,nagyon kevés.Tartva az üzemanyag tankba előfordulható szennyezödésektől,egy utólagos üzemanyag szűrőt iktatott be a rendszerbe. Megvásárlása után, látva a szűrőben lévő 3 centi vastag rozsdadarát,cseréltem a szűrőt.Valószínűleg a motorhoz is jutott a "mocsokból",sajnos a szinkron elment,az alapjárat szinte esélytelen,szivató nélkül.Így következik a motor rendbe tétele.
A 2022 decemberi kuplungos akció hozadéka,az elfelejtett kulcs, pontosabban,a központi zár hibája lett.Az akkumulátort leválasztották,aminek hatására az autó elfelejtette a kulcsot,de csak a központi zár részét.Sajnos "házi" programozás címén elkövetett próbálkozásom hamar kútba esett, ugyanis mechanikusan sérült a zár az ajtóban, így az kulcsal nem nyitható.Maradt a szoftveres próba.Pápán sikerült, körülbelül 15 perc alatt orvosolni a hibát,a távirányítást ismét működött,egyetlen szépség hibával.Mivel 2 nappal előtte szét szedtem a bal első ajtót,hogy felmérjem az állapotokat,azt okoztam,hogy a zár megszorult, így hiába próbálta zárni a távirányító,az autó vissza is nyitott.Ezt a hibát sikerült ma orvosolni, így újra élvezhetem a tavolról irányított zárás örömeit.
Kuplung és lendkerék felújítással folytattuk a munkát a 66-nál.
Leszerelés után, Szombathelyen kevlározták a tárcsát,valamint felújították a lendkereket,erősítették a szerkezetet.3 nap alatt kész volt.A vissza építés nem ment probléma mentesen,az új csapágyba illesztett légtelenítőszelep "O" gyűrűje nem tömített le, így azt SOS-ben vadászni kellett hozzá.Ezek után össze állt a gép,ezen része mondhatni újjá született.




Olaj: Motul 8100 X-Cess 5W40
Olajszűrő: Mahle-kencht OC458
Levegőszűrő: Mann C1589/3
A mai napon megtörtént egy 15 éves aksi cseréje. Már ráfért.
Kezdem megízlelni a karakterét az autónak:
- nem kell állandóan nyomni, de ha meleg akkor néha lehet:)))
- háromcsík megvan, egy-egy teligáz, visszagangol, hogy ez mennyire zseniális, elsőre lustábban, aztán már egyre heccel:D
- nem nem akarok a leggyorsabb lenni, nem erőszakoskodom, csak megyek a forgalommal és ha nyílik egy lehetőség, gyí :D
Egyszerűen csak beleülök és jobb kedvem lesz, azt hittem csak 60 éves koromban lesz ilyen autóm és itt van igazi!!!
Mikor Párizsban kipróbáltam egy Ferrari California-t azt mondtam magamnak ezt receptre kellene hogy adják, egész napos városnézés után lejárt lábbal, még sétáltunk utána órákat, csak a sima öröm ennyit tesz hozzá :)
És a Giulia Super tudja!!!
True Love!!!!

Még mindig fent van a hirdetés, tehát még nem sikerült eladni Júliát.
Jövő szerdán megyünk az ötezres olajcserére, ha még meglesz meglátogatom.












Megjött a Paraflu a fiatalkatreszek.hu-ról. Nem tudom hogy csinálják de utánvétellel is olcsóbb volt mint máshol lett volna maga a lötty.
Szóval leengedtem az ideiglenesen visszatöltött hűtőfolyadékot. Most csöpög, majd holnap feltöltöm.
Tekintettel arra hogy a légtelenítéshez be kellene indítani PHuBi-t szereném akkor légteleníteni a kormányszervót is.
Ahhoz meg valahogy le kell üríteni a rendszert.
Anno a szervizben látottak alapján jártam el.
Egy fecskendővel kiszívtam a tartályból az olajat. A kocsi meg volt emelve így könnyedén tudtam jobbra-balra forgatni a kormányt. Közben a rendszerből visszatolta az olajat a tartályba, ahonnan ismét kiszívtam. Jól hallható ahogy nyomja vissza a folyadékot a tartályba.
A 3-as képen látni hogy mennyi jött ki belőle. Több mint fél liter.
Megtaláltam a 2017-ben használt folyadék flakonját is a garázsban. (4.kép)
Az 5-ös képen jól látni hogy mennyi hiányzik belőle, a leszívott is kb. ennyi, tehát nem sok maradhatott benne.
Egyenlőre feltöltöttem a friss olajjal a tartályt, majd ha beindítom utántöltöm.
Egy Budweiser-rel zártam a napot :-)





Tegnap kiszedtem a hűtőt.
A két hűtő súlya közt óriási különbség van. Saccra az új fele olyan nehéz mint a régi.
Meg jobban is néz ki.
A sallangokat át kell rakni és mehet a helyére.
A sorrend a kiszedés fordítottja.
Az alsó lemezt lecsiszoltam és lefestettem, egy darabig jó lesz.
Visszatöltöttem a leeresztett vizet, de nem marad benne. Ugyan nem régi, de az új hűtőhöz friss dukál.
Meg is rendeltem 4 liter Paraflu Up-ot.









1
468
Fórum
Friss topicok
- Erőforrás alternativák
- Hevesi huszárok
- Tonale
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas